Gezondheid alle pijlers

Kyleena-Spiraal

08-10-2019 15:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

In januari heb ik een lis-excisie gehad, omdat ik in het voorstadium van baarmoederhalskanker zat.
Gelukkig is dat allemaal weggehaald en zit ik weer op PAP1.

Ik had op een gegeven moment nauwelijks meer een slijmvlies.
Nadat ik steeds heel weinig ongesteld werd en me steeds zorgen maakte, kreeg ik van de gynaecoloog de keuze:
Stoppen met de pil en 3 maanden geen anticonceptie, óf een spiraal laten zetten.

Ik koos voor het tweede.
Toen heb ik een Mirena spiraal laten zetten. Dit deed zoveel zeer met zetten dat ik dacht dat ik flauw zou vallen. Daarna zei de gynaecoloog ook nog eens dat ie waarschijnlijk te laag zat. Kom over 6 weken maar terug! Tijdens de 6 weken geen pijn gehad, wel seks en maar 3 druppeltjes bloed.

Toen ik op controle kwam, bleek het spiraal inderdaad te laag te zitten. Deze moest eruit.
Of ik direct de nieuwe wilde laten plaatsen.. Nou.. nee. Daar denk ik nog wel even over.

Een maand later heb ik het Kyleena spiraal laten plaatsen. Minder hormonen, veel kleiner. De gyn die ik toen kreeg, zag al gelijk dat mijn baarmoeder heel klein is. Daardoor hebben we de keuze gemaakt voor het Kyleena spiraal.
Deze was zo gezet. Helaas/ gelukkig ben ik nu iedere maand keurig op tijd ongesteld. Gelukkig ook maar een klein beetje.
Alleen heb ik soms van die enorm rare buikpijnen. Hoofdpijn en lage buik/rugpijn waardoor ik moeite heb met zitten.

Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met de Kyleena?

Alvast bedankt!

Liefs,

Cloudedmind
Alle reacties Link kopieren
ik heb ervaring met de t-safe en daar kreeg ik ook erge rugpijn van o.a.

rotdingen die spiraaltjes volgens mij
Lorem Ipsum
Mijn ervaring met een spiraal is dat ik het twee maanden volgehouden heb en daarna dol gelukkig was toen dat graf ding er eindelijk uit ging. Nooit meer van mijn leven laat ik er wwn plaatsen. Wat een hel was dat zeg. Verder kan ik je niet helpen. Hopelijk loopt het bij jou een stuk beter af. :lol:
Vreemd dat de gyn je niet de Ballerine heeft aangeraden. Is ook een koperspiraal maar met alleen ronde vormen en buigzaam dus geen kans op perforatie etc. Daarnaast heel geschikt voor vrouwen met een smalle baarmoeder of die geen kinderen hebben gebaard.
Ik heb m nu 6 weken en heel tevreden over, geen rare rugklachten, terwijl ik die voorheen juist wel had met mn menstruatie.
Naja, eigenlijk niet t antwoord waar je op zat te wachten. Ik hoop dat anderen je meer kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem nu anderhalf jaar. Nog steeds maandelijks ongesteld. Kan omdat er minder hormonen inzitten. Je hebt hem ook pas twee maanden, na een half jaar ongeveer weet je hoe die bij jou werkt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
08-10-2019 15:45
Vreemd dat de gyn je niet de Ballerine heeft aangeraden. Is ook een koperspiraal maar met alleen ronde vormen en buigzaam dus geen kans op perforatie etc. Daarnaast heel geschikt voor vrouwen met een smalle baarmoeder of die geen kinderen hebben gebaard.
Ik heb m nu 6 weken en heel tevreden over, geen rare rugklachten, terwijl ik die voorheen juist wel had met mn menstruatie.
Naja, eigenlijk niet t antwoord waar je op zat te wachten. Ik hoop dat anderen je meer kunnen helpen.
Dit is een hormoonspiraal met minder hormonen dan de Mirena. Ik heb geen koperspiraal :)
Fijn dat je er geen klachten van ervaart!
Ik had in het begin een enorm slechte huid! Ik was al 17 jaar aan de pil, dus dit is wel een grote verandering! Ben ook vaak vermoeid, hoofdpijn etc. Dus hoop dat dat nog bijtrekt!
stellar schreef:
08-10-2019 15:45
Vreemd dat de gyn je niet de Ballerine heeft aangeraden.
.
Die is pas sinds april dit jaar in Nederland op de markt, helemaal niet vreemd dat de meeste gyns er niet vanaf weten of afwachtend zijn om ballerine te adviseren. (Mijn huisarts had er ook nog nooit van gehoord, terwijl ze wel regelmatig spiralen plaatst).
hey, ik heb ondertussen 9 maanden de kyleena en ben er enorm tevreden mee! ik had in het begin ook hele erge buikpijn en rugpijn. Zo erg dat ik vaak moest gaan liggen in foetushouding totdat ze weggingen. Die pijn kwam zo nu en dan op, heel random. Na 6 weken (denk ik) ging de pijn vanzelf weg en heb die pijn niet meer gehad sinds dan. Ik heb maandelijks enkel wat bruinverlies, dus niet echt een menstruatie. Itt mijn natuurlijke menstruatie die héél hevig is. Ik had in het begin ook migraine-achtige hoofdpijn, maar ook die ging na verloop van tijd voorbij. Iedereen reageert anders op de hormonen :)
anoniem_651ef29a531e0 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 20:29
Reden: .
8.88% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven