Gezondheid alle pijlers

Zwangerschapsmisselijkheid of buikgriep?

09-10-2019 14:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu al anderhalve week een enorm opgeblazen buik. Broeken passen niet meer dicht en heb heel veel buikkrampen. Ook stoelgang wisselt nogal van vloeibaar naar vast.
Sinds een dag of vijf ben ik nu ook heel erg misselijk geworden. De eerste twee dagen viel het mee maar sinds drie dagen kan ik alleen maar stil liggen op bed, mijn vriend werkt thuis om me te verzorgen.
Het opgeblazen gevoel is minder, maar ik krijg ook nog maar een liter water, en hier en daar wat hapjes eten naar binnen.
Na het eten van iets ben ik steeds heel erg misselijk.
Nu ben ik 6 weken zwanger, dus ik twijfel zelf heel erg of het een buikgriep zou kunnen zijn, of dat dit allemaal zwangerschapssymptomen zijn.
Vanmorgen huisarts gebeld, ik krijg vanmiddag nog iets te horen. Ik vraag dus niet om medisch advies maar wel om ervaringen van zwangeren die dezelfde symptomen, eventueel ook buikgriep tijdens zwangerschap hebben gehad.
groenecomputermuis wijzigde dit bericht op 09-10-2019 14:39
Reden: Typfout
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
er heerst een flinke buikgriep op het moment
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3x een hg zwangerschap gehad en de laatste keer buikgriep erbij. Het verschil zat hem bij mij in de buikkrampen en ontlasting, de hg veroorzaakte beide niet, een virus wel. hoop dat je je snel wat beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik ook overgeven en voelde me beroerd. Maar toen mijn man die dag thuiskwam van zijn werk met dezelfde klachten wist ik dat het buikgriep was. Mijn baby was uiteindelijk kerngezond, die heeft er geen last van gehad (het is alleen voor jezelf zo vervelend)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Kwam de zwangerschapsmisselijkheid bij jullie ook geleidelijk (opbouw in bijv enkele weken), of was het bij wijze van van de ene op de andere dag?
Ik vind in 3 dagen van oke voelen (had tot dan toe nog geen enkele zwangerschapsmisselijkheid) naar echt behoorlijk ziek best snel gaan, vandaar dus de twijfel.
Alle reacties Link kopieren
Die misselijkheid klinkt als zwangerschaps gerelateerd. Heb ook HG gehad.
Alle reacties Link kopieren
Van de ene op de andere dag. Bij mij was het vanaf week 17 wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Groenecomputermuis schreef:
09-10-2019 15:07
Bedankt voor jullie reacties!
Kwam de zwangerschapsmisselijkheid bij jullie ook geleidelijk (opbouw in bijv enkele weken), of was het bij wijze van van de ene op de andere dag?
Ik vind in 3 dagen van oke voelen (had tot dan toe nog geen enkele zwangerschapsmisselijkheid) naar echt behoorlijk ziek best snel gaan, vandaar dus de twijfel.
bij mij kwam de zwangerschapsmisselijkheid vrij snel
Ook vooral bij geurtjes (denk aan: vlees bakken) en hield lang aan, ik heb toch zeker een maand of 6 gekotst
Alle reacties Link kopieren
En was iets eten juist wel of niet fijn? Op internet lees ik dat kleine beetjes eten helpt, maar ik voel me juist misselijker na iets gegeten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Groenecomputermuis schreef:
09-10-2019 15:23
En was iets eten juist wel of niet fijn? Op internet lees ik dat kleine beetjes eten helpt, maar ik voel me juist misselijker na iets gegeten te hebben.
ik at een crackertje (pakje op nachtkastje) ging dan werken, kotste het er (op werk) weer uit
en nam dan weer een crackertje (dat bleef dan binnen) en at dan halfuurtje later een boterham (meestal droog, ik kleine hapjes)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij de eerste zwangerschap met buikgriep in bed te liggen, man had het tenslotte ook. Bij man was het binnen een dag of 3 over. Bij mij bleek het toch HG te zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was misselijkheid door zwangerschap anders dan misselijkheid bij buikgriep. Eten hielp iets, maar niet zoveel. Het was eten zelf dat me misselijk maakte. De gedachte eraan, de geur, de textuur, alles eigenlijk. Eigenlijk werd ik misselijk van alle geuren, ook niet voedselgerelateerd. Ook mijn man stonk, arme jongen.

Maar de misselijkheid ervan was niet hetzelfde als buikgriepmisselijkheid. Het was eerder vergelijkbaar met wagenziekte, maar dan door geur. En smaak.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is ook heftig!
Ik ben nu sinds maandag thuis van werk. Ook 's nachts word ik wakker van de misselijkheid (het is 24 uur per dag ongeveer even erg) dus het ging niet meer. Werd vannacht ook een keer wakker van buikkrampen. Merk zelf dat ik heel erg hoop dat het toch een virus is. Hg komt in mijn directe familie (tot nu toe) niet voor.
Alle reacties Link kopieren
en het ochtendmisselijkheid noemen... vind ik ook erg flauw. de ochtenden duurden zo'n beetje de hele dag
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap computermuis 😍😍 ik heb vandaag m'n NOD en al 2 dagen aan 't overgeven dus ik had goede hoop, maar moest helaas concluderen dat het een buikgriep was.
Heerst hier in de buurt ook heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Misselijk vanaf 6 weken is herkenbaar.
Idem gekke darmen en kramp, dat kan aan de zwangerschap liggen maar evengoed aan griep.
Ik was vooral misselijk met een lege maag.
Had ook helemaal geen zin in eten, maar als ik mezelf dwong om iets te eten ging het gelijk beter.
Dat is bij jou dan anders.
De soort misselijkheid was hetzelfde.
Alleen duurde de griepmisselijkheid enkele dagen, en de zwangerschapsmisselijkheid een keer 16 en een keer ruim 20 weken.

Heb je ook andere griepsymptomen die niet typisch zwangerschapsgerelateerd zijn?
Koorts, stramme spieren, ...?

Ik hoop dat het gauw over gaat!
Bij mij hetzelfde, was HG en heeft tot de bevallig geduurd.
Kon er trouwens niets tegen doen (ja ziekenhuisopnames, met vocht en mineralen oid infuus)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zwangerschap misselijk zijn zo anders voelen als een griep misselijkheid.

Als ik buikgriep heb kan ik gewoon tegen luchtjes.

Toen ik zwanger was kon ik niet eens de koelkast openen zonder te kotsen, en mijn collega met haar eeuwige cup a soup kon ik ook wel vermoorden..
Het gevoel van misselijkheid is ook anders...
Ik had het vrij vroeg in de zwangerschap al. Het begon eerst alleen in de ochtend maar later hield het wel heel de dag aan.
Ik at droog brood of ontbijtkoek. Daar heb ik echt een maand of 4 op geleefd.
Daarna ging het beter gelukkig.

Sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een HG zwangerschap gehad. Met 6 weken misselijk geworden en werd steeds erger. Een dikke week later ziekenhuisopname want letterlijk alles zelfs water kwam eruit. Kon niets meer binnenhouden.
Tijdens mijn zwangerschap had ik ook enorm last van geuren. Moest vaak al kokhalzen als ik nog maar eten rook en ook de geur van koffie bv. kon ik niet verdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven