Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

09-10-2019 20:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik ga stoppen met roken. M'n huidige plan is nicotine pleisters en Lolly's maar ik vroeg me af of er nog een goed boek is wat jou heel erg geholpen heeft. Het boek van Allen Car heb ik meerdere malen gelezen dus graag een andere.
Alle reacties Link kopieren
Nou meid prachtig.
Ik heb zelf een tijdje nicotine kauwgom geprobeerd en hielp wel maar raakte verslaafd aan de kauwgom. :facepalm: Op gegeven moment gestopt met de kauwgom omdat het voor winderigheid zorgde bij mij. Daarna maar weer begonnen met roken maar rook nu wel vrij weinig. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
De dokter zou zeggen: "Yess!"

Alleen nog even doen. Het kan! Miljoenen gingen je voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen boek. Ik ben gewoon gestopt op een moment dat ik even een hekel aan roken kreeg. Iedereen heeft wel zo'n momentje dat je denkt: deze smaakt me eigenlijk niet zo.

Dus halverwege gewoon uitgedrukt en dat was het dan. Daarna ging ik de volgende uitstellen: "Vandaag rook ik niet meer maar morgen mag het weer; áls ik dat wil". Nou dat was te overzien; het was immers niet voor altijd; alleen voor vandaag.

En de volgende dag dacht ik: "Niet vandaag, maar morgen". Behalve als je het echt wil. En op een zwak moment dacht ik: "wil ik echt? Is het zó ondraaglijk?"Antwoord was nee. Je gaat er echt niet dood van, maar morgen: misschien wel.

En zo ging het enige weken door en na twee weken kon ik mezelf ex-roker noemen. Dat deed ik niet om de duivel niet te verzoeken, immers, als je zelfingenomen wordt verlies je de slag.

En zo regen de jaren zich aaneen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gebruikt alleen nicotinepleisters en zit nu in vierde week zonder peuk,
Alle reacties Link kopieren
Stoppen levert werkelijk alleen maar voordelen op.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Je zou ‘De verslaving voorbij’ van Jan Geurtz kunnen lezen. Gaat meer over verslavingen in het algemeen, de insteek is wat anders dan Allan Carr. Heeft mij destijds goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
09-10-2019 21:46
Stoppen levert werkelijk alleen maar voordelen op.

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen enkel voordeel gevoeld in de periode toen ik was gestopt. Mijn conditie ging er niet eens op vooruit. Iets wat ik wel had verwacht. Teleurgesteld was ik dus.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets:
https://www.bol.com/nl/f/als-adem-vervl ... 057481257/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden. Nog meer mensen die 'de verslaving voorbij' hebben gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Maar je portemonnee was wel voller toch ambiance? Ik was per direct mijn rokers hoest kwijt. Betere complexie. Ik merk ook weinig van conditie of smaakverbetering, ik vape nog wel trouwens.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
09-10-2019 23:00
Maar je portemonnee was wel voller toch ambiance? Ik was per direct mijn rokers hoest kwijt. Betere complexie. Ik merk ook weinig van conditie of smaakverbetering, ik vape nog wel trouwens.

Nee want ik had een auto in mijn bezit en die was nog duurder. Bovendien gebruikte ik nicotinekauwgom en dat kost ook gewoon geld
Gelukkig heb ik mijn auto onlangs verkocht. En nu heb ik zeker een vollere portemonnee. En nicotine kauwgom gebruik ik ook niet meer.
Ik rook weer. Maar vrij weinig dus dat voel ik niet echt in mijn portemonnee om even heel eerlijk te zijn.

Vapen schijnt wel heerlijk te zijn btw. En is goedkoper dan roken en gezonder. En misschien lekkerder zelfs.
Ik heb drie serieuze stoppogingen gehad in mijn leven. Ik ben nu 54 en ik rookte vanaf mijn 14 de jaar. Ik ben zwak en ik kan het niet volhouden om niet te roken. Ik heb ook wel eens meer dan een jaar niet gerookt. Ik dacht er een aantal jaren geleden van het roken af te zijn na het lezen van het boek van de Belgische schrijver Eric Eraly. Het boek heet: de gemakkelijk stoppen met roken methode. Ik herkende me in bijna alles wat hij schreef en ik was ook gestopt toen maar de drang naar een sigaret bleef bij mij. Maar hij schreef wel een heel goed boek die mensen wel van het roken af heeft geholpen. Ik bedoel maar, ik wilde dit als tip geven want ik vind Eric geweldig wat hij in Belgie heeft gedaan.
Ik wil er even aan toevoegen: mij heft hij niet van het roken af geholpen maar heel erg veel mensen wel! Als ik hier mensen mee kan helpen door zijn boek te lezen en te kunnen stoppen met roken dan doe ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
10-10-2019 01:45
Ik wil er even aan toevoegen: mij heft hij niet van het roken af geholpen maar heel erg veel mensen wel! Als ik hier mensen mee kan helpen door zijn boek te lezen en te kunnen stoppen met roken dan doe ik dat graag.
Bedankt voor de tip ik heb 'm besteld
Alle reacties Link kopieren
Vapen schijnt wel heerlijk te zijn btw. En is goedkoper dan roken en gezonder. En misschien lekkerder zelfs.
[/quote]

Gezonder? Heb je het nieuws van de laatste tijd hierover gevolgd? Er schijnen mensen dood te gaan van gebruik e-sigaret..

Het is allebei slecht.
Ik ben 12 jaar terug voor het eerst gestopt. Heb enkele terugvallen gehad maar momenteel ruim 3 jaar niets meer gerookt. Die ene bestaat niet.. gewoon niet meer doen, het wordt vanzelf makkelijker
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
10-10-2019 21:26

Gezonder? Heb je het nieuws van de laatste tijd hierover gevolgd? Er schijnen mensen dood te gaan van gebruik e-sigaret..

Ja omdat dat ding soms ontploft. Maar voor de rest is het sowieso veel gezonder als een gewone sigaret.
Ach gezonder, er is een nare longziekte ontstaan. Het is alle 2 slecht. Ik heb 20 jaar gerookt en ben 100 keer gestopt. Soms voor een uur. Soms voor maanden. Alle boeken gelezen, films gezien, lasertherapie en hypnose ondergaan. Pleisters, vapen, acupunctuur en diverse pillen.
Je kan het niet bedenken of ik heb het gedaan. Helemaal hopeloos werd ik ervan.

Uiteindelijk gestopt door al de bovenstaande pogingen en ervaringen. Tabex (niet vrij te krijgen in NL), AHA/ Vrij lezen van Marnix en hypnose.

Ik wil gewoon echt niet meer roken. Vind het niet vies, vind het niet erg als iemand naast mij rookt. Maar wil gewoon niet meer. Ik denk echt net zoals vroeger voordat ik rookte. Geen haar op mijn hoofd die het wil. Tegelijkertijd kan ik nu naar de pomp gaan en halen. Ik weet dat als ik er 1 opsteek ik gelijk weer aan een pakje per dag zit. Maar ik denk dat het nu echt is gelukt. Ik hoef niet meer te roken.

Zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
10-10-2019 23:59
Ja omdat dat ding soms ontploft. Maar voor de rest is het sowieso veel gezonder als een gewone sigaret.
E-sigaret veroorzaakt longkanker bij muizen: 24/7 alarmlijn voor meldingen van Nederlandse artsen

https://www.ad.nl/binnenland/e-sigaret- ... ~aefe8f35/
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
11-10-2019 09:18
E-sigaret veroorzaakt longkanker bij muizen: 24/7 alarmlijn voor meldingen van Nederlandse artsen

https://www.ad.nl/binnenland/e-sigaret- ... ~aefe8f35/

En luchtvervuiling ook. Maar niet meer naar buiten gaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, even een positief berichtje.

Ben gestopt met roken en het is me heel erg meegevallen. Eerste maand met pleisters gedaan. Vervolgens begon ik de pleisters te vergeten. Was ook wel echt klaar met roken en had een enorme motivatie. Voordelen:
- veel betere conditie (ben begonnen met hardlopen, ren nu met gemak 5k opbouwend)
- meer smaak en reuk
- Voel me een stuk rustiger (raar maar waar, hoef nooit meer aan kopen van sigaretten te denken of aan de volgende sigaret)
- ik stink niet meer
- mijn tanden en tandvlees/tong ziener een stuk beter uit
- ik had minder wallen, minder grauwere huid

Door op mijn eten te letten en te sporten ben ik om precies te zijn 1kg aangekomen, die is er inmiddels weer vanaf. Bijwerkingen
- korte periode last gehad van puistjes (betere doorbloeding huid)
- slapeloze benen gehad.
- in slaap komen ging wat lastiger

Vooral de mentale status deed veel bij mij. Ik probeer niet te stoppen, nee ik stop. Afkickverschijnselen krijgt niet iedereen.
Inmiddels sinds mei gestopt. Rookte half pakje per dag, 19 jaar lang.
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
11-10-2019 09:21
En luchtvervuiling ook. Maar niet meer naar buiten gaan dan?
Als jij dat gezond vind kan je het beste binnen blijven en daar lekker een peukje opsteken :cheer:
Alle reacties Link kopieren
ollekebollekeknolleke schreef:
11-10-2019 09:35
Hoi, even een positief berichtje.

Ben gestopt met roken en het is me heel erg meegevallen. Eerste maand met pleisters gedaan. Vervolgens begon ik de pleisters te vergeten. Was ook wel echt klaar met roken en had een enorme motivatie. Voordelen:
- veel betere conditie (ben begonnen met hardlopen, ren nu met gemak 5k opbouwend)
- meer smaak en reuk
- Voel me een stuk rustiger (raar maar waar, hoef nooit meer aan kopen van sigaretten te denken of aan de volgende sigaret)
- ik stink niet meer
- mijn tanden en tandvlees/tong ziener een stuk beter uit
- ik had minder wallen, minder grauwere huid

Door op mijn eten te letten en te sporten ben ik om precies te zijn 1kg aangekomen, die is er inmiddels weer vanaf. Bijwerkingen
- korte periode last gehad van puistjes (betere doorbloeding huid)
- slapeloze benen gehad.
- in slaap komen ging wat lastiger

Vooral de mentale status deed veel bij mij. Ik probeer niet te stoppen, nee ik stop. Afkickverschijnselen krijgt niet iedereen.
Inmiddels sinds mei gestopt. Rookte half pakje per dag, 19 jaar lang.
Top!
reckless schreef:
11-10-2019 09:18
E-sigaret veroorzaakt longkanker bij muizen: 24/7 alarmlijn voor meldingen van Nederlandse artsen

https://www.ad.nl/binnenland/e-sigaret- ... ~aefe8f35/
Sigaretten veroorzaken ook longkanker, hier wordt gek genoeg geen alarmlijn voor geopend.

Ik ben bijna zes jaar geleden gestopt met roken door een paar weken te vapen zonder nicotine. Daarna niks meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
11-10-2019 10:01
Sigaretten veroorzaken ook longkanker, hier wordt gek genoeg geen alarmlijn voor geopend.

Ik ben bijna zes jaar geleden gestopt met roken door een paar weken te vapen zonder nicotine. Daarna niks meer gebruikt.
Misschien heeft dat te maken met dat het nog onbekend is, volgens mij worden mensen door die mysterieuze longziekte / kanker door e smoker vrij acuut, na kortdurend gebruik al heel ziek. Is denk ik een ander soort situatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven