Gezondheid alle pijlers

Yakult. Werkt het zoals ze in de reclame beweren?

18-10-2019 21:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yakult.
In reclame beweerd men dat het wetenschappelijk is aangetoond dat het effect heeft op de darmflora.
Dat er bacteriën in zitten die levend de darmen bereiken en de darmflora verbeteren.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het gebruik van yakult? Zo ja, is de ervaring positief/negatief en waarom?
Verbeterd het de stoelgang? Minder harde buiken en buikpijn??
Dat weet ik niet precies, maar mijn zoon heeft altijd last van diarree als hij een antibiotica kuurtje heeft. Als hij yakult drinkt heefft ie nergens last van. Verder drinken we het niet echt.

Die yoghurt van activia hielp bij mij wel tegen opgeblazenheid
Alle reacties Link kopieren
Daar is wel onderzoek naar gedaan. Ik geloof dat het effect minimaal was, maar je kunt even googelen, het artikel is vast wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ze liegen niet. Maar of je darmklachten over gaan als je het gaat drinken is twijfelachtig.
Is idd onderzoek naar gedaan, en alle claims werden daarmee van tafel geveegd. Nou ja, ze kloppen wel, maar de melkzuurbacteriën zitten ook in gewone yoghurt wat vele malen goedkoper is.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt het heel goed om te voorkomen dat ik eczeem krijg door allergieën. Maar, ik ben begonnen met Yakult, dat werkte goed. Daarna ging ik over op kauwtabletten of pillen, deze werken misschien nog wel beter, makkelijker op reis (geen koelkast nodig) en een stuk goedkoper. Dus ja het werkt, maar ik gebruik het niet meer😄
(Ik gebruik de aardbei-kauwtabletten van de Tuinen of de pillen van Orthica btw)
Hopelijk heb je hier iets aan, succes met uitproberen!
Er is inderdaad onderzoek naar gedaan met positieve resultaten, maar mijn zwager, MDL-arts in opleiding, vertrouwt die onderzoeken niet.

Gewone yoghurt en bananen zijn goedkoper en doen meer voor je darmen.
Een leuk boek over de darmen is De mooie voedselmachine van Giulia Enders.
Alle reacties Link kopieren
https://www.micropia.nl/nl/ontdek/onzic ... ca-een-fe/

Een overzicht. 140 soorten probiotica getest, 8 hadden in meer of mindere mate het effect dat werd beoogd. Yakult zit daar niet bij.
Het is vooral heel veel suiker.
Suðri schreef:
18-10-2019 21:24
Het is vooral heel veel suiker.
Dat ook...
Alle reacties Link kopieren
Mijn mdl arts noemt het grote onzin.
Alle reacties Link kopieren
In de reclame van Yakult wordt niet gezegd dat Yakult invloed heeft op de darmflora; deze claim is een paar jaar geleden verboden omdat er nooit enig wetenschappelijk bewijs is geweest van deze 'werking' dus ze kijken wel uit!
Wat wel wordt gezegd is dat de bacteriën levend de darmen bereiken; slim geformuleerd, maar dat zegt verder niets over de werking van die bacteriën.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb baat bij een probiotica; nutramin pro bio forte. Werd laatst hier aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan genoeg bacteriën in mijn darm. Beetje minder mag ook. Die dingen zijn gek op groenten en vezels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zit 50% suiker in..ff etiket lezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat iets een effect heeft bewijst niet dat het gezond is...maar goed sommige mensen willen alles geloven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eet yoghurt en drink kefir!
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
In kefir zit alcohol....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Yakult is lekker :lol:

Reden genoeg voor een flesje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja en nee. De bacterie werkt idd maar in yakult zich zo weinig dat het niet veel uithaalt Je kunt die bacterie ook in capsules krijgen dacht ik, bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad lekker, en bij werkte het wel altijd :)
Nee.
Anoniem126 schreef:
18-10-2019 22:00
Het is inderdaad lekker, en bij werkte het wel altijd :)
Wat deed het dan?
https://www.groenevrouw.nl/blog/waarom- ... iet-werken

Toch ben ik niet onverdeeld blij met ze. Ze geven namelijk, zoals zo vaak in de reclame, een nogal onvolledig beeld over een nogal onvolledig product. In onze darmen leven 700-1000 verschillende stammen. Een groot deel daarvan behoort tot een stuk of 10 families. De meeste bacterieyoghurtjes bevatten 1 stam. Eén. Denk je nu echt dat het toevoegen van 1 stam iets gaat doen voor je gezondheid? Bovendien zit er vaak een hele klap suiker in dit soort producten. En laat er nu één ding zijn dat je darmflora ondermijnt... precies.
Veel van die onderzoeken naar het effect van melkzuurbacterien zijn al zo oud als de wereld. Maakt misschien een piepklein beetje uit. Metformine heeft een veel groter (meestal gunstig) effect op darmflora

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven