Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen

18-10-2019 22:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 44 en ik blow al vanaf mijn 17de. Toen ik studeerde ben ik meer gaan blowen en eigenlijk nooit helemaal mee gestopt met uitzondering toen ik zwanger was. Ik heb 2 kinderen. Nu is het niet zo dat ik de hele dag op de bank me suf zit te roken, maar wanneer de oudste naar boven is rook ik buiten een jointje. Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat de 1 een glaasje wijn drinkt en ik rook een jointje. In al die jaren heb ik wel eens geprobeerd te stoppen of te minderen, maar zat al snel weer terug op mijn ene jointje per dag. Nu ben ik afgelopen week op vakantie geweest met mijn hele familie en had deze week geen wiet meegenomen. Ik heb enorme last gehad van afkickverschijnselen zoals slecht in slaap komen en hoofdpijn hebben, maar al met al ben ik de week aardig doorgekomen. Nu ben ik sinds vanmiddag weer thuis en zoals ik al vermoede wordt het nu echt zwaar. Ik zit weer in mijn oude patroon en heb enorme zin in een joint. Daarnaast heb ik ook nog een vriend met wie ik al die jaren hebben geblowd. Hij wil ook minderen, maar niet helemaal stoppen. Hij heeft net een jointje gerookt en heb me toen bedacht dit maar eens op te schrijven. Ik merk tijdens het schrijven dat de trek al iets afneemt.
Ik hoop dat ik het vol ga houden, maar ergens mis ik het ook. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Knap van je om te stoppen.

Laatst een super goed artikel gelezen in de krant met het beste argument tegen drugs.

Bedenk dat je, door te blowen of andere drugs gebruiken de misdaad financiert en er mede voor zorgt dat jonge gasten in de criminaliteit worden getrokken, als drugsrunner e.d.... Je moet er toch niet aan denken dat 1 van jouw kinderen zo iets gaat doen later. Waarom dus wel het kind van een ander?
Alle reacties Link kopieren
Rook je echt maar 1 jointje per dag?
Want dan vind ik de afkickverschijnselen wel erg extreem.
Ik heb tot ongeveer 8 jaar geleden zeker iedere avond 1 jointje gerookt en weekend soms wat meer. Toen de kinderen groter werden vond ik gewoon dat ze er geen weet van mochten hebben.
Ben toen gestopt. De eerste week wat onwennig maar geen lichamelijke klachten verder, dus voor mij was het een makkie gelukkig.
Ben wel gelijktijdig met mijn man gestopt dat helpt wel.
Oh, wat goed! Probeer het nog eens een week, maar dan thuis. Morgen gaat het makkelijker dan vandaag!
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 00:49
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jouw vriend niet wil meedoen met stoppen, al was het maar om jou te steunen.
'Minderen' betekend eigenlijk niet veel minder dan gewoon ermee doorgaan.
Dat spul blijft dan dus in je huis komen en hij rookt het ook in jouw bijzijn?
Ik hoop evengoed dat je doorzet. Iets missen betekend niet dat je het nodig hebt. Kom op! Je kunt het echt wel. Hou vol.
Lijkt het je niet heerlijk om over een tijdje terug te kijken op de tijd dat je dagelijks naar een joint snakte.. en te denken: "wat lekker dat ik het allemaal niet meer hoef, niet meer nodig heb!"
Alle reacties Link kopieren
Ga iets doen op de momenten als je normaal zou blowen.
Als je merkt dat de drang afnam toen je erover gingen schrijven ga dan kreatief aan de gang. Ga schrijven over je leven ofzo.
Vul die tijd in met iets wat je inspireert
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand die inmiddels ook al een aantal jaren er van af is. Na ruim 15 jaar dagelijks heftig geblowd te hebben.

Ik ben eerst gestopt met overdag blowen, en alleen nog maximaal 1 joint ik de avond.

Toen ik overdag geen drang meer had ben ik over gestapt naar hasj, en ben ik langzaam gaan afbouwen van joints naar stickys .

Toen ben ik uiteindelijk helemaal gestopt! En nu rook ik als ik bij vrienden in het noorden des langs ben nog maximaal 4 a 5 joints op jaarbasis, en heb geen drang meer om nog meer te roken.

In het begin heb ik 3 dagen moeite gehad met in slaap komen, maar daarna voelde ik mij zoveel beter en helderder.

Maar zolang jij er geestelijk niet klaar voor bent zal het niet lukken, en vooral doorzetten als je eenmaal de stap maakt!

Succes!!
https://www.novadic-kentron.nl/ben-ik-v ... erslaving/
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zo dat je er maar 1 per dag rookte, het was vast wel iets meer. Ik zou eventueel ook even overleggen met de huisarts om te kijken of er zaken zijn die je kunnen helpen. Misschien een paar gesprekken met de POH.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Laat die afkickverschijnselen dan niet voor niks geweest zijn. Zelf ooit af moeten kicken (en was wel wat heftiger dan jij nu omschrijft) en had dat verkeerd aangepakt, mocht blijkbaar niet opeens stoppen vanwege gevaar, maar had toen al zoveel afkickverschijnselen gehad dat ik weigerde weer aan de troep (iets anders dan een joint was het bij mij) te gaan. Wilde dat niet voor niks gedaan hebben. Wat was ik blij dat ik er doorheen was!
Nu terugvallen in een joint is niet verstandig, maar dat weet je zelf ook wel.
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Je blowde al erg lang en meerdere stoppogingen hebben niet geholpen. Ik lees nergens dat je zegt dat je wil stoppen met blowen, alleen dat je hoopt dat het gaat lukken en dat het heel lastig is. Je geeft veel nadelen aan over het stoppen met blowen. (Trek, partner rookt, afkickverschijnselen) Bedenk ook voordelen over stoppen. Zou je het kunnen? Ja want tijdens je zwangerschap ben je gestopt! Je lijkt er klaar voor om te stoppen. Nooit meer blowen is een te ruim begrip, probeer eerst eens 5 dagen niet te blowen.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Had je tijdens de zwangerschap ook afkickverschijnselen?
Of heb je de laatste tijd voor het stoppen toch iets meer gerookt waardoor het nu wat heftiger is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie berichtjes. Ik heb gisteren mijn verhaal geschreven terwijl ik erge trek had. Nu ben ik vooral trots op mezelf dat ik gisteren niet heb gerookt.
Een aantal van jullie vragen zich af of ik niet meer rookte dan 1 jointje per dag. Ik ben gisteren open en eerlijk geweest, waarom zou ik daar over liegen? Ik denk dat bij iedereen de afkick verschijnselen anders zijn. Misschien zijn de afkickverschijnselen heftiger omdat ik ook niet meer rook, dus geen nicotine binnen krijg? Vandaag helaas weer wakker geworden met hoofdpijn.
Wat betreft mijn vriend en zijn blowgedrag. Hij houdt zeker rekening met mij. Hij heeft gisteren toen ik al in bed lag een jointje gerookt. Verder geeft hij aan niet meer door de week te willen blowen. Ik wil hem niet opleggen dat hij helemaal niet meer mag blowen omdat dat mijns inziens niet werkt en hij daarin zijn eigen plan moet trekken.
Ik wil ook nog even reageren op ravemeisje. Ik ben vandaag gaan nadenken over de voordelen en die zijn er uiteraard. Voor mij is het belangrijk dat ik niet wil dat mijn kinderen het weten. Elke avond wachten totdat mijn dochter naar bed gaat om te kunnen roken voelde erg verkeerd. Verder merk ik dat ik minder moeilijk
's ochtends wakker wordt.
Wat ik wel merk is dat ik niet uitsluit nooit meer een jointje op te steken. Ik wil graag op "speciale" momenten een jointje kunnen roken. Het voorstaande klinkt misschien als verslaafd gedrag......
Alle reacties Link kopieren
De combi met ook niet roken maar het wellicht zwaarder. Ik hoop dat je op termijn ook de voordelen gaat voelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil met je jointje heb ik een paar jaar geleden beslist over mijn wijntje. Beste beslissing ooit. Ik voel me veel frisser in mijn hoofd en in ‘t weekend smaakt dat ene glaasje nog beter. En zonder schuldgevoel.
En ook belangrijk, het hoeft ook niet meer maar het kan.
Waarom zou je bij speciale gelegenheden wel een joint mogen roken? Waarom heb je dit überhaupt nodig?
Als je wilt stoppen dan moet je stoppen. Echt stoppen. Geen slap excuus met het ‘soms wel’. Jij bent een verslaafde, dus een beetje roken bestaat niet in jouw leven.
Als ik jou was zou ik het serieus aanpakken. Bij een kliniek. Ik denk dat je zelf niet in staat bent om zomaar te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat een vervelende reactie Hatchie. Ik ga mijn rookgedrag niet baggataliseren, maar opbouwende feedback kan ik je reactie niet noemen.
Gelukkig geloof ik zelf wel dat het me gaat lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven