Gezondheid alle pijlers

Wel of niet de griepprik halen?

19-10-2019 18:52 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik voor het eerst een oproep gekregen om de griepprik te halen bij de huisarts. Aangezien ik deze nooit eerder heb gehad ben ik gaan zoeken naar ervaringen van andere mensen, maar volgens mij zijn er net zoveel tegenstanders als voorstanders. Hoe kijken jullie tegen de griepprik aan en halen jullie hem wel of niet als je ervoor in aanmerking komt?
Ik krijg hem al een aantal jaren aangeboden, maar omdat ik in de afgelopen 30 jaar geen griep heb gehad, laat ik de prik, tot nu toe, aan me voorbijgaan.
Een jaarlijks terugkerend topic ;-)

Ja, ik haal hem, al wel 15 jaar denk ik. Geen last van de prik en ook geen griep gehad. Ik krijg hem vanwege een chronische aandoening.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal hem ook elk jaar, omdat ik een jaar of 8 geleden op de hartbewaking belandde na een heftige griep.
Nooit last gehad van de vaccinatie
Ja ik haal hem met het hele gezin. Wij vallen overigens niet in de risico groep.
Maar vanuit mijn werk heb ik regelmatig contact met huisartsen. Zij geven aan dat ze ook gezonde volwassenen zien doodgaan aan de griep.

We hebben nooit last van bijwerkingen, dus ik zie geen rede waarom ik het niet zou doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja wij halen hem ook met het hele gezin.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-10-2019 18:54
Ik krijg hem al een aantal jaren aangeboden, maar omdat ik in de afgelopen 30 jaar geen griep heb gehad, laat ik de prik, tot nu toe, aan me voorbijgaan.
En als je een keer griep krijgt laat je je daarna wel jaarlijks inenten?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-10-2019 19:02
En als je een keer griep krijgt laat je je daarna wel jaarlijks inenten?
Weet ik nog niet, dat zien we dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ervoor in aanmerking zou zijn gekomen, had ik hem wel gehaald.
Heanig an
Ja hoor al jaren. Sindsdien geen griep meer gehad.
Ja krijg hem elk maar val in de risicogroep door astma , geen bijwerkingen en nooit griep of het door het vaccin komt weet ik niet maar ik blijf hem halen.
Ooit wel gedaan omdat ik in de risico-groep val.

Maar ik heb nooit griep en ik heb verschrikkelijke last van dat onding*.
Niet meer dus.



*3 dagen grieperige symptomen, maar vooral 3 weken een verschrikkelijk zere arm waar ik van omhoog spring, niet op kan liggen, ...
Wij halen hem met het hele gezin, allemaal astma en een immuungecompromitteerd familielid in de directe omgeving.
Ik kijk dus erg positief naar de griepprik, want ook in mijn vak (de zorg) redt het levens als ik niemand aansteek en als mensen überhaupt minder risico lopen het te krijgen door een goede bescherming in de omgeving.
Ik haal 'm ieder jaar. Ondanks de prik heb ik geloof ik 4 jaar geleden toch een keer de griep gehad. Maar elke griep die ik kan voorkomen, voorkom ik liever.
Ik kom ook in aanmerking, maar heb mijzelf jaren geleden uit het bestand laten halen. Waarom ieder jaar volkomen overbodige troep in je lichaam laten spuiten ? Zonder prik heb ik misschien eens per tien jaar griep. Met prik ook. Bovendien wordt ik van de prik zelf ook niet lekker.
Daarnaast is het vaak zo dat er een andere griep variant heerst dan in de griepprik zit. Wordt je dus alsnog ziek.

Ik vind overigens dat individuen kritischer moeten zijn waar mogelijk, op medicijn gebruik.
Francien2019 schreef:
19-10-2019 19:20
Ik kom ook in aanmerking, maar heb mijzelf jaren geleden uit het bestand laten halen. Waarom ieder jaar volkomen overbodige troep in je lichaam laten spuiten ? Zonder prik heb ik misschien eens per tien jaar griep. Met prik ook. Bovendien wordt ik van de prik zelf ook niet lekker.
Daarnaast is het vaak zo dat er een andere griep variant heerst dan in de griepprik zit. Wordt je dus alsnog ziek.

Ik vind overigens dat individuen kritischer moeten zijn waar mogelijk, op medicijn gebruik.

Bron?
En groepsimmuniteit? Leef jij alleen voor jezelf?
Ik heb hem alweer gehad deze week. Ik heb er geen last van en zie er het nut wel van in.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik haal m elk jaar. Vorig jaar wel griep gehad, maar veel minder erg dan zonder inenting.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
19-10-2019 19:20
Ik kom ook in aanmerking, maar heb mijzelf jaren geleden uit het bestand laten halen. Waarom ieder jaar volkomen overbodige troep in je lichaam laten spuiten ? Zonder prik heb ik misschien eens per tien jaar griep. Met prik ook. Bovendien wordt ik van de prik zelf ook niet lekker.
Daarnaast is het vaak zo dat er een andere griep variant heerst dan in de griepprik zit. Wordt je dus alsnog ziek.

Ik vind overigens dat individuen kritischer moeten zijn waar mogelijk, op medicijn gebruik.
Vooral lekker niet doen dan.

Hoop alleen dat je je realiseert dat je mening niet gebaseerd is op feiten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik haal hem wel (chronische aandoening en verminderde afweer). Last heb ik er nog nooit van gehad en ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het niet zou doen. Waarom het risico lopen op 1-2 weken uit de running zijn?
Ja, ik haal m ook.

Vind het overigens ronduit egoïstisch om, doordat je te eigenwijs bent om m te halen, mensen aan te steken met mogelijke kans op dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hem niet meer halen in verband met een allergische reactie op een hulp stof.
Maar ik ben een uitzondering dat weet ik.


Mijn vriend haalt hem wel elk jaar en die heeft nergens last van.
Ik haal hem. Hij wordt ook aangeboden op mijn werk, dus ik hoef er geen rare dingen voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal hem ook altijd. Nu een kleine twijfel. Ik ben zo'n 7 weken zwanger. Griepprik als je zwanger bent is in principe geen probleem. Maar voor mijn gevoel zijn dit de aanleg weken van mijn kindje. Bang dat er toch iets beschadigd. Terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is. Iemand die mij kan overtuigen hem gewoon te halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven