Gezondheid alle pijlers

20 kilo afvallen... Tips

23-10-2019 23:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik ben zo'n 20 kilo te zwaar en die wil ik graag kwijt. Ik heb al heel veel gelezen over gezond afvallen en ik ben begonnen met sporten maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen...
Ben jij veel afgevallen? Hoe heb je dat gedaan en in welk tijdsbestek?
Mijn tip: lees een boek van Mieke Kosters.
Haar boeken zijn te leen bij je plaatselijke bieb.

Zulke simpele eyeopeners die je gelijk kan toepassen op je eigen eetpatroon.
Bijvoorbeeld:
Waarom zou ik pennywafels eten, als die bij mij hooguit een 6 scoren?
Terwijl ik aan een mandarijn (met meer vezels erin) een 8 geef.
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer Weight Watchers (WW). Dit werkt met een app en je telt de hele dag punten. Je wordt je erg bewust van wat je allemaal eet.
Ik ben nu in 4 maanden tijd 12,7 kg afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk naar wat je verkeerd doet, en hou daarmee op. :)
Klinkt eenvoudig nietwaar? Is het ook.
Ondertussen ben ik zelf ook 15 tot 20 kilo te zwaar hoor, want het volhouden is zo moeilijk.
Voor mij is het lastigst dat ik op mijn werk om 17:00 uur mijn avondeten eet, terwijl ik tot 23:00 uur werk. Om 22:00 uur heb ik mega trek, en dan is het moeilijk juiste keuzes te maken als er ook een zak chips naar je ligt te roepen.
Dus ik weet waarom ik te dik ben, jij vast ook, dan ben je al op de helft.

Ik ben begonnen met intermittent fasting, dit is voor mij goed vol te houden. Daarbij tel ik calorieën en zit elke dag tussen de 1200 en de 1500. In het weekend iets meer om niet gek te worden.
Geen chips meer, biertje alleen in het weekend en niet meer elke dag 2 na mijn werk.
Dat soort dingen. Het gaat goed, niet snel, maar dat hoeft ook niet.

Het beste dieet is het dieet dat in je leven past.

Waar ik van baal is dat dit de derde keer is dat ik zoveel af moet vallen. Deprimerend vind ik dat.
Succes
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Het beste dieet is niet het dieet wat in je leven past. Het beste dieet is datgene dat daadwerkelijk voorgoed je eetpatroon laat veranderen ipv tijdelijk. Je zult je relatie met eten echt moeten veranderen. En niet tijdelijk andere keuzes maken maar voor altijd. Dan hoeft t je ook niet te deprimeren
Succes! 20 kio is best veel, krijg je er iets van begeleiding bij? Volgens mij zit er begeleiding in je basispakket verzekering als je naar de huisarts gaat.
Sporten is lekker maar uiteindelijk val je af door je eetgewoontes te veranderen. Met sporten zó veel meer kcal verbranden dat je ervan af gaat vallen is vrij lastig en voor de meeste mensen niet realistisch.

Ik las dat je ook aan het stoppen met roken bent. Realiseer je dat het echt lastig is om een gewoonte te veranderen, laat staan twee tegelijk!
Ik ben de afgrlopen 15 maanden zon 18 19 kilo afgevallen
Ik at altojd weinig maar dronk vaak icetea. Kon niet geloven dat dat het kon zijn maar toen meer water gaan drinken. Verder ben ik in juli gestopt met ap wat wrsnu ook meehelpt

Verder weeg ik elke dag en als ik ben aangekomen bv door calorierijk avondeten doe ik de dagen erna zuinig bv aard groente en vleedvisvega
Dan val ik weer af
Ik drink elke dag 2 soms 3 lekkere drankjes zoals hv chocomel of ijskofffie. Gemerkt dat ik dat kan hebben
Ook af en toe gebak ( maar dan bv geen ontbijt of lunch) of patat pizza grieks etc
Dan kom ik wel aan maar doe ik de dagen erna een soort balans ( max 2 koffie en gezond avondeten)
Nu een bmi van 26 of eronder
2.5 kilo overgewicht nog

Success
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. Ik heb me vooral gericht op echt veranderen mbt eten en bewegen. Ik wil nooit weer zo dik worden. Ik blijf dan ook eten en bewegen zoals ik nu doe
3 volwaardige maaltijden ( voldoende gezonde koolhydraten vetten en eiwitten) en voldoende wandelen
Ben nu met spierkrachttraining begonnen omdat ik niet veel meer wil afvallen maar wel minder vet en meer spiermassa wil
Succes
Enne sleutel tot succes is
Doorzetten!!!
Alle reacties Link kopieren
Opschrijven wat je eet bij de eetmeter van het voedingscentrum (of een andere app) en kijken waar je winst kunt behalen. Niet beknibbelen op gezond, zoals groente en fruit, waar ook best kcal in kunnen zitten, maar op 'extra's' en tussendoortjes. Waar kan je beleg magerder, wat kun je 's avonds het beste eten. Hoeveel scheelt zo'n schep macaroni (zonder de saus) enz.

Daarnaast niet alleen sporten, maar meer beweging in je leven brengen. Vaker een wandelingetje of de fiets pakken (geen idee of je dat doet)

Ik deed er 2 jaar over, terwijl ik m'n hele leefstijl omgooide.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
- minder alcohol
- geen calorien drinken
- mager beleg
- wel gezonde calorien wel volle kwark/avocado/zalm/ ongezouten noten
Deze producten helpen mij geen honger te hebben. Wel binnen een bepaalde calorie inname
- in het begin afwegen ( 15g noten of 25g noten maakt veel verschil in calorien)
-veeeeeel groente. Ik eet nu dagelijks 400-500 gram groente verdeeld over 3 maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hulp van een voedingsdeskundige ingeroepen. Heb er 1.5 voor uitgetrokken om 25 kilo af te vallen.
Ik at echt geen rare of gekke dingen, maar alles, afgewogen en gedoseerd.
En dit hou ik al jaren vol.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
24-10-2019 00:00
Mijn tip: lees een boek van Mieke Kosters.
Haar boeken zijn te leen bij je plaatselijke bieb.

Zulke simpele eyeopeners die je gelijk kan toepassen op je eigen eetpatroon.
Bijvoorbeeld:
Waarom zou ik pennywafels eten, als die bij mij hooguit een 6 scoren?
Terwijl ik aan een mandarijn (met meer vezels erin) een 8 geef.
Dus volgens die mevrouw moet ik nooit appels eten en altijd Turkse pizza’s? Aangezien ik een appel een 6je geef en een Turkse pizza een 10?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
24-10-2019 07:40
Dus volgens die mevrouw moet ik nooit appels eten en altijd Turkse pizza’s? Aangezien ik een appel een 6je geef en een Turkse pizza een 10?
Dit.
Vind ik altijd zo'n raar advies: eet iets alleen als je het minstens een 8 vindt.
Ik vind een chocoladereep minstens een 8, een mandarijn hooguit een 7.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Maar, @TO: minder eten, dat werkt eigenlijk altijd wel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-10-2019 07:45
Dit.
Vind ik altijd zo'n raar advies: eet iets alleen als je het minstens een 8 vindt.
Ik vind een chocoladereep minstens een 8, een mandarijn hooguit een 7.
Het leven zou leuk worden als ik dat zou doen, maar ik ook moddervet :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
24-10-2019 07:52
Het leven zou leuk worden als ik dat zou doen, maar ik ook moddervet :P
Hier idd ook.

Ik moet allerlei dingen eten die ik niet eens een 6 vind, omdat dat gezond is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ben 35 kilo afgevallen in een kleine twee jaar.
Hoe?

Door het eet-de-helft-minder-dieet.
Niet meer snoepen en alleen water, koffie en thee drinken. Verder ook minder opscheppen dan je gewend was.

Heb inmiddels ruim 2 jaar hetzelfde gewicht en kan nu best wel eens snoepen e.d.. Ik let nu alleen op wat ik eet. Niet meer alles tegelijk.
Al een stuk taart op? Dan niet ook nog een bakje chips enz.
Omdat ik gewoon eet waar ik zin in heb, alleen minder dan dat ik gewend was is dit heel goed vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is 30 kg afgevallen door de boeken killer body ( weet auteur even niet meer ). Er staan per fase eetschema's en dit vond ze makkelijk met combinatie met haar werk en kinderen. Toen het beetje saaier werd qua variatie, is ze recepten beginnen gebruiken van fitmom ( Delphine Steelandt). Ik denk dat ze ook een waisttrainer gebruikte
Ik ben op minder dan een jaar (8-9 maanden) ca 12 kilo afgevallen door alles wat ik in mijn mond stopte bij te houden.

In het begin was dat confronterend (2400-2500 kcal op een zondag waren niet uitzonderlijk), nu let ik op wat ik eet en zit ik vaak aan de 1800 kcal (mijn inname voor stabiliteit).

Als ik wil snacken of iets met hoge calorieën wil eten, ‘moet’ ik dat van mezelf dus ‘inplannen’. Eet ik toch een zak chips of bijv pepernoten, dan kies ik voor een kleinere zak en eet ik de dag ervoor/zelf/erna iets minder andere calorierijke producten (andere koolhydraten dus).

Bijhouden wat je eet betekent ook afwegen. Vroeger lette ik niet op hoeveel aardappels, rijst, pasta of chocola, chips, enz. ik at. Nu meet ik af wat ik zal koken en eet ik veel minder, met als gelukje erbij minder last van een opgeblazen gevoel en minder maagzuur.
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
24-10-2019 08:14
Intermitterend vasten werkt het beste. Je eet bijvoorbeeld tussen 12 uur 's middags en 20 's avonds. Dan eet je gezond, maar zoveel als je wilt. Daarbuiten neem je geen calorieën tot je. Je valt hier langzaam van af, ongeveer een pond per week. Dat is 26 kilo per jaar. Is goed vol te houden.En met gezond bedoel ik volle producten en veel groenten en fruit. Werk er langzaam naar toe, dus elke dag een half uurtje later beginnen met eten tot je op schema bent.
Een pond per week afvallen is niet langzaam, het is wat aanbevolen wordt als maximum wat nog gezond afvallen is.

Intermittent fasting is natuurlijk da bomb op het moment, maar werkt uiteindelijk ook omdat je tijdens je eet-window toch minder calorieën binnen krijgt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
In principe houd ik me aan een maximum van dagelijks 1800 kilocalorieën per dag om hetzelfde gewicht te behouden, en dat werkt al heel veel jaartjes perfect.

Uiteraard besteed ik het grootste deel, zo'n 1200 kcal daarvan, aan gezonde voeding zoals groenten, tarwemeel, vlees/kaas, :nut: Het restje overige kcal is vrij te besteden aan lekkere dingen. Overigens zijn gezonde dingen ook wel lekker maar op hun eigen manier en daar moet je aan wennen.

Verder zou ik de pijler goed doorlezen want er moet al ontzettend veel info over bestaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:52
99.58% gewijzigd
Mijn advies is het Cambridge dieet. Maar dat wordt hier nogal hard afgeschoten, elke keer. Maar kijk eens in het topic erover, zou ik zeggen.

Binnen een jaar 30 kilo mee afgevallen.
Alma14 schreef:
24-10-2019 08:14
Intermitterend vasten werkt het beste. Je eet bijvoorbeeld tussen 12 uur 's middags en 20 's avonds. Dan eet je gezond, maar zoveel als je wilt. Daarbuiten neem je geen calorieën tot je. Je valt hier langzaam van af, ongeveer een pond per week. Dat is 26 kilo per jaar. Is goed vol te houden.En met gezond bedoel ik volle producten en veel groenten en fruit. Werk er langzaam naar toe, dus elke dag een half uurtje later beginnen met eten tot je op schema bent.


Zo veel als je wilt eten en toch afvallen? Dat kan bij sommige mensen niet.
Die hebben geen rem. Want als je zo veel mag eten als je wilt en dan ook nog volle producten, dan val je nit af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven