Gezondheid alle pijlers

Bijwerkingen Mirena spiraal

31-10-2019 00:31 21 berichten
Hallo lezers en schrijvers...

Hebben jullie bijwerkingen van de mirena? Zo ja, wat dan ?

Ik heb hem nu meer dan 1,5 een jaar en ik denk bijwerkingen te hebben... en die begonnen niet meteen maar na ongeveer 6 maanden.

- Kan niet afvallen wat ik ook doe
- Libido.... meh.... komt en gaat
- Sinds een jaar eczeem
- geur beneden is anders...
- hele korte cyclus... 21 dagen
- ontstekingen van talgkliertjes bij de
schaamstreek die erg etteren als
menstruatie naderd.
- opgejaagd gevoel en besluiteloosheid

Ik twijfel heel erg of ik hem moet laten verwijderen of niet... misschien is het "toeval"

Als jullie het hebben laten verwijderen.... merkte je verschil? Zo ja, meteen of duurde dat even?
Alle reacties Link kopieren
Ik had bijwerkingen. Fysiek, maar met name op psychisch vlak. Dat begon ook met een soort opgejaagd gevoel en werd steeds erger. Tot een moment dat het met mij helemaal niet goed meer ging eigenlijk.
Mirena eruit laten halen en een paar uur later voelde ik me al beter. De volgende dag was ik weer mijn normale oude zelf.
Ik had een onrustig gevoel in mijn buik. En ik voelde toch dat er iets zat (wat niet kan, dat weet ik).

Tijdens de Mirena had ik er niet veel last van. Ik was best tevreden. Maar toen hij er uit was, voelde mijn buik binnen een paar uur weer rustig.

Voor mij dus niet snel weer een Mirena.
Alle reacties Link kopieren
Volg
Ik heb 1 keer een cyste op mijn eierstok gehad. Deed mega veel pijn en in het ziekenhuis hebben ze uiteindelijk vastgesteld dat het door de spiraal kwam. Het ging vanzelf weg en daarna nooit meer gehad. Dat is 1 vervelend dingetje in 7 jaar, voor mij prima resultaat dus. Verder word ik niet meer ongesteld als in bloeden, maar soms nog wel de mood swings en pijnlijke borsten. Soms eens per maand voor een tijdje, dan weer een half jaar lang niet.
Mijn libido is niet super hoog maar dat is het volgens mij nooit geweest. Ik weet niet of dat gevolg kan zijn van de Mirena?
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige bijwerking was dat ik een 'cyclus' had van 3 maanden, waarvan 10 weken PMS.
Afvallen lukte ook niet, maar dat veranderde niet na verwijderen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Geen bijwerkingen. Ik word helemaal niet meer ongesteld.
Ik had sinds april de mirena, mede gedaan om de heftige menstruatie in te dammen. Bijna 4 maanden heeel heel erg ongesteld geweest, en toen elke 2 weken... ik was zo gestresst, opgejaagd, boos, geen lontje meer, geen libido, gewoon echt alles was Kut!
Vorige week door de gunaecoloog eruit laten halen en ben sindsdien een stuk rustiger en bijna weer mezelf.. dus ja geen spiraal meer hier!
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
31-10-2019 00:51
Ik had bijwerkingen. Fysiek, maar met name op psychisch vlak. Dat begon ook met een soort opgejaagd gevoel en werd steeds erger. Tot een moment dat het met mij helemaal niet goed meer ging eigenlijk.
Mirena eruit laten halen en een paar uur later voelde ik me al beter. De volgende dag was ik weer mijn normale oude zelf.
Deze bijwerking had ik de laatste keer ook. Vroeger Mirena gehad en nergens last van, nu ging het geestelijk heel slecht met mij. Nare gedachten die ik niet kon stoppen, totdat hij eruit ging. De dag erna zei iemand al dat ik er beter uitzag.
Verder had ik een onprettig, gespannen gevoel in mijn buik en was ik 9 maanden elke dag ongesteld.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Als je pas na 6 maanden deze klachten gekregen lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze worden veroorzaakt door je spiraaltje. Ik zou wel even naar de huisarts gaan en je klachten bespreken.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
31-10-2019 09:04
Als je pas na 6 maanden deze klachten gekregen lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze worden veroorzaakt door je spiraaltje. Ik zou wel even naar de huisarts gaan en je klachten bespreken.
Bij mij begon het ook niet direct. Het was een soort langzame opbouw. Ik heb dat ding uiteindelijk nog 8 maanden gehad.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
31-10-2019 07:06
Geen bijwerkingen. Ik word helemaal niet meer ongesteld.
yep dit. Afvallen is hier ook wel een dingetje maar ik wijt dat eerder aan andere zaken, zoals leeftijd.
Ik heb al dertien jaar een mirena, de derde dus inmiddels. Ik word niet meer ongesteld en dat is de enige bijwerking die ik heb.
En ik kan gewoon afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Hier ook een Mirena en geen bijwerken. Wat ik wel vervelend vind is dat ik heel vaak oud bloed verlies. Nooit veel, maar het is totaal onvoorspelbaar. Nu alweer 3 weken lang elke dag een inlegkruisje in.
elninjaa wijzigde dit bericht op 02-11-2019 12:45
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem na 6 weken er alweer uit laten halen. Wat een onding. Mijn man voelde de draadjes en ik had het idee dat dat ding bewoog in mijn buik tijdens seks. En ik bleef bloeden.
Ik heb vooral psychische bijwerkingen gehad. Van onrustig, tot paniekaanvallen en angsten..
Duurde een tijd tot ik in de gaten had dat het mogelijk door de spiraal kon zijn, dus lang mee door gelopen.
Spiraal eruit laten halen en na een dag of 5 leek het of er een soort mist optrok uit mijn hoofd. Ongelooflijk dat het door de spiraal kwam!!
Tegen iedereen die twijfelt zou ik zeggen; eruit dat ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een Mirena, nooit klachten gehad, wil ook nooit meer anders.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Al 14 jaar, geen bijwerkingen en nooit meer ongesteld sinds plaatsing. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Mombe schreef:
02-11-2019 19:44
Ik heb vooral psychische bijwerkingen gehad. Van onrustig, tot paniekaanvallen en angsten..
Duurde een tijd tot ik in de gaten had dat het mogelijk door de spiraal kon zijn, dus lang mee door gelopen.
Spiraal eruit laten halen en na een dag of 5 leek het of er een soort mist optrok uit mijn hoofd. Ongelooflijk dat het door de spiraal kwam!!
Tegen iedereen die twijfelt zou ik zeggen; eruit dat ding!
Herkenbaar! De paniek en angsten. Stress, hartkloppingen. Ik zeg ook vaak dat er een mist optrok daarna.

Maf toch, hoe het bij iedereen anders uitpakt.
Bedankt voor de reacties allemaal. Hij is er vanmorgen uitgehaald dus ik ben erg benieuwd. Het ging in ieder geval veel makkelijker en sneller dan het plaatsen thank god!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds maart een Mirena. Sindsdien werd mijn libido wel erg minder en werd ik ook droog tijdens sex. Nu lijkt dit allemaal wel weer te verbeteren, dus mijn gevoel zegt dat de hormonen nu weer aan het normaliseren zijn of mijn lichaam gewend is.
Wel is mijn huid onrustiger geworden voor mijn gevoel. Was altijd al wel wat bekend met acne naar dit lijkt nu meer te zijn.
Ik word nog wel ongesteld maar het grote voordeel is dat ik geen centje pijn meer heb en het bloeden ook minder is. Wel prikkelbaar kunnen zijn rondom die periode.

Ik heb nog maanden iedere dag wat bloed verloren na het plaatsen, wat ik overigens ook erg pijnlijk vond(plaatsen) . En heb hem nog een tijd gevoeld ook al zeggen ze dat 't niet kan.

Maar nu ben ikal met al wel best tevreden. Ik kreeg na iedere zwangerschap steeds meer kast van mijn menstruatie(pijn). Toch is ook voor ons een optie dat man zich laat steriliseren ergens komend jaar of jaar er op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven