Gezondheid alle pijlers

Seborroisch exceem hoofdhaar

03-11-2019 10:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie ook?Diagnose gesteld door arts.
Ik heb nu een tien weken de Eczeem psoriasis shampoo van Lucovitaal.
Nu Zou ik volgens het etiket niet lange dn 12 weken mogen gebruiken.
Die jeuk is ongelooflijk!!
Heb nog wel Denorex shamppo en wil morgen weer Topicorte lotion aanvragen bij de huisarts. Hopelijk kan dat zonder consult.
Want dan duurt het nog wel 3 dagen.
Henna verf helpt wel redelijk goed, maar kan ik natuurlijk niet wekelijks gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in verleden last van gehad maar ik herinner mij geen jeuk eigenlijk. Ik heb wel gewone jeuk van eczeem en allergie gedoe.
Maar waarom probeer je geen antihistamine? Gewoon in winkel te koop, ik haal de mijne bij de Lidl voor 1,50 ongeveer.
Welke arts heeft de diagnose gesteld? Via die arts kan je ook gewoon een vervolgrecept van eerdere medicatie aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook al jaren, niks helpt, tenminste niet de reguliere middelen. Daar krijg ik altijd erge jeuk van. Ik was mijn haar nu met kesham poeder shampoo. Dat is een zakje poeder die je oplost met water. Gaat een beetje schuimen en kun je je haar mee wassen. Het zijn Indiase kruiden. En sindsdien geen jeuk meer. Misschien het proberen waard!
zo vaak al dit advies gegeven; kerastase dermo calm. Helpt ECHT. Al zeker 10 mensen incl. mezelf er vanaf geholpen met dit spul! Je kunt het bij kappers krijgen of online. Niet verder zoeken.
smulrol schreef:
03-11-2019 11:08
Ik heb er in verleden last van gehad maar ik herinner mij geen jeuk eigenlijk. Ik heb wel gewone jeuk van eczeem en allergie gedoe.
Maar waarom probeer je geen antihistamine? Gewoon in winkel te koop, ik haal de mijne bij de Lidl voor 1,50 ongeveer.
Dat helpt niet. Deze vorm van eczeem wordt veroorzaakt door een gist of schimmel.
Bij mij helpt alleen ketoconazol shampoo. Alleen verkrijgbaar op recept.
Alle reacties Link kopieren
Soak 'n float shampoo bar van de Lush heeft bij mij goed geholpen hierbij.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
03-11-2019 12:18
Bij mij helpt alleen ketoconazol shampoo. Alleen verkrijgbaar op recept.
Dit gebruik ik ook en helpt goed bij mij.
Wat voor mij en mn moeder werkt is elke week:

- hoofd/haar spoelen met in water gekookte knoflook (3 teentjes) en 1witte ui. Dit alleen was/ is voldoende om SE te doen verdwijnen. Niet alleen zeer effectief maar ook zeer goedkoop.

Om mijn haar te wassen gebruik ik 100% zwavel ( sulfur) plantaardige zeep van italianshaving.com. Kost 8 euro en gaat meer dan 3 maanden mee bij 1x per week gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb jaren last gehad van deze vorm van eczeem en gebruikte daarvoor ketoconazol shampoo. Dat hielp goed, de eczeem verdween dan snel weer. Het kwam wel steeds weer terug, dan gebruikte ik de ketoconazol shampoo weer tot het verdween.

Een jaar of 10-15 geleden ben ik ermee bij een homeopaat geweest en het lijkt erop dat het nu definitief niet meer terug komt want het is nu al 10-15 jaar niet meer opgevlamd.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
03-11-2019 12:18
Bij mij helpt alleen ketoconazol shampoo. Alleen verkrijgbaar op recept.
Hier een partner met seborroish eczeem en dit is ook het enige wat bij hem werkt. Vanwege leveringsproblemen heeft hij nu tijdelijk iets anders gekregen van zijn dermatoloog, eens kijken of dat ook werkt.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
03-11-2019 12:17
Dat helpt niet. Deze vorm van eczeem wordt veroorzaakt door een gist of schimmel.
Daar heeft ze al spul voor. Anti histamine is anti jeuk
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Anti histamine gebruik ik al.
Ketoconazol hielp ook niet.
De tips van fathpoem probeer ik eerst.
kerst wijzigde dit bericht op 03-11-2019 22:16
12.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fathpoempoem schreef:
03-11-2019 13:07
Wat voor mij en mn moeder werkt is elke week:

- hoofd/haar spoelen met in water gekookte knoflook (3 teentjes) en 1witte ui. Dit alleen was/ is voldoende om SE te doen verdwijnen. Niet alleen zeer effectief maar ook zeer goedkoop.

Om mijn haar te wassen gebruik ik 100% zwavel ( sulfur) plantaardige zeep van italianshaving.com. Kost 8 euro en gaat meer dan 3 maanden mee bij 1x per week gebruik.
Ga ik allebei doen.!
Alle reacties Link kopieren
Krukje306 schreef:
03-11-2019 11:29
Ik heb het ook al jaren, niks helpt, tenminste niet de reguliere middelen. Daar krijg ik altijd erge jeuk van. Ik was mijn haar nu met kesham poeder shampoo. Dat is een zakje poeder die je oplost met water. Gaat een beetje schuimen en kun je je haar mee wassen. Het zijn Indiase kruiden. En sindsdien geen jeuk meer. Misschien het proberen waard!
Heb ik ook al geprobeerd, hielp hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het bij jou ook op je haargrens zit? Daar smeer ik cortisonezalf, ook een stukje tussen de haren door, werkt goed. Bij mij komt het helaas wel altijd terug en de jeuk is vervelend. Ik lees even mee ;)
Alle reacties Link kopieren
(Geen ervaring met exceem, maar wel jeuk en ontsteking.)
Misschien werkt Locoid scalp lotion. Makkelijker aanbrengen dan Topicorte, maar een minder sterke cortison. Ik gebruik haarzeep van Zepig. Ik kies altijd degene met 'niks' erin (parfumvrij etc). Ik krijg nu meer jeuk doordat overal de verwarmingen weer aan gaan.
Ik ga sterrenlopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden seborroisch eczeem gehad en ben toen op internet gaan zoeken. Op een forum gaven ze de tip om Guhl anti roos shampoo rozemarijn te gebruiken. Dat heeft mij ervan afgeholpen.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
03-11-2019 19:14
Bedankt voor de reacties.
Anti histamine gebruik ik al.
Ketoconazol hielp ook niet.
De tips van fathpoem probeer ik eerst.
Je weet zeker dat de diagnose goed is?
Mijn partner heeft dezelfde klachten en het bleek uiteindelijk psoriasis capitis te zijn ketoconazol werkte bij hem ook niet. Toen zijn ze pas verder gaan kijken. Nu overgestapt op koolteershampoo en al maanden klachtenvrij.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel (sorry)
fawn wijzigde dit bericht op 05-11-2019 21:00
95.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
fawn schreef:
05-11-2019 20:58
Je weet zeker dat de diagnose goed is?
Mijn partner heeft dezelfde klachten en het bleek uiteindelijk psoriasis capitis te zijn ketoconazol werkte bij hem ook niet. Toen zijn ze pas verder gaan kijken. Nu overgestapt op koolteershampoo en al maanden klachtenvrij.
Die Denorex teershampoo heb ik ook al
Maar ik ga morgen ermee naar dokter .
Alle reacties Link kopieren
fawn schreef:
05-11-2019 20:58
Je weet zeker dat de diagnose goed is?
Mijn partner heeft dezelfde klachten en het bleek uiteindelijk psoriasis capitis te zijn ketoconazol werkte bij hem ook niet. Toen zijn ze pas verder gaan kijken. Nu overgestapt op koolteershampoo en al maanden klachtenvrij.
Interessant wat je daar opmerkt.
Vrijdag naar de huisarts en volgens haar seborhoisch exceem.
Ketaconazol shampoo voorgeschreven.
Maar dat hielp 10 jaar terug ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met hetzelfde. Na jaren door de huisarts doorverwezen naar dermatoloog 1, waar wij niet veel wijzer over werden. Nu meerdere biopten verder weten wij nog steeds niet wat het is. De basic middelen hebben bij mij niet geholpen. Het enige wat wel minder werd was de jeuk met clobetasol zalfjes.

Mijn tip is om vooral niet te lang te wachten met een eventuele doorverwijzing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven