Gezondheid alle pijlers

Kaakklemmen en botox - ervaring?

03-11-2019 19:04 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klem mijn kaken vaak. Mijn tanden waren al beschadigd. Nu een bitje maar dat helpt niet tegen het klemmen zelf. Naar de fysio geweest maar helpt ook niet. Het wordt alleen maar erger. Ik doe het ook overdag. Heb pijnlijke en vermoeide kaken, mijn hele nek en schouders zitten vast en daardoor heb ik dan weer veel hoofdpijn.

Nu lees ik dat door botox de kaakspier kan ontspannen. Dat wil ik wel. Maar ik zoek ervaringen. Hoe vaak heb je botox moeten doen? Stopt het kaakklemmen helemaal of wordt het minder? Heeft het altijd succes en zijn je klachten snel verdwenen? En was het erg zichtbaar in je gezicht dat je botox gebruikte of zag je amper verschil?
Ik lees even mee. Ik doe het minder erg en vooral snachts en overdag alleen als ik iets doe wat ik niet leuk vind :P
je kan dat toch afleren? ontspanningsoefeningen etc
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook. Soms als ik in slaap val bijt ik ook op mijn tong.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook onwijs last van gespannen kaken. T zou vanzelf over moeten gaan maar ik zit er al vijf jaar mee. Ik wil zelf geen Botox gebruiken. Diverse andere dingen geprobeerd, maar tot zover geen succes. Heb nu een of andere kaaktrainer gekocht (heel simpel klemmetje) - eens kijken of dat helpt. Bij een vriendin was t namelijk een kwestie van sterkere kaakspieren kweken.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:11
je kan dat toch afleren? ontspanningsoefeningen etc
Ik doe het in mijn slaap. Afleren gaat dan lastig en bitjes breken door midden. Dus ik lees mee!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Jaaaa, een vriendinnetje van mij doet dat. Die laat één keer in de drie maanden botox in haar kaakspier spuiten aan allebei de kanten. Die had een hele overontwikkelde kaakspier gekregen door al het knarsen en klemmen. Die kaakspier is inmiddels dus echt geslonken. Die knarst echt niet meer met haar tanden. Kan ze niet meer. En haar man slaapt ook een stuk beter, want die werd echt horendol door dat vreselijke geknars de hele nacht. Zij zweert erbij.
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:11
je kan dat toch afleren? ontspanningsoefeningen etc
Ik doe dat in mijn slaap, dus niet bewust. Helpen geen oefeningen tegen.
Alle reacties Link kopieren
Marlouse schreef:
03-11-2019 19:16
Jaaaa, een vriendinnetje van mij doet dat. Die laat één keer in de drie maanden botox in haar kaakspier spuiten aan allebei de kanten. Die had een hele overontwikkelde kaakspier gekregen door al het knarsen en klemmen. Die kaakspier is inmiddels dus echt geslonken. Die knarst echt niet meer met haar tanden. Kan ze niet meer. En haar man slaapt ook een stuk beter, want die werd echt horendol door dat vreselijke geknars de hele nacht. Zij zweert erbij.
Ah, dat klinkt goed. Ik had gehoopt dat het na een paar keer niet meer nodig zou zijn.
Ik denk inderdaad dat als je het een hele tijd niet meer hebt gedaan dat je het dan niet meer doet.
Zie jij verschil bij je vriendin; voor en na de botox?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
03-11-2019 19:13
Ik heb ook onwijs last van gespannen kaken. T zou vanzelf over moeten gaan maar ik zit er al vijf jaar mee. Ik wil zelf geen Botox gebruiken. Diverse andere dingen geprobeerd, maar tot zover geen succes. Heb nu een of andere kaaktrainer gekocht (heel simpel klemmetje) - eens kijken of dat helpt. Bij een vriendin was t namelijk een kwestie van sterkere kaakspieren kweken.
Bij mijn zijn mijn kaakspieren juist over ontwikkeld door al dat aanspannen.
Waarom wil je geen botox gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:11
je kan dat toch afleren? ontspanningsoefeningen etc
Ik doe wel ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan. Maar in mijn slaap klem ik me blijkbaar toch suf.
Overdag zou het af te leren moeten zijn denk ik. Maar het is zo moeilijk. Ik doe het zo onbewust. En ook al ben ik me er van bewust; dan moe tik zo bezig zijn met ontspannen.

Het lukt dus gewoon niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Weet het sinds kort nadat ik in korte tijd allerlei stukjes tand en kies verloor.

Is inderdaad lastig afleren ‘s nachts. Ik vraag me af wat een hard bitje helpt want dan staat er nog steeds enorme kracht op je tanden. Ik zou denken dat een zacht, dempend bitje beter helpt bij klemmen? Iemand ervaring daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem 's avonds een tablet Amitriptilyne 10 mg. Helpt mij om dieper te slapen waardoor ik niet of minder mijn kaken klem. Ik slaap ook beter door.

Ik heb er ook al jaren last van en zit ook weleens aan botox te denken. Ik lees dus mee.
Noerie schreef:
03-11-2019 19:54
Ah, dat klinkt goed. Ik had gehoopt dat het na een paar keer niet meer nodig zou zijn.
Ik denk inderdaad dat als je het een hele tijd niet meer hebt gedaan dat je het dan niet meer doet.
Zie jij verschil bij je vriendin; voor en na de botox?
Ze laat het nog steeds doen, hoor. Al wordt er wel veel minder gespoten, begreep ik. Ze kan kan nu niet klemmen en knarsen omdat die kaakspier te verlamd is. Ze hoopt wel dat ze er op een gegeven moment mee kan stoppen, want het schijnt duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jetje1976 schreef:
03-11-2019 20:01
Ik neem 's avonds een tablet Amitriptilyne 10 mg. Helpt mij om dieper te slapen waardoor ik niet of minder mijn kaken klem. Ik slaap ook beter door.

Ik heb er ook al jaren last van en zit ook weleens aan botox te denken. Ik lees dus mee.
Heb je die medicijnen alleen tegen het kaakklemmen? Is volgens mij best pittige medicatie toch? Dan lijkt botox me minder heftig.
Alle reacties Link kopieren
Marlouse schreef:
03-11-2019 20:05
Ze laat het nog steeds doen, hoor. Al wordt er wel veel minder gespoten, begreep ik. Ze kan kan nu niet klemmen en knarsen omdat die kaakspier te verlamd is. Ze hoopt wel dat ze er op een gegeven moment mee kan stoppen, want het schijnt duur te zijn.
Ik hoop ook dat het tijdelijk nodig is.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
03-11-2019 20:00
Ik lees ook mee. Weet het sinds kort nadat ik in korte tijd allerlei stukjes tand en kies verloor.

Is inderdaad lastig afleren ‘s nachts. Ik vraag me af wat een hard bitje helpt want dan staat er nog steeds enorme kracht op je tanden. Ik zou denken dat een zacht, dempend bitje beter helpt bij klemmen? Iemand ervaring daarmee?
Ja, ik heb n siliconebitje. Is fijner dan n harde en beschermt mijn tanden. Helpt ook tegen de pijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Jetje1976 schreef:
03-11-2019 20:01
Ik neem 's avonds een tablet Amitriptilyne 10 mg. Helpt mij om dieper te slapen waardoor ik niet of minder mijn kaken klem. Ik slaap ook beter door.

Ik heb er ook al jaren last van en zit ook weleens aan botox te denken. Ik lees dus mee.
Heb ik ook voorgeschreven gekregen, maar ik gebruik het niet. Ben al n goede slaper en ik vind de bijwerkingen nogal heftig als ik de bijsluiter lees.
Heb jij last van bijwerkingen.
Cum non tum age
Hi!
Ik heb het ongeveer 2 jaar geleden laten doen.
De botox werkt niet tegen het kaakklemmen maar om de kaakspieren te ontspannen, ze worden dus minder.
Maar als je blijft klemmen groeien ze vanzelf weer aan en zal je misschien op herhaling moeten.

Ik heb het gedaan maar heb spijt.
Mijn kaakspieren waren enorm maar hielden wel alles op z'n plek in al die jaren.
Nu ze minder zijn gaat mijn kaak niet lekker en zelfs slecht.
Hij schiet elke keer uit de kom en doet echt pijn.
Ik stel een bezoek aan de kaakchirurg nu uit omdat ik weet dat er enkel een operatie mij nog kan helpen.

Geen positief verhaal en elk verhaal kan weer anders zijn...mijn verhaal hoeft niet jouw verhaal te worden.
Suc6 met je beslissing
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:11
je kan dat toch afleren? ontspanningsoefeningen etc
Was het maar zo.
Klemmen gebeurd meestal in de nacht en dat heb je niet onder controle.
Ook het bitje werkt niet afdoende, ik bijt m gewoon kapot 🙈
Alle reacties Link kopieren
Noerie schreef:
03-11-2019 20:09
Heb je die medicijnen alleen tegen het kaakklemmen? Is volgens mij best pittige medicatie toch? Dan lijkt botox me minder heftig.
Ja ik gebruik het puur voor het kaakklemmen, voorgeschreven door de kaakchirurg. 10 mg schijnt een soort onderhoudsdosering te zijn zegt ook de kaakfysio..

Het doet zijn werk, maar neemt de oorzaak niet weg (stress).
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
03-11-2019 20:33
Heb ik ook voorgeschreven gekregen, maar ik gebruik het niet. Ben al n goede slaper en ik vind de bijwerkingen nogal heftig als ik de bijsluiter lees.
Heb jij last van bijwerkingen.
Nee geen last van bijwerkingen. Ik neem 1 tablet van 10 mg voor de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Enjoyyourlife schreef:
03-11-2019 21:13
Hi!
Ik heb het ongeveer 2 jaar geleden laten doen.
De botox werkt niet tegen het kaakklemmen maar om de kaakspieren te ontspannen, ze worden dus minder.
Maar als je blijft klemmen groeien ze vanzelf weer aan en zal je misschien op herhaling moeten.

Ik heb het gedaan maar heb spijt.
Mijn kaakspieren waren enorm maar hielden wel alles op z'n plek in al die jaren.
Nu ze minder zijn gaat mijn kaak niet lekker en zelfs slecht.
Hij schiet elke keer uit de kom en doet echt pijn.
Ik stel een bezoek aan de kaakchirurg nu uit omdat ik weet dat er enkel een operatie mij nog kan helpen.

Geen positief verhaal en elk verhaal kan weer anders zijn...mijn verhaal hoeft niet jouw verhaal te worden.
Suc6 met je beslissing
Bedankt voor je reactie. Klinkt niet fijn zeg!
Wat gaan ze dan opereren? En hoe weet je of ze enorm zijn? Heb je de botox 1 keer gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Jetje1976 schreef:
03-11-2019 21:20
Ja ik gebruik het puur voor het kaakklemmen, voorgeschreven door de kaakchirurg. 10 mg schijnt een soort onderhoudsdosering te zijn zegt ook de kaakfysio..

Het doet zijn werk, maar neemt de oorzaak niet weg (stress).
Dus kan je gewoon heel lang gebruiken? En je slaapt dus als een roosje elke nacht?
Alle reacties Link kopieren
Jetje1976 schreef:
03-11-2019 21:22
Nee geen last van bijwerkingen. Ik neem 1 tablet van 10 mg voor de nacht.
10 Mg heb ik ook voorgeschreven gekregen voor de nacht, maar wil het pas gaan gebruiken als het echt niet meer uit te houden is.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven