Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil

05-11-2019 23:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit al 13 jaar aan de pil en ik heb besloten om ermee te stoppen. Ik kan me niet herinneren hoe het was zonder de pil en ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Hebben jullie veranderingen in gedrag/ lichaam gemerkt? Dan weet ik waar ik me op kan voorbereiden 🤣.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt erg dik worden van stoppen met de pil. Maar na negen maanden gaat een deel er in één dag weer af.

Ik ben al 34 jaar heel tevreden met mijn Trigynon pil (driefasen, tweedegeneratie).

Welke anticonceptie ga je nu voor kiezen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Toen ik stopte met de pil werd ik dunner. Mijn tieten werden minder mooi en vol.


Met de pil was ik stabieler maar wel ook ongelukkig vaak.

zonder pil meer pieken en dalen. Vooral de week voor de ongesteldheid en de week tijdens erg emotioneel en labiel..
Met de pil was ik vlak in mijn emoties. Nu een aantal jaren van de pil af en ik voel mij echt veel fijner in mijn vel. Wel last van de aanloop naar de menstruatie en dat icm de start van de overgang is niet altijd een pretje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd er zwanger van
Ja, ik ben zo blij dat ik gestopt ben met de pil.
Slikte hem ruim 10 jaar, en had best veel last van sombere gevoelens en lichamelijke ongemakken. Ook was ik het zat om steeds elke dag die pil te slikken.
De pil ingeruild voor een spiraaltje en ik heb tot nu toe geen seconde spijt. Sombere gevoelens zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en lichamelijk heb ik ook minder ongemakken.
Ik ben een paar jaar geleden een tijdje gestopt met de pil, vreselijk.
Ik werd er behoorlijk labiel van en ik vind de pil een hele prettige en makkelijke AC.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al bijna 18 jaar aan de pil. Tussendoor jaartje gestopt om te kijken wat er gebeurde. Mijn migraine kwam terug (slikte ik hem ook voor) en m'n huid werd slechter. Ook kreeg ik met m'n eisprong enorme buikpijn.
Dus ik neem hem gewoon weer lekker in.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-11-2019 00:15
Je kunt erg dik worden van stoppen met de pil. Maar na negen maanden gaat een deel er in één dag weer af.

Ik ben al 34 jaar heel tevreden met mijn Trigynon pil (driefasen, tweedegeneratie).

Welke anticonceptie ga je nu voor kiezen?
Haha 🤭 ja dat is uiteindelijk ook mijn reden voor het stoppen met de pil. Aangezien het ook nog een half jaar kan duren voordat je cyclus weer naar behoren werkt heb ik gelezen. Voor nu geen anticonceptie meer.

Ik heb zelf microgynon en levonorgestrel gehad. Merk je ook een verschil tussen de drie fasen pil en die van microgynon/levonorgestrel?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel verschillende reacties. Maar jullie merken dus wel een degelijk verschil.

Ik ben vooral ook bang voor een onzuivere huid. Ik zie er al redelijk jong uit en met puisten ben ik dan net weer een puber 😅.
Alle reacties Link kopieren
Kikix schreef:
06-11-2019 08:38
Haha 🤭 ja dat is uiteindelijk ook mijn reden voor het stoppen met de pil. Aangezien het ook nog een half jaar kan duren voordat je cyclus weer naar behoren werkt heb ik gelezen. Voor nu geen anticonceptie meer.
dat 'kan' ja, maar de meeste vrouwen (70%) worden binnen een half jaar zwanger. als dat niet je plan is, gebruik condooms
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus was na een maand al weer normaal. In de eerste instantie gestopt vanwege bijwerkingen, en na een paar maanden besloten om voor een kindje te gaan :)

Ik voel me zonder pil veel meer "mezelf". Werd erg depressief van de pil. Heb nu meer energie, ben in een maand 6 kilo afgevallen (ging opeens héél snel terug naar mn oude gewicht, met als enige verandering het stoppen met de pil), mn libido is terug en ik voel me over-all gewoon veel beter.

Als nadeel heb ik echter wel weer veel meer last van pms, waartegen ik nu sinds deze cyclus medicatie slik. Dat helpt vooralsnog erg goed. Verder zijn mn borsten inderdaad iets minder vol, is mn huid soms wat vetter en voel ik net als eennieuwbegin mn eisprong heel duidelijk.

Dit is echter alleen mijn ervaring, het is natuurlijk voor iedereen anders (en als je een beebie wilt dan zul je toch moeten stoppen haha).

Hopelijk valt het mee voor jou!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-11-2019 08:44
dat 'kan' ja, maar de meeste vrouwen (70%) worden binnen een half jaar zwanger. als dat niet je plan is, gebruik condooms
Ja dat was ik sowieso van plan :)
Alle reacties Link kopieren
Maillootje schreef:
06-11-2019 08:56
Mijn cyclus was na een maand al weer normaal. In de eerste instantie gestopt vanwege bijwerkingen, en na een paar maanden besloten om voor een kindje te gaan :)

Ik voel me zonder pil veel meer "mezelf". Werd erg depressief van de pil. Heb nu meer energie, ben in een maand 6 kilo afgevallen (ging opeens héél snel terug naar mn oude gewicht, met als enige verandering het stoppen met de pil), mn libido is terug en ik voel me over-all gewoon veel beter.

Als nadeel heb ik echter wel weer veel meer last van pms, waartegen ik nu sinds deze cyclus medicatie slik. Dat helpt vooralsnog erg goed. Verder zijn mn borsten inderdaad iets minder vol, is mn huid soms wat vetter en voel ik net als eennieuwbegin mn eisprong heel duidelijk.

Dit is echter alleen mijn ervaring, het is natuurlijk voor iedereen anders (en als je een beebie wilt dan zul je toch moeten stoppen haha).

Hopelijk valt het mee voor jou!
Ik hoop inderdaad ook dat ik minder vaak een neerslachtig gevoel heb en meer energie krijg. Aantal kilo's eraf is ook nooit zo erg 🤣.

Het is inderdaad niet anders, dus hopelijk valt het inderdaad mee. We zullen het zien!
Alle reacties Link kopieren
Kikix schreef:
06-11-2019 08:38
Haha 🤭 ja dat is uiteindelijk ook mijn reden voor het stoppen met de pil. Aangezien het ook nog een half jaar kan duren voordat je cyclus weer naar behoren werkt heb ik gelezen. Voor nu geen anticonceptie meer.

Ik heb zelf microgynon en levonorgestrel gehad. Merk je ook een verschil tussen de drie fasen pil en die van microgynon/levonorgestrel?
Microgynon 30 was een pure hel. Droog, sjaggerijnig, lamlendig.

De apotheek probeert me wel eens Trinordiol in de maag te splitsen. Die zou qua samenstelling hetzelfde zijn als Trigynon, maar is voor mij nog erger dan Microgynon 30. Met Trinordiol krijg ik ook nog zere borsten en koortsuitslag.

Stediril D30 was mijn eerste pil, ik weet niet meer waarom de huisarts me een jaar of 30 geleden overzette naar Trigynon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dat ik gewicht verloor, minder volle borsten/kleinere cupmaat, en ik kreeg rond mijn menstruatie ineens weer een ontzettend onrustige en onzuivere huid
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie maanden geleden gestopt met de pil na 15 jaar slikken. Mijn cyclus was eigenlijk na 2 maanden weer "normaal".

Ik was heel erg bang voor stemmingswisselingen maar dat valt mij tot nu toe mee. Ik voel mij wat minder afgevlakt. Libido is verdubbeld. Gewicht merk ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben deze week ook gestopt met de pil, maar niet perse om zwanger te worden :P Maar ik wil ook kijken hoe mijn lijf reageert.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
06-11-2019 14:54
Hey, ik ben deze week ook gestopt met de pil, maar niet perse om zwanger te worden :P Maar ik wil ook kijken hoe mijn lijf reageert.
Hopelijk valt het mee voor jou!

Ik ben heel erg benieuwd en ook een beetje bang 🤣 maargoed we gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nog geen gekke dingen, behalve dat mijn libido door het dak gaat. Maar daar heb ik wel eens vaker last van dus weet niet of het komt door het stoppen met de pil :P
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
07-11-2019 13:46
Tot nu toe nog geen gekke dingen, behalve dat mijn libido door het dak gaat. Maar daar heb ik wel eens vaker last van dus weet niet of het komt door het stoppen met de pil :P
Haha dat is gelukkig niet zo erg. Ik las ook dat bij sommige hun terugkerende hoofdpijn verdwijnt. En doe mij ook maar meer energie en minder het down gevoel. 😁 dat zou fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij is het depressieve gevoel nu niet echt te meten want ik zit momenteel in de piek van mijn depressie, wel ff onder de duim gehouden door anti-depressiva dus dat zal ik wellicht niet zo merken :P
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
07-11-2019 20:48
Ja bij mij is het depressieve gevoel nu niet echt te meten want ik zit momenteel in de piek van mijn depressie, wel ff onder de duim gehouden door anti-depressiva dus dat zal ik wellicht niet zo merken :P
Zou mooi zijn als het toch wat mee helpt!

Ik heb toch besloten om nog een maandje te wachten. Ik heb geen zin in ongesteldheid en puisten met kerst 😅. Ik ben eigenlijk bijna nooit ongesteld omdat ik de pil altijd doorslik en dat ga ik wel missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven