Gezondheid alle pijlers

Maagonderzoek lang wachten

07-11-2019 00:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ga morgen het ziekenhuis bellen om het bijkomende symptoom te melden en een eerdere afspraak aan te vragen. Nu ben ik echter wel bang dat ze dit mogelijk niet willen doen, omdat hij zolang is blijven doorlopen, terwijl het angst en struisvogelpolitiek is bij hem. Heeft iemand ervaring met dergelijke symptomen, volgens de huisarts hoeft het niet direct iets ernstigs te zijn. Toch ben ik er erg bezorgd om.
anoniem_391755 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 21:17
Reden: herkenbaarheid
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bel andere ziekenhuizen in de regio en vraag hoe lang de wachttijd daar is.
En licht de huisarts in over de laatste symptomen.

Of nee, andersom eigenlijk. Wellicht maakt de huisarts er dan een spoedje van.
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen, kans is groot dat hij met bloed bij de ontlasting eerder terecht kan. Ze gaan hem heus niet 'straffen' omdat hij er te lang mee heeft rondgelopen, wat een gek idee. Daar zijn ze om mensen beter te maken en ze snappen ook wel dat de grens voor de ene persoon om naar arts te gaan verder ligt dan bij de ander.
Alle reacties Link kopieren
Wel meteen even actie ondernemen. Ziekenhuis en/of huisarts bellen.
Wat ontzettend naar voor je man!
Heb toevallig gisteren een topic geopend over een maagonderzoek. Ik zou bellen met de huisarts. Bloed is wellicht spoed. Vooral in combinatie met afvallen. Ook zou je de poli zelf kunnen bellen en je verhaal doen!
Weet dat de wachttijd hier in het ziekenhuis 4 dagen is, dus het hoeft niet in elk ziekenhuis zo lang te duren. Echt bellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat naar zeg! Ik zou echt bellen met de huisarts. Ik heb niet iets vergelijkbaars maar ik heb de afgelopen tijd wel doorverwijzingen gekregen van de HA voor zowel een internist en dermatoloog. Eerst kreeg ik te horen dat het pas januari kon, maar toen lazen ze dat de huisarts er ‘spoed’ op had gezet en nu kan ik bij beide afdelingen volgende week al terecht!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Even de HA bellen zometeen.
Alle reacties Link kopieren
Bel even de zorgverzekeraar.
Zij kunnen vaak bemiddelen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
07-11-2019 00:53
Bel andere ziekenhuizen in de regio en vraag hoe lang de wachttijd daar is.
.
Het is makkelijker als je je zorgverzekeraar dit laat doen. Als je belt voor wachtlijstbemiddeling bellen ze je vaak terug met de mededeling waar je snel terecht kunt.

Maar verder eens met de rest, eerst via huisarts, zowel de nieuwe klachten als je ongerustheid doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuis bellen is meestal niet zinloos. Je moet of je huisarts bellen of je zorgverzekeraar.

Het boekingsbureau in het ziekenhuis plant in na aanleiding van de doorverwijzing van de huisarts (hoe veel spoed er is bijvoorbeeld) Ze willen af van de mogelijkheid dat iemand die een beter of zieliger verhaal kan vertellen aan de telefoon (wel of niet waar) eerder een afspraak krijgt dan iemand die dit niet durft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vandaag de huisarts bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de huisarts bellen. Ik kan me niet voorstellen dat ze in het ziekenhuis zo in elkaar steken dat als zij ook vermoeden dat er iets ernstigs aan de hand is, ze hem toch expres niet eerder in gaan plannen omdat hij er lang mee rond heeft gelopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en we hebben een spoedindicatie nodig voor een versneld onderzoek. Vandaag voor controle naar de huisarts geweest en die geeft helaas geen indicatie af, omdat zijn hartslag, zuurstofgehalte etc goed zijn.

Het enige ziekenhuis waar volgende week plek is, heeft plek omdat zij zonder roesje werken. Met de spanningen van man omtrent witte jassen en ziekenhuizen, heeft hij besloten om de originele afspraak af te wachten.

Dus helaas niks verder gekomen en nog steeds in spanning. We weten alleen dat hij niet in acuut gevaar is en mogen bellen als de klachten weer erger worden. :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven