Gezondheid alle pijlers

Herstel novasure

07-11-2019 20:41 9 berichten
De 28e (10 Dagen geleden dus) heb ik een novasure gehad (onder narcose). Alles goed gegaan en hoopte dat daardoor mijn continue bloedverlies weg zou gaan.
Het herstel ging voorspoedig, geen pijn en alleen wat vochtverlies met soms wat lichtroze bloedverlies.
Nu had ik dinsdag opeens buikpijn, maar ik dacht dat het mijn darmen waren. Woensdag nergens last van en vandaag opeens helder donker rood bloedverlies met vooral veel stolsels (ter grote van euromunt ongeveer). De arts was de hele dag op de ok en heeft daardoor niet terug kunnen bellen maar ik vraag me af of dit wel oké is? Geen koorts en pijn verder.

Ze hadden me ook 4-6 weken niet werken gezegd bij het ontslag maar lees overal dat je na een week weer kan werken? Ik sta dinsdag (14 dagen na de ingreep) weer ingepland want ik vond 4-6 weken wel heel overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei deze behandeling gehad.
4 tot 6 weken niet werken? Da is mij nooit verteld. Ik ben een paar dagen thuis gebleven daarna weer aan het werk gegaan maar had beter iets langer thuis kunnen blijven.
Ik had gelijk bloedverlies en dat heeft een paar dagen geduurd daarna niks tot dat ik ging werken en toch teveel deed. Toen wel stolsels.
Maar zou morgen nog even met de poli bellen als je het niet vertrouwd
Alle reacties Link kopieren
ik zou proberen de arts toch nog te bereiken morgen.
Jaren geleden heb ik ook deze behandeling gehad en eigenlijk nooit meer bloedverlies gehad. Geen pijn. Heb je ook een spiraaltje nu? (bij mij moest dat om verkleving te voorkomen)
not all who wander are lost
romig50 schreef:
07-11-2019 20:50
Ik heb in mei deze behandeling gehad.
4 tot 6 weken niet werken? Da is mij nooit verteld. Ik ben een paar dagen thuis gebleven daarna weer aan het werk gegaan maar had beter iets langer thuis kunnen blijven.
Ik had gelijk bloedverlies en dat heeft een paar dagen geduurd daarna niks tot dat ik ging werken en toch teveel deed. Toen wel stolsels.
Maar zou morgen nog even met de poli bellen als je het niet vertrouwd
Ik vermoed nog steeds dat dat dagen moest zijn, maar ze blijven erbij 🙈😁

Morgen weer bellen inderdaad .

Qua narcose was een week wel nodig, was echt zo moe! Verder tot dinsdag dus geen klachten gehad..
knolselder schreef:
07-11-2019 20:52
ik zou proberen de arts toch nog te bereiken morgen.
Jaren geleden heb ik ook deze behandeling gehad en eigenlijk nooit meer bloedverlies gehad. Geen pijn. Heb je ook een spiraaltje nu? (bij mij moest dat om verkleving te voorkomen)
Vergeten te vertellen. Ze hebben dus een spiraal geplaatst (mirena) maar de dag erna was die er dus alweer uit. (Vorige 2 ook al na korte tijd). Eerst hevige krampen en bij naar het toilet gaan spiraal eruit. Ik heb gekozen voor afwachtend beleid, een nieuwe spiraal had gelijk de dag erna gemoeten.
Als ze 4-6 weken niet werken (zal afhangen van je werk) adviseren ben je ook stom om je na 14 dagen in te laten plannen. Dat zou ik terugdraaien.
Je doet het je zelf aan nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees online dat je de volgende dag of maximaal na een paar dagen je normale bezigheden weer kunt hervatten. Dus 4 tot 6 weken lijkt me inderdaad erg overdreven, tenzij je prostituee of zwemlerares bent, want vrijen en baden worden wel een paar weken afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel nog in me cyclus erna een bloeding gehad. Daarna helemaal niks meer🥳
Beste beslissing ooit
Alle reacties Link kopieren
Ik had op donderdag de behandeling, bleef vrijdag voor de zekerheid thuis, en op maandag aan het werk.
Heb nooit meer last gehad. Idd beste beslissing ooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven