Gezondheid alle pijlers

Menstruatie ineens veel bloedverlies+flauwvallen?

08-11-2019 20:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,


Deze vraag gaat niet over mijzelf, maar over een vriendin waar ik mij zorgen om maak.

Vanavond zou ik met haar wat leuks gaan ondernemen. Echter stuurde zij begin van de avond dat ze niet kon. Ze was niet lekker en na wat door vragen gaf ze aan ook te zijn flauw gevallen. Uiteraard ben ik naar haar toe gegaan en ze vertelde haar menstruatie te hebben. Zoals altijd. Alleen nu had ze sinds afgelopen nacht heel extreem buikpijn. Afgelopen middag verloor zij ineens ontzettend veel bloed. Hierna even later nog 1x veel bloedverlies en verder nauwelijks nog.

Sinds ik bij haar ben maak ik mij zorgen. Ze valt veel weg/in slaap. En als je dan wat vraagt reageert ze half/onverstaanbaar of ze vraagt/antwoord met dingen die nergens op slaan.
Als ze even wakker is en je prikkelt haar. (Veel praten e.d. Dan gaat het redelijk) dan nog kijkt ze wat raar uit haar ogen, maar is ze wel wat vlotter en geeft adequaat antwoord.
Ze is wel lijkbleek. En dr tandvlees, randjes onder de ogen zijn ook spierwit.
Ik vind ook dat ze vrij warm aanvoelt maar een thermometer heeft zij niet.

Uiteraard wil ik de huisartsenpost bellen en met haar naar het ziekenhuis. Maar dit wilt ze zelf niet. Ze wilt op de bank liggen en zegt dat ze morgen wel verder ziet. Dat zij na een nachtje slapen wel weer bijtrekt en ijzertabletten zal halen.

Is er iemand die een dergelijke situatie herkent? En wat is het beste om te doen? Wat kan het zijn dat je ineens zoveel bloed verliest?

Ik hoor graag van mensen die het herkennen of wat andere zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen. Klinkt niet goed.
Je maakt je zorgen, zij is niet goed helder aanspreekbaar.... simpele optelsom. Je moet de huisartsenpost bellen. Ook al is het tegen haar zin.
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel om weg te zakken herken ik wel (gebeurt nooit helemaal bij mij, heb dat ook maar af en toe maar om aan te geven dat het erbij kan horen. ) maar dit gaat wel verder dan dat. Vooral het niet helder zijn vind ik toch wel zorgwekkend en (misschien) verhoging of koorts.
Ik zou, ook al wil ze het niet, in ieder geval bellen met de huisartsenpost en hen om advies vragen.
Je kan de HAP bellen voor overleg op welke dingen je moet letten en haar desnoods gewoon in de auto duwen.
Alle reacties Link kopieren
‘Dat wil ze niet’.
Ze heeft niks te willen, jammerdebammer. Wat denk je zelf dat de HAP hiervan gaat zeggen, morgen boterhammetje met appelstroop, welterusten?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven