Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie steun. Jullie bevestigen wel wat ik zelf ook al wilde aangeven, ik kan en wil er niet meer bij hebben, voor mijn eigen gezondheid en voor het reilen en zeilen in de klas.
Suzy ze kan er inderdaad niks aan doen dat het nu gebeurt al vind ik het wel tekenend dat je elk schooljaar een paar weken uitvalt. Ik zou daarvzelf wel van aan het denken gaan maar goed niet iedereen is zo.


Leuk die Sint Maarten verhalen. Leeft hier totaal niet. Afgelopen weekend is de carnavalsgekte weer begonnen, daar ben Kidman weer druk mee.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds op een blijven steken.
Hoorde dat het in het winkelcentrum wel heel druk is geweest tussen 5 en 6 uur.
Meer dan 200 kinderen.
Hier kan denk Ik de deur zo wel dicht. Moeten ze maar aanbellen.
Ik zit mega op de tocht zo. En het regent in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier wordt Sint Maarten altijd gevierd met een lampionnenoptocht waarbij de kinderen, na afloop, warme chocolademelk en wat lekkers krijgen. Niet langs de deuren dus.

GS: ik weet niet meer of je de diagnose ASS hebt, daar vind ik je behoefte aan zekerheid wel bij passen. Ik herken dat van mijn jongste, die heeft ook niet genoeg aan “ergens in 2020”.
Alle reacties Link kopieren
Blijf jij bij een open deur zitten dan, Lientje :O
Hier moeten ze sowieso aanbellen hoor.

Ik heb er denk ik zo'n 40 gehad. Man had dus geen snoep hoeven kopen. Achja..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik zit in de kamer
Maar oud huis
Deur op een kier
Het waait door het hele huis heen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
cesium24 schreef:
11-11-2019 18:59
Hier wordt Sint Maarten altijd gevierd met een lampionnenoptocht waarbij de kinderen, na afloop, warme chocolademelk en wat lekkers krijgen. Niet langs de deuren dus.
Hier met oliebollen. Hartstikke leuk. Een echt feest voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 18:29
Ik ben bang dat we misschien de originele hoeveelheid wel genoeg gehad hadden. Veel kinderen nemen toch de (mijn!) mandarijnen. Maar man is nog even naar de Aldi geweest en kon daar alleen nog moam kopen, waar zo'n 50 stuks in zaten. Kinderen mogen nu dus 2 nemen :proud:

Ze komen vaak in groepjes van 3 of 4 en 10 groepjes krijgen we echt wel.
De maom had ik ook gekocht vorige week
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 18:30
Negatief advies :O

Het is hier droog. Helemaal geen St. Maartenweer was mijn mening :proud:
Ho ho! In heb anders ijskoude voeten!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
11-11-2019 18:57
Dank voor jullie steun. Jullie bevestigen wel wat ik zelf ook al wilde aangeven, ik kan en wil er niet meer bij hebben, voor mijn eigen gezondheid en voor het reilen en zeilen in de klas.
Suzy ze kan er inderdaad niks aan doen dat het nu gebeurt al vind ik het wel tekenend dat je elk schooljaar een paar weken uitvalt. Ik zou daarvzelf wel van aan het denken gaan maar goed niet iedereen is zo.

Scheelt weer een extra knutselactiviteit in deze drukke dagen, geen lampions maken op school.
Leuk die Sint Maarten verhalen. Leeft hier totaal niet. Afgelopen weekend is de carnavalsgekte weer begonnen, daar ben Kidman weer druk mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb opgezocht wat maom is, daar had ik nog nooit van gehoord. Nooit te oud om te leren.
Ik hoorde een moeder zeggen dat het kind alleen mocht aanbellen bij huizen waarvan de buitenlamp aan mocht. Vond het wel een handig principe eigenlijk.
Ik baal er wel van dat ik zo weinig zelf kan. Ik hang toch wel sterk aan mijn onafhankelijk en nu kan ik niet eens mijn onderbroek aantrekken zonder hulp.
Man pakt het wel goed op allemaal gelukkig en ziet ook wel de humor in van dingen.

Ik heb wel last van obstipatie (of is het constipatie?) door de morfine. Ik gebruik de max dosis poeder, maar veel lijkt het niet te doen. Mijn buik is ook opgezet.

En staan is echt pijnlijk, zoals met douchen.

Even een klaagrondje hoor, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Stoeltje of krukje in de douche Lise?
En ik herken het. Van toen ik mijn schouder gebroken had.
Als je gewend bent alles zelf te doen is het lastig hulp te vragen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 21:05
0.61% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
11-11-2019 19:41
Stoeltje of krukje in de douche Lise?
En ik herken het. Van toen ik mijn schouder gebroken had.
Als je gewent bent alles zelf te doen is het lastig hulp te vragen.
Dat hadden we eerst wel bedacht maar we doen het nu zonder. Zitten is ook een crime en mag bovendien zo min mogelijk dus het is sowieso wel behelpen.

Een gebroken schouder lijkt me dan nog lastiger trouwens. Ik kan nog mijn eigen haar wassen.
Hier knetterende koppijn ineens.

Ik ben nog steeds blij met mijn stoel in de douche, anders red ik het echt niet
Alle reacties Link kopieren
Zijn je bloedwaarden nog goed nartjie? Daar kan je toch ook hoofdpijn van krijgen?

Lise, dat was echt een drama ja die gebroken schouder.
Had écht overal hulp bij nodig. Al word je wel snel handig hoor. Maar knopen vastmaken, afdrogen, was ophangen, aardappelen schillen enz dat was erg lastig
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
11-11-2019 21:10
Zijn je bloedwaarden nog goed nartjie? Daar kan je toch ook hoofdpijn van krijgen?

Lise, dat was echt een drama ja die gebroken schouder.
Had écht overal hulp bij nodig. Al word je wel snel handig hoor. Maar knopen vastmaken, afdrogen, was ophangen, aardappelen schillen enz dat was erg lastig
Dan ontdek je pas hoeveel je je schouder gebruikt .
Als mijn schouder luxeert zet ik hem er zo weer in, heb ik paar dagen pijn maar dan is het ook weer klaar. Mijn vriend ook tot de laatste twee keer... (gelukkig al 4,5jr terug de laatste maar daar heeft ie dus wel een angststoornis voor ontwikkeld nu-onder controle nu hoor). Bij een keer dat ie bij hem luxeerde was het in de auto, voor we wat met elkaar kregen, hij stond toen hier op de ringweg voor de vangrail geparkeerd (gewoon zelf gestopt). Toevallig kwam ik op dat moment net langsrijden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zo irritant. Schrik me elke rot. We hebben hier vlak voor de deur een verkeersdrempel die wat te hoog is voor veel auto’s en die knallen dan nog wel eens met de onderkant van de auto op de drempel. Nu net weer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb ik weer. Was vergeten mijn slaap medicatie in te nemen. Kom ik pas achter, net wanneer ik mijn pyjama aantrek. Normaal neem ik de medicatie om 20.00 in. Wekker er voor was wel afgegaan, maar schijnbaar niet door gedrongen. Nu mag ik dus een uurtje of was gaan wachten totdat ik in slaap val
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 19:29
Ik hoorde een moeder zeggen dat het kind alleen mocht aanbellen bij huizen waarvan de buitenlamp aan mocht. Vond het wel een handig principe eigenlijk.
Wij hebben een buitenlamp met bewegingsmelder, dus dat is lastig :)

Ik hoop dat je nog hebt geslapen, Nartjie.

LIjkt me echt enorm irritant Lise, dat je overal hulp bij nodig hebt. Toen ik een brace om m'n pols had, vond ik het wel prettig dat die afkon bij toiletteren bijvoorbeeld. Of tampon vervangen Afbeelding

het hooooost hier nu, jammer genoeg is de fiets niet overdekt :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regen en onweer.
Ben weer terug van kinderen naar trein brengen. Anders staat oudste zijn auto daar de hele week.

Nartjie, waarom moet je dan een uur wachten?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En misschien is het niet doorgedrongen omdat je zo'n hoofdpijn had nartjie?
Lijkt me niet zo gek dan.

Ik ben blij dat ik gisteren rust heb gehouden.
Man is thuis en doe wil nog " even " dochters inbouwkast afmaken vandaag.
Ik heb tig wassen te draaien, en vanaf een sollicitatiegesprek bij de ene en een informatie bijeenkomst bij een andere organisatie.
Altijd fijn, man weer thuis. :hamer:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
12-11-2019 06:44
Wij hebben een buitenlamp met bewegingsmelder, dus dat is lastig :)

Ik hoop dat je nog hebt geslapen, Nartjie.

LIjkt me echt enorm irritant Lise, dat je overal hulp bij nodig hebt. Toen ik een brace om m'n pols had, vond ik het wel prettig dat die afkon bij toiletteren bijvoorbeeld. Of tampon vervangen Afbeelding

het hooooost hier nu, jammer genoeg is de fiets niet overdekt :nut:
Ik zal man even zeggen dat hij mazzel heeft dat ik niet menstrueer :rofl:

Goed geslapen tot ik wakker werd van de pijn. Nu gaar, moe en een tikje chagrijnig.

De fysio komt rond de middag.
Alle reacties Link kopieren
Moge! Ik was jullie al kwijt :p

Ik ben net thuis, heb afgelopen nacht bij mijn ouders geslapen. Het slapen op zich ging wel aardig, alleen heb ik heel erg pijn in mijn rug, maar kan ook van fysio zijn.
Dus zit nu lekker met koffie en mijn TENS op mijn rug. Mijn SI-gewricht is zo erg aan het kloten..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Fijn dat je redelijk geslapen hebt kohaku!

Hier zakt de pijn wat af. Heb wel last van mijn spijsvertering door de morfine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven