Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kohaku!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
12-11-2019 20:40
Pff ik heb van opluchting zitten janken hoor, niet gewoon.
Van dat onzekere wachten breek je ook gewoon op. Het is fijn als je weet waar je naartoe telt. :hug:
Kohaku: wat fijn voor je, eindelijk!
Eindelijk kohaku!
Ik heb een kaarsje voor je aangestoken, Kohaku. Uit blijdschap en in de hoop dat de opname gaat brengen wat je er van hoopt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch! Er is nu een demonstratie op het Malieveld uitgeroepen tegen die 100km beperking. Dat zie ik op fb voorbij komen. De vrienden uit mijn lijst die daar naar toe willen zijn allemaal mensen zonder rijbewijs :rofl:

Paniekvoetbal...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Heel verhaal getikt, foetsie ....
Kahaku , geweldig nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku wat fijn!
"After all this time?" "Always."
suzyqfive schreef:
12-11-2019 22:32
Hilarisch! Er is nu een demonstratie op het Malieveld uitgeroepen tegen die 100km beperking. Dat zie ik op fb voorbij komen. De vrienden uit mijn lijst die daar naar toe willen zijn allemaal mensen zonder rijbewijs :rofl:

Paniekvoetbal...
Dadelijk staan de stratenmakers op het Malieveld te protesteren tegen de verzakkingen van het straatwerk op het Malieveld.
YellowLemon schreef:
12-11-2019 23:21
Dadelijk staan de stratenmakers op het Malieveld te protesteren tegen de verzakkingen van het straatwerk op het Malieveld.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
12-11-2019 20:22
Nou, ik ben net nog bij het paard geweest om de stal uit te mesten maar hier was het dikke vette regen hoor. Brrr. De hele dag al zelfs.
Echt vies weer vanaf vanmorgen vroeg al.
Buien mét onweer. Dus jullie treffen het met het weer daar Yellow.
Hier heeft het even geregend, maar ik was vanavond heen en weer op de fiets droog. Ik hoop morgen ook droog, kan ik weer lekker overal heenfietsen. Accu was helaas net leeg, toen ik een viaduct op fietste. Daarna moest ik ook nog weer terug, maar toen had ik wind mee.

Wat fijn Kohaku!! :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
12-11-2019 22:32
Hilarisch! Er is nu een demonstratie op het Malieveld uitgeroepen tegen die 100km beperking. Dat zie ik op fb voorbij komen. De vrienden uit mijn lijst die daar naar toe willen zijn allemaal mensen zonder rijbewijs :rofl:

Paniekvoetbal...
Lijkt me iets om met de trekker heen te gaan :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je fiets in het verkeerde seizoen gekocht Dreamer.

Wbt de 100 km regeling, ik vind het prima hoor, rij toch nooit zo hard want neem altijd ruim de tijd, maar ik waag het te betwijfelen of dit nu zó veel stikstofuitstoot scheelt.
Zie meer in beperken van de uitstoot in grote fabrieken. Én dan auto uitstoot én een klein beetje de boeren. Economische bouwen enz.
Vele kleine beetjes maken één grote. Maar dan moeten álle landen meedoen. Niet alleen Nederland die weer eens het braafste jongetje wil zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier alweer wakker van de pijn :(
Ik heb zoveel last van de morfine dat ik gisteravond besloten heb de morfine in te wisselen voor de tramadol. Daar reageerde ik altijd goed op en de werking is nagenoeg hetzelfde.

Overdag gaat het wel maar de nachten zijn echt te lang. Ik had gehoopt dat het al wel wat beter zou gaan maar helaas.
En het zure is dat ook mijn been pijn doet.
Alle reacties Link kopieren
Bah Lise. Sterkte vandaag. Wanneer moet je op controle?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
13-11-2019 07:13
Bah Lise. Sterkte vandaag. Wanneer moet je op controle?
12 december.
Alle reacties Link kopieren
Oh Lise, dat duurt nog even :(

Ik heb m'n batterij (van de fiets) de hele nacht aan de lader gehad, is hij niet opgeladen. Kénnelijk deed ik wat fout, maar nou moet ik wel met de auto naar het ziekenhuis. Nou maar hopen dat hij vanmiddag wel opgeladen is, aangezien ik nu nuchter eea aangesloten heb.
Later is nu
Dat is de enige controle. Ben wel benieuwd hoe het dan is.

Man is een paar uur weg en nu wordt pas echt duidelijk hoe afhankelijk ik ben van hem nu.
Alle reacties Link kopieren
Staat daar ook een tijd voor, Lise, wanneer je minder afhankelijk zou zijn? Is anders thuiszorg oid een optie? Man moet vast ook weer aan het werk?

Ik ben blij dat de batterij niet opgeladen was, het hoost nu :proud:
Later is nu
Dreamer schreef:
13-11-2019 10:06
Staat daar ook een tijd voor, Lise, wanneer je minder afhankelijk zou zijn? Is anders thuiszorg oid een optie? Man moet vast ook weer aan het werk?
Man werkt voorlopig vanuit huis. De eerste twee weken mag ik echt zo min mogelijk en verder is alles wat pijn doet of de tussenwervelschijf en wond belast een grens. Dus het is zoeken naar wat wel en niet kan.
Jammer Dreamer, dat de accu niet geladen is, maar gelukkig krijg je nog genoeg kansen om te fietsen.

Lise, ik bleef na de operatie in bed en schuifelde wat door huis. Ik heb wel een andere operatie gehad, maar het ongemak is te vergelijken. Als man ging werken zette hij alles voor me pakklaar en soms had hij al een lunch voor me gemaakt. Ik hoefde alleen maar te eten, drinken en naar de wc te gaan. Het afvegen ging wel lastig.

Wat ik had laten vallen liet ik liggen totdat er iemand thuis kwam.
De instappers stonden bij de deur, zodat ik makkelijk een klein stukje kon lopen.

Mij is verteld dat de pijn in het begin, ook de zenuwpijn, eerst erger kan worden, voordat het beter wordt.

Veel sterkte nog,
Moyrrie- schreef:
13-11-2019 10:09
Jammer Dreamer, dat de accu niet geladen is, maar gelukkig krijg je nog genoeg kansen om te fietsen.

Lise, ik bleef na de operatie in bed en schuifelde wat door huis. Ik heb wel een andere operatie gehad, maar het ongemak is te vergelijken. Als man ging werken zette hij alles voor me pakklaar en soms had hij al een lunch voor me gemaakt. Ik hoefde alleen maar te eten, drinken en naar de wc te gaan. Het afvegen ging wel lastig.

Wat ik had laten vallen liet ik liggen totdat er iemand thuis kwam.
De instappers stonden bij de deur, zodat ik makkelijk een klein stukje kon lopen.

Mij is verteld dat de pijn in het begin, ook de zenuwpijn, eerst erger kan worden, voordat het beter wordt.

Veel sterkte nog,
Ik moet zeggen dat het lopen op zich best goed gaat. Verder laat ik inderdaad ook de boel maar zoals het is.
Dat de pijn eerst erger wordt is mij ook wel verteld ja. De uitstralingspijn zou echter wel weg moeten zijn na de operatie. Die is wel minder maar zeker niet weg.

Instappers heb ik dus niet, dat is wel lastig.

Ik merk dat de narcose toch ook wel de sporen heeft nagelaten en ik word gewoon moe van mezelf.

Ik opperde al tegen man dat ze me maar in coma moeten leggen tot ik hersteld ben :P
lise1985 schreef:
13-11-2019 10:14
Ik moet zeggen dat het lopen op zich best goed gaat. Verder laat ik inderdaad ook de boel maar zoals het is.
Dat de pijn eerst erger wordt is mij ook wel verteld ja. De uitstralingspijn zou echter wel weg moeten zijn na de operatie. Die is wel minder maar zeker niet weg.

Instappers heb ik dus niet, dat is wel lastig.

Ik merk dat de narcose toch ook wel de sporen heeft nagelaten en ik word gewoon moe van mezelf.

Ik opperde al tegen man dat ze me maar in coma moeten leggen tot ik hersteld ben :P
ja, dat heb ik ook vaak geroepen en vooral voor de operatie heb ik geroepen dat ze me maar knock-out moesten slaan, zodat ik even geen pijn had.
Geduld is het toverwoord, waar ik inmiddels zwaar allergisch voor ben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-11-2019 00:14
Lijkt me iets om met de trekker heen te gaan :rofl:
Mijn nichtje post nu een waarbij ze op 1 januari 2020 op alle snelwegen 30km/u gaan rijden als protest... wat een heikneuters...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven