Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heftig Kohaku. Sterkte :hug:

Ik denk dat je moeder te veel op haar bord heeft. Dan worden er soms harde dingen gezegt. Ik denk dat het eerder een schreeuw om hulp van haar is. En niet zo zeer een aanval op jou.

Fijn dat er zo begeleiding komt. Wees eerlijk. En geef gerust aan dat je familie het niet meer trekt. Misschien kan de begeleiding iets doen. (intensiever) 24/7 zorg.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed je nieuwe baan lientje! Het zou ook kunnen dat je juist meer energie krijgt van de opleiding en het werk.

Heb je een rooster voor thuis gemaakt. Wanneer wie wat doet in het huishouden?
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god. Ik ben gebeld. Oh god wat ben ik opgelucht. Volgende week dinsdag. Mn ouders waren beide ook aan het janken.
kohaku wijzigde dit bericht op 03-12-2019 12:53
1.65% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat een opluchting Kohaku!
Wat een opluchting zeg Kohaku!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
03-12-2019 12:22
Oh mijn god. Ik heb gebeld. Oh god wat ben ik opgelucht. Volgende week dinsdag. Mn ouders waren beide ook aan het janken.
Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
03-12-2019 12:22
Oh mijn god. Ik ben gebeld. Oh god wat ben ik opgelucht. Volgende week dinsdag. Mn ouders waren beide ook aan het janken.
Wou net een heel stuk typen over het niet persoonlijk opvatten, dat het niet aan jou ligt en dat je extra begeleiding moet vragen enz Maar lees dit nu.
Wat ongelofelijk fijn!!!
Ik hoop zo dat ze je daar de juiste hulp kunnen bieden .
Je hebt nu lang genoeg alleen aangeploeterd! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
03-12-2019 11:16
Klinkt goed je nieuwe baan lientje! Het zou ook kunnen dat je juist meer energie krijgt van de opleiding en het werk.

Heb je een rooster voor thuis gemaakt. Wanneer wie wat doet in het huishouden?
Moet nog gebeuren.
Maar ik denk dat de mindfullness en EMDR ook goed tegen al mijn altijd gespannen spieren helpen.
Als je zag hoe immens veel verdriet er vanmorgen weer spontaan uitkwam...bizar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Cesium, jij ook sterkte vandaag. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat fijn Kohaku!! :cheer:
Sterkte, Cesium. Ik hoop dat de migraine snel weer minder wordt :hug:
Sterkte Cesium :hug:

Fijn Kohaku! Eindelijk.
Kohaku schreef:
03-12-2019 12:22
Oh mijn god. Ik ben gebeld. Oh god wat ben ik opgelucht. Volgende week dinsdag. Mn ouders waren beide ook aan het janken.
Wat fijn! Dikke knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk, Kohaku, eindelijk bericht en je weet wanneer je wordt opgenomen.
Cesium, sterkte met de migraineaanval.
Lientje ,wanneer start jouw nieuwe baan ??
Krijg je nog een afscheidsetentje van jouw baas ?
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
03-12-2019 15:01
Wat heerlijk, Kohaku, eindelijk bericht en je weet wanneer je wordt opgenomen.
Cesium, sterkte met de migraineaanval.
Lientje ,wanneer start jouw nieuwe baan ??
Krijg je nog een afscheidsetentje van jouw baas ?
Eind januari.
En ik denk niet dat ik dat krijg.
Wel heb ik nog een brunch tegoed van collega's, dat wordt dan gelijk mijn afscheidsbrunch zeiden ze al. :proud:
Dus dat duurt nog even. De baas kan niet zeggen dat ik hem geen tijd genoeg heb gegeven om een ander te zoeken in elk geval.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Telefoon gehad over het expertise-onderzoek, in het kader van het beroep. Oproep gemist, dus voor mij de kans om eerst even te kijken waar ze me heen willen sturen. Geen ziekenhuis, maar een zelfstandige organisatie met een website waarop zes oudere heren vermeld staan, en verder geen informatie.
Zorgkaart laat positieve recensies zien over de arts waar ik heen moet, maar ook een recensie over een expertise-onderzoek, waarbij de betreffende arts volgens de patiënt zich niet had verdiept in de casus en pas na maanden een kort verslagje schreef dat patiënt niets mankeerde.

Dat klinkt nou niet echt hoopgevend...
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-12-2019 11:11
Net bij de fysiotherapeut geweest. Die is wel tevreden over de voortgang. Hij is eigenlijk verbaasd over de hoeveelheid kracht die ik nog heb links, maar ik heb altijd therapie gehad tijdens mijn hernia, dus dat scheelt enorm. Het geeft echter ook een vertekend beeld van hoe de situatie was. Maar het is ook wel weer een goede uitgangspositie voor de revalidatie.

Ik merk wel dat ik heel snel over de grens heen ga, dat blijft echt mijn valkuil. Dat moet ik toch nog maar eens aangeven. Mijn md wist dat wel na een tijdje, maar de fysio heb ik pas vier keer gezien.
Misschien een volledig revalidatieprogramma volgen? Dan leer je ook je grens bewaken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
03-12-2019 15:48
Misschien een volledig revalidatieprogramma volgen? Dan leer je ook je grens bewaken.
Dat was het plan voordat de neurochirurg besloot te opereren. Maar dan moeten we een stukje verder zijn in het revalidatietraject nu. Ik ben wel benieuwd wat de arts zegt volgende week bij de controle.
Lientje en Cesium :hug:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-12-2019 10:14
Dat is het lastige, mensen zijn ontevreden, anderen zijn juist weer heel tevreden. Maar in hoeverre is er sprake van daadwerkelijke bewijslast? Bij mij is hij erg laks, toen mijn moeder haar heup gebroken had, stond hij diezelfde avond nog op de stoep om even te horen hoe het ging. Om maar even aan te geven hoe de verdeeldheid hier in het dorp ligt. Ik weet wel dat hij al onder een vergrootglas ligt bij de lokale politiek, vanwege iets anders.
Ik vind het lastig te bepalen wanneer je de inspectie inschakelt.
Is dat niet juist iets dat je bij de inspectie kunt neerleggen en door hen laten beoordelen?
Het is iets anders, maar dat wordt ook vaak gezegd over het aangeven van mogelijke kindermishandeling, dat je het AMK (of hoe die instantie nu ook heet) belt voor advies wat je het beste kunt doen. Op zich heb jij zelf volgens mij wat objectieve klachten over hem.
Aan de andere kant zit je wel in een afhankelijke positie, als er geen alternatief is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
03-12-2019 12:22
Oh mijn god. Ik ben gebeld. Oh god wat ben ik opgelucht. Volgende week dinsdag. Mn ouders waren beide ook aan het janken.
Wat fijn, Kohaku! Eindelijk een datum, iets waar jullie naar uit kunnen kijken.

Wat vervelend dat je moeder zo tekeer ging :hug:
Ook voor haar, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Cesium sterkte :hug:

En verder iedereen ook. Ik ben het alweer een beetje kwijt, wat ik bijlas :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht trouwens net bij het Kruitvat een boek van Stephen King. Zegt de verkoopster "oh, hebben we die ook, ga ik zo gelijk even pakken" daarna vertelde ze het aan haar collega. Volgens mij heeft dat kruitvat nu geen Kings meer :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is één van de weinige voordelen van verkoopster zijn Dreamer, je zit altijd dicht bij het vuur. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dank jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven