Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is hier heerlijk. Leuk rustiek hotelletje met een erg goed restaurant. Vandaag een stuk gegeocacht in het bos en naar wat kringloopwinkeltjes geweest. Ben nu echt helemaal dood met 10.000 stappen en 7,5km wandelen op de teller dus lig even lekker op bed en de top2000 aan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dit is mijn 40 jaar oude muis knuffel. Gekregen toen ik 7 jaar was en voor het eerst kennismaakt met Sinterklaas. Net een maand in Nederland na te zijn geëmigreerd uit Zuid Afrika.
Officieel had Muis nog een schortje om, maar die bestaat niet meer.
Het rechterarmpje zit verkeerd om, dat was al zo.


Afbeelding
Ach wat schattig Nartjie. Ik heb nooit een knuffel gehad, mijn moeder vond dat soort dingen onzin. Lijkt me echt heel fijn om zoiets te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nostalgie nartjie! Die is dus al echt lang bij je.
Man heeft ook zulke oude knuffels nog. Bij mij is alles gesloopt door mijn jongere broertjes.

Suzy, klinkt goed verder. Geniet van jullie dagen samen.

Regenboog, ik hoop dat het snel wat beter gaat met je.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moyrrie- schreef:
27-12-2019 15:23
Heel veel sterkte Yellow en R. :hug:
Ben je goed thuis gekomen Yellow?
Ik vond mijn bank en viel in slaap. Werd weer wakker, probeerde mensen antwoord te geven, werd wakker met mijn telefoon op mijn smoelwerk met halve antwoorden en ik ben niet eens degene die geopereerd is. :facepalm:

Nog een keer terug met de bus op en neer ging echt niet lukken dus. Maar lang leven facetimen en dan morgen fris gedouched sinas meesmokkelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoef je toch niet te smokkelen Yellow?
Een sapje mag ook dus waarom sinas niet?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
27-12-2019 21:29
Hoef je toch niet te smokkelen Yellow?
Een sapje mag ook dus waarom sinas niet?
Oh dat was ook niet heel serieus hoor. Maar meneer vroeg om een hele fles. Want hij mocht maar 1 glas cola bij het avond eten. Grapjurk. :facepalm:

Het ziekenhuis word vernieuwd dus hij moest in het nieuwe deel zijn vandaag. Inclusief Apple Tablet, keuzes in maaltijden daar zeg je u tegen. En uiteindelijk mocht ik een andere kamer uitzoeken omdat hij het weekend moet blijven. Het zijn allemaal 1 persoonskamers. Heb de hoek kamer met twee muren vol ramen die ook daadwerkelijk uitzicht hebben gevonden. Leek wel een soort ruimteschip hotel...

Ik begin nu pas weer een beetje te landen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Er is idd tegenwoordig een behoorlijk keuzemenu ja. Daar keek ik ook van op toen dochter van de zomer geopereerd werd.
Vroeger, oma vertelt, had je 2 of 3 keuzes.
Nu lijkt het bijna wel een luxe restaurant, 10 of 12 hoofdgerechten, 8 soorten toetjes, 5 verschillende voorgerechten. Bizar.
lientje69 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 22:22
0.52% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Yellow, sterkte voor jou en RBJ. :hug:

Wat een lieve knuffel Nartjie. :sun: :cheer:
Flappie word alleen: ingezet bj noodgevallen, dus bj paniekaanvallen, angstaanvallen en dissosiatie en als ik weer op de vlucht dreig te gaan.
De chins worden niet vervangen door Flappie, eerst altijd naar de chins, lukt dat niet, dan pas word Flappie ingezet. Flappie werkt geheel op therapie basis.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-12-2019 18:53
Het is hier heerlijk. Leuk rustiek hotelletje met een erg goed restaurant. Vandaag een stuk gegeocacht in het bos en naar wat kringloopwinkeltjes geweest. Ben nu echt helemaal dood met 10.000 stappen en 7,5km wandelen op de teller dus lig even lekker op bed en de top2000 aan.
Wat leuk dat je even op vakantie bent. Geniet er van!
Fijn zo’n flappie Nartjie!

Ik sliep als kind met mijn Baby Born. Knettergek. Harde plastic pop in bed. Ik kreeg dat ding toen ik 3 was en mijn broertje geboren werd en heb hem nog steeds. Als ik ooit een kind krijg is het nog prima pop...

Ik heb tegenwoordig echt een hele grote eenhoorn knuffel tegen de ergste paniekaanvallen. Zelfs als R. erbij is ga ik dan met de eenhoorn liggen worstelen. En in het ziekenhuis bleek het ook een fijn hoofdkussen te zijn. Die van daar waren bakstenen. En thuis slaap ik er op 3. Omdat hij zo groot is kan ik me er echt achter verstoppen. Oh en soms stop ik hem tussen mijn benen als mijn bekkenbodem zeer doet. Zoals je bij bekkeninstabiliteit doet. Vet handig zo’n eenhoorn.

Ik ga op de bank slapen... bij de lichtjes van de kerstboom en mijn katten.
Alle reacties Link kopieren
Suzy geniet van jullie uitje.

Dreamer sterkte bij je moeder.

Yellow en regenboog sterkte ook jullie?

Nartjie lief die oude knuffel. En wat ben je altijd lief voor je dieren.

Hier gaat het redelijk. Veel pijn in mijn rug door al het hangen en zitten tijdens de feestdagen. Vriend is nu nog niet thuis dus zometeen alleen naar bed. Zijn deze 2 weken soort van aan het proef samenwonen en dat bevalt best goed ondanks dat we mega druk zijn en veel afspraken met en zonder elkaar hebben. Dat had ik een half jaar geleden niet kunnen denken.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Severus dat het samenzijn zo bevalt zeg. Voor hetzelfde geld blijk je toch niet zo te matchen of veel irritatiepuntjes te hebben. Hebben jullie plannen om binnenkort definitief samen te gaan wonen?
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:26
0.49% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Aah Flappie is super lief! Heel erg fijn dat je hem hebt, ik kan echt getroost worden door mijn knuffels. <3

Ik heb redelijk geslapen, zit nu in bed te ontbijten en koffie te drinken.
Mijn linker heup is gesubluxeerd, dus ik dacht, nog maar even in bed ipv op een stoel gaan zitten.
Lekker rustig wakker worden.

Vandaag wederom niet veel te doen, heb gister een opschrijfboekje gekocht voor mijn gedachten, om ze te ordenen, denk dat ik vooral ga netflixen en schrijven.
Gisteravond weer een hele moeilijke avond, maar er wederom door gekomen met hulp.

Hopelijk hebben jullie een fijne dag!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Mijn knuffels die ik nog had, zijn grotendeels beschadigd door een brand helaas.

Lief, flappie.

Ik zit nog aan mijn ontbijt. Vandaag een huishouddagje. Dan is het morgen allemaal droog en kan ik het nog opruimen voordat ik weer moet gaan werken maandag.

Verder lekker wat rommelen (en snotteren) in huis.
Heb gisteren trouwens kersenpitkussen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer stukje bij beetje mijn huis wat meer op orde en schoner te krijgen.
Planning voor vandaag zijn de keuken en een deel slaapkamer.
Verder ben ik mezelf de kleurige geschrokken van mijn gewicht op de weegschaal daarnet.
Ik word alleen maar zwaarder :cry:
Terwijl ik de laatste anderhalf jaar zoveel gezonder ben gaan eten.
De diëtist is ook al bepaald geen hulp geweest, ik ben nu dus veel zwaarder als ik was toen ik naar haar toe ging.
Mijn lichaam wil gewoon écht niet afvallen. Ja. Als ik 1000 calorieën ga eten. Dan pas val ik wat af ( maar ook héél traag)
Maar dat teek ik fysiek gewoon niet.
Ik ben gewoon écht met mijn rare lijf aan, weet niet meer hoe het aan te pakken.
Zal wel eea verpest hebben met al dat lijnen vrees ik.

En nee. Géén schildklierproblemen of overmatig stresshormoon volgens de huisarts. Was het maar zo zou ik bijna zeggen.
Dan kon ik er wat aan doen.
Afijn ik ben zeer gefrustreerd. Dat moge duidelijk zijn.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:28
0.05% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hihi ik heb haarverf besteld. Laten we het nog eens proberen, ik wil blauw in m'n haar :p Nu mijn kapper maar eens appen, kan ik gelijk geknipt worden en hopelijk wil ze mijn haar dan ook verven.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
28-12-2019 09:19
Aah Flappie is super lief! Heel erg fijn dat je hem hebt, ik kan echt getroost worden door mijn knuffels. <3

Ik heb redelijk geslapen, zit nu in bed te ontbijten en koffie te drinken.
Mijn linker heup is gesubluxeerd, dus ik dacht, nog maar even in bed ipv op een stoel gaan zitten.
Lekker rustig wakker worden.

Vandaag wederom niet veel te doen, heb gister een opschrijfboekje gekocht voor mijn gedachten, om ze te ordenen, denk dat ik vooral ga netflixen en schrijven.
Gisteravond weer een hele moeilijke avond, maar er wederom door gekomen met hulp.

Hopelijk hebben jullie een fijne dag!
Is er niet een gezamenlijke ruimte waar je een spelletje met iemand kan doen, tekenen of knutselen?

Lijkt mij normaal dit in de woonkamer te doen en denk dat anderen het ook leuk vinden wat gezelligheid.

Een grote puzzel neerleggen waar steeds iemand aan kan puzzelen wanneer zin is ook leuk. Even wat gezelligheid af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Lientje, je kunt ook aankomen doordat je te weinig eet. Dit had een klasgenoot ooit. Die ging meer en viel af.

Ik heb mijn weegschaal weg gedaan. Ik werd er zo somber van. Het gaat er om hoe je je voelt.

Koop lekker zittende en mooie kleding in jouw maat. Welke maat dan ook.

Heb je bepaalde medicijnen? Ik had een medicijn en sinds die ben ik 20! Kilo in 1,5 jaar aangekomen. Artsen zeggen natuurlijk dat dit niet kan. Maar het kan wel. Sommige medicatie doet iets met je stofwisseling.

Stress en drukte, wat jij soms best hebt, zijn ook vaak een oorzaak van aankomen.

Hoe gaat het eigenlijk bij de psycholoog? Heb je er iets aan?
Ko ik heb ooit ook eens blauw in mijn haar gehad! :biggrin:

IK HAAT ZWEET. Ik ga te hard voor mijn lijf. Gedouched, was aangezet, R. zijn spullen verzameld en nu kan ik naar het ziekenhuis. Of naja was natuurlijk precies na het vertrekken van de bus klaar en het is zaterdag.

Heb een beroerde nacht gehad. Werd wel wakker met een kat boven op me. :cat:
Pb terug Kwebbel :)
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
28-12-2019 08:28
Wat fijn Severus dat hrt samenzijn zo bevalt zeg. Voor hetzelfde geld blijk je toch niet zo te matchen of veel irritatiepuntjes te hebben. Hebben jullie plannen om binnenkort definitief samen te gaan wonen?
Eerst was het plan om in deze vakantie definitief over te huizen maar dat vloog me ineens aan, nu waarschijnlijk over een maand of 2. Bekijken t per keer vakantie eigenlijk wat handig is en goed voelt.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
28-12-2019 10:49
Lientje, je kunt ook aankomen doordat je te weinig eet. Dit had een klasgenoot ooit. Die ging meer en viel af.

Ik heb mijn weegschaal weg gedaan. Ik werd er zo somber van. Het gaat er om hoe je je voelt.

Koop lekker zittende en mooie kleding in jouw maat. Welke maat dan ook.

Heb je bepaalde medicijnen? Ik had een medicijn en sinds die ben ik 20! Kilo in 1,5 jaar aangekomen. Artsen zeggen natuurlijk dat dit niet kan. Maar het kan wel. Sommige medicatie doet iets met je stofwisseling.

Stress en drukte, wat jij soms best hebt, zijn ook vaak een oorzaak van aankomen.

Hoe gaat het eigenlijk bij de psycholoog? Heb je er iets aan?
GS, ik heb alle hoeveelheden calorieën uitgeprobeerd tussen 1000 en 2000. Ik val gewoon niet af!
Medicijnen, tsja, bloeddrukverlager, bloedverdunner en paracetamol kunnen bijna de oorzaak niet zijn. De amitryptilline wellicht maar die dosis is maar 20 mg dus dat lijkt mij ook stug.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
28-12-2019 12:09
Eerst was het plan om in deze vakantie definitief over te huizen maar dat vloog me ineens aan, nu waarschijnlijk over een maand of 2. Bekijken t per keer vakantie eigenlijk wat handig is en goed voelt.
Doe je goed. Niet te hard gaan. Kennen jullie elkaar al lang?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven