Gezondheid alle pijlers

Blijvend verkouden en grieperig

12-11-2019 08:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 2 weken verkouden en grieperig. Ik heb deze symptomen gehad: Eerst griep, toen keelontsteking, slijm hoest, neus verstopt, kriebelhoest en dubbele oogontsteking en overal pijn. Het gaat maar niet over en lijkt eigenlijk alleen erger te worden. Huisarts had het vorige week over uitzieken maar normaal voel je je wel beter na een paar dagen...

Of zijn jullie ook weleens zo lang verkouden geweest? Ik ga bijna denken dat ik misschien een bacterie heb ipv virus.
Alle reacties Link kopieren
twee weken is toch absoluut niet lang???
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zelf wel lang, het is niet alleen verkouden ik ben echt een vaatdoek en kan bijna niet niet hoesten. Ik hoest qua tijd zo'n 80 procent van de dag en nacht. Ik ben vaker verkouden geweest maar dit is wel echt heftiger waardoor die 2 weken nu wel lang zijn. Maar misschien heb ik voorheen dan geluk gehad?
2 weken pas, dat is bij mij zo'n beetje standaard?! Ik ben eens ruim 2 maanden heel de tijd verkouden geweest en toen ging ik voor iets anders naar de huisarts en toen zei ik dus dat ik al zo lang verkouden was en kreeg ik meteen AB. Als je overmatig last hebt van een hoestprikkel en je hoest geen slijm dan kun je daar medicatie voor krijgen zodat je in ieder geval kan slapen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 08:28
23.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik griep had, ben ik 3 maanden een vaatdoek geweest en maar hoesten
Sindsdien haal ik (straks!) de griepprik

Hier in huis hadden man & jongste een week of drie geleden een rottige verkoudheid. Man hoest nog steeds
Hier al bijna 2 maanden verkouden, ik noem het het pingpong-virus,
Man en ik blijven elkaar aansteken lijkt het wel, af en toe voel ik me een dagje wat fitter, man ook, en dan begint alles weer van voor af aan.
Alle reacties Link kopieren
Wow jeetje wat vervelend zo lang, dan valt het bij mij reuze mee ja. Ik denk dan dat ik voorheen gewoon geluk had want ziek zijn heeft nooit langer dan een week geduurd!
Das inderdaad mazzel. Een fikse verkoudheid kan makkelijk twee weken duren.
Je schrijft dat je griep hebt. Als je echt griep hebt is 2 weken helemaal niet zo lang om je beroerd te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hardnekkige verkoudheid en ga week 3 in. Leek op griep maar zonder koorts.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, 2 weken is niks.
Ik werd 3 weken geleden verkouden, wat een kaakholteontsteking werd. Daarna kreeg ik keelpijn.vorige week was ik mijn stem kwijt en begon het hoesten.
Ik heb ook last van ontstoken ogen.
Neusspray is mn grootste vriend.
Ik ben in april wel weer opgeknapt denk ik.

Hier trouwens ook een voortdurende kruisbestuiving met kinderen en man.
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
12-11-2019 10:11
Ja hoor, 2 weken is niks.
Ik werd 3 weken geleden verkouden, wat een kaakholteontsteking werd. Daarna kreeg ik keelpijn.vorige week was ik mijn stem kwijt en begon het hoesten.
Ik heb ook last van ontstoken ogen.
Neusspray is mn grootste vriend.
Ik ben in april wel weer opgeknapt denk ik.

Hier trouwens ook een voortdurende kruisbestuiving met kinderen en man.
Precies dit! Holteontsteking rechts, vervolgens holteontsteking links. Duurt al ruim een maand. Ook zoon en man zijn continu verkouden.
Helaas weinig aan te doen, inderdaad uitzieken, hoe vervelend ook!

Beterschap TO en andere mede-snotteraars!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook de derde week al in. Eerst kriebelhoest waar ik vooral ‘s nachts gek van werd. Toen andere rothoest en geen smaak meer. En daarna voorhoofdsholteontsteking. Dat wordt nu iets beter gelukkig.
Noscapine helpt (even) tegen de hoest.
Verder moet het vanzelf overgaan.
Hier al twee en een halve maand griepachtige klachten en verkouden. Spierpijn, niezen, snotterig en algehele malaise. Ik krijg deze week een antibiotica kuur en haal een griep prik.
Alle reacties Link kopieren
Wow, beterschap allemaal! Ik woon samen en hebben (nog) geen kids dus dat scheelt. Ook in het ziek zijn zelf natuurlijk! Bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat het geen maanden zal duren haha maar daar ga ik ook niet van uit!
Ik kan dus niet zo goed tegen neusspray, alleen de zoutoplossing kan ik wel tegen. Van de rest krijg ik steeds niesbuien. Wat ik wel fijn vind werken is zelf een zoutoplossing maken en dan met een netipot je neus spoelen. Vorig jaar was ik daardoor een stuk sneller van dat gesnotter af. Je moet wel even oefenen met hoe je het beste kan gieten. En het is waarschijnlijk ook niet voor iedereen geschikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven