Gezondheid alle pijlers

Somatisatie

14-11-2019 07:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag vraag ik jullie advies. Dus domme en kleinerende reacties mag je voor je houden.

Om het verhaal kort te houden ben ik 3 jaar geleden in een zware depressie geraakt met tot gevolg zelfmoordpoging angst stoornis hyperventilatie (nu chronische) somatisatie stoornis . Met alle gevolgen van dien. Heb 1,5 jaar ziektewet gehad en bijstand. Nu ben ik weer gaan werken omdat ik het beter vond gaan en dus daarom ook niet meer thuis wilde zitten en weer mee wilde doen aan de maatschappij . Ik werk 4 ploegen dienst en vanaf de eerste week begonnen met kleine stukjes alle klachten weer terug te komen tot nu. Alles komt weer terug en me lichaam is weer helemaal uit balans en vol spanning. Alles doet pijn heb weer aanvallen krijg weer paniek weer angst etc. Ziektewet en bijstand zijn uiteraard gestopt vanwege weer werken. Ik ben weer oververmoeid en alles gaat weer fout. Wat moet ik nu doen? Ik wil graag proberen vol te houden en denk probeer ook op het werk positief te zijn en positief te denken maar het blijft gewoon weer terug komen. Ben bang dat als ik nu alle signalen ga negeren dat ik weer in de hel kom van 3 jaar geleden tot vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Met het type aandoeningen wat je hebt ben je helemaal niet in staat om onregelmatige diensten te werken want dat triggert je klachten. Bij ernstige psychische aandoeningen is regelmaat belangrijk en is overdag werken in niet te stressvol werk is vaak het hoogst haalbare.

Vraag een gesprek aan, evt prefentief, met de bedrijfsarts zodat hij jou en de werkgever kan adviseren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De signalen negeren is natuurlijk geen goed idee. Het geeft wel aan dat je iets zult moeten aanpassen. Misschien is dat wel mogelijk bij je huidige werkgever.

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om hier open over te zijn op je werk, omdat je hier al begint over het soort ongewenste reacties. Jammer als mensen zo doen, maar dat is dan hun probleem.

Je kunt je leidinggevende in vertrouwen nemen en naar de bedrijfsarts gaan. De bedrijfsarts heeft doorgaans sneller toegang tot hulp en kan daarin voor je bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:06
Met het type aandoeningen wat je hebt ben je helemaal niet in staat om onregelmatige diensten te werken want dat triggert je klachten. Bij ernstige psychische aandoeningen is regelmaat belangrijk en is overdag werken in niet te stressvol werk is vaak het hoogst haalbare.

Vraag een gesprek aan, evt prefentief, met de bedrijfsarts zodat hij jou en de werkgever kan adviseren.
Dit dus.

En TO: heb je hulp gehad? Therapie?
Lijkt me namelijk belangrijk dat je leert omgaan met je kwetsbaarheden en daar ook rekening mee houdt bij het zoeken van werk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:06
Met het type aandoeningen wat je hebt ben je helemaal niet in staat om onregelmatige diensten te werken want dat triggert je klachten. Bij ernstige psychische aandoeningen is regelmaat belangrijk en is overdag werken in niet te stressvol werk is vaak het hoogst haalbare.

Vraag een gesprek aan, evt prefentief, met de bedrijfsarts zodat hij jou en de werkgever kan adviseren.
Gesprek is er al geweest het is diensten werken of ik moet eruit. Werk via uitzendbureau.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-11-2019 07:14
Dit dus.

En TO: heb je hulp gehad? Therapie?
Lijkt me namelijk belangrijk dat je leert omgaan met je kwetsbaarheden en daar ook rekening mee houdt bij het zoeken van werk.
Heb allerlei hulp gehad . Ook medicatie slik ik al die tijd al. Maar sinds ik weer werk komt alles Terug.Gesprek is er al geweest het is diensten werken of ik moet eruit. Werk via uitzendbureau.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
14-11-2019 07:12
De signalen negeren is natuurlijk geen goed idee. Het geeft wel aan dat je iets zult moeten aanpassen. Misschien is dat wel mogelijk bij je huidige werkgever.

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om hier open over te zijn op je werk, omdat je hier al begint over het soort ongewenste reacties. Jammer als mensen zo doen, maar dat is dan hun probleem.

Je kunt je leidinggevende in vertrouwen nemen en naar de bedrijfsarts gaan. De bedrijfsarts heeft doorgaans sneller toegang tot hulp en kan daarin voor je bemiddelen.
Bij ons is het niet zo begripvol. Het is of diensten of eruit. En werk via uitzendbureau dus als ik dit aangeef kan ik vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Dan meld je je in het ergste geval ziek, ga je ziek uit dienst en kom je weer in de ziektewet bij het UWV. Leg je daar je verhaal uit dat je geen passend werk kan vinden in relatie tot je klachten en vraag je om een reintegratietraject, dan krijg je hulp bij het vinden van passend werk. Voor kom dat je niets doet in de ziektewet en zoek de juiste hulp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:18
Dan meld je je in het ergste geval ziek, ga je ziek uit dienst en kom je weer in de ziektewet bij het UWV. Leg je daar je verhaal uit dat je geen passend werk kan vinden in relatie tot je klachten en vraag je om een reintegratietraject, dan krijg je hulp bij het vinden van passend werk. Voor kom dat je niets doet in de ziektewet en zoek de juiste hulp.
Heb ik ook gehad al re-integratie. Ging tijdelijk goed en kwam ook alles weer terug. Terwijl ik het juist niet wil maar ik heb het zelf niet meer in de hand mijn lichaam is nu weer de baas over mij.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:16
Heb allerlei hulp gehad . Ook medicatie slik ik al die tijd al. Maar sinds ik weer werk komt alles Terug.Gesprek is er al geweest het is diensten werken of ik moet eruit. Werk via uitzendbureau.
Tja, jij bent dus (iig op dit moment) niet in staat om onregelmatige diensten te werken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-11-2019 07:23
Tja, jij bent dus (iig op dit moment) niet in staat om onregelmatige diensten te werken.
Ik weet ook nu niet meer wat ik moet doen dacht dat het weer goed ging en wilde niet langer uitkering trekken maar het is totaal anders gelopen weer en na 3 jaar nog niet beter
Alle reacties Link kopieren
Rea kan je ook voor de 2de x doen bij een ander.

Wat zie je zelf als oplossing?

Er zijn nu eenmaal mensen die tgv hun aandoening en keuzes een draaideur relatie hebben met instanties en uitkeringen, daarom bestaat de ziektewet omdat niet iedereen altijd kan werken en omdat je soms dingen probeert die niet werken.

Wat wil je dan doen: werken tot je omvalt?

Je mag ook niet in tweeploegen ipv 5?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:33
Rea kan je ook voor de 2de x doen bij een ander.

Wat zie je zelf als oplossing?

Er zijn nu eenmaal mensen die tgv hun aandoening en keuzes een draaideur relatie hebben met instanties en uitkeringen, daarom bestaat de ziektewet omdat niet iedereen altijd kan werken en omdat je soms dingen probeert die niet werken.

Wat wil je dan doen: werken tot je omvalt?

Je mag ook niet in tweeploegen ipv 5?
Ik denk dat ik als eerste ga praten met mijn huisarts die weet alles van al die jaren. En toch kijk of ik het nog kan volhouden .
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Jij weet wel hoe je ervoor zorgt dat mensen niet verder lezen dan de eerste twee regels.
.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:33
Rea kan je ook voor de 2de x doen bij een ander.

Wat zie je zelf als oplossing?

Er zijn nu eenmaal mensen die tgv hun aandoening en keuzes een draaideur relatie hebben met instanties en uitkeringen, daarom bestaat de ziektewet omdat niet iedereen altijd kan werken en omdat je soms dingen probeert die niet werken.

Wat wil je dan doen: werken tot je omvalt?

Je mag ook niet in tweeploegen ipv 5?

Nee ze zijn echt recht voor de raap. Of je werkt volgens rooster en anders 10 andere voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
14-11-2019 07:37
Jeetje. Jij weet wel hoe je ervoor zorgt dat mensen niet verder lezen dan de eerste twee regels.
Er zijn genoeg mensen die er niks van begrijpen omdat het niet zichtbaar is aan de buitenkant en ik heb geen zin in negatieve reacties ik wil energie halen uit de mensen die mij juiste adviezen geven . Omdat ik het zelf ff niet weet nu. Dus je hoeft ook niet verder te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Die werkgever betaalt dus liever premie voor jou dan dat hij je werk aan biedt dat je aan kan. Nou prima dan...kies jij dan ook voor jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:40
Er zijn genoeg mensen die er niks van begrijpen omdat het niet zichtbaar is aan de buitenkant en ik heb geen zin in negatieve reacties ik wil energie halen uit de mensen die mij juiste adviezen geven . Omdat ik het zelf ff niet weet nu. Dus je hoeft ook niet verder te lezen.

Er zijn zoveel ziektes niet zichtbaar.
.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:41
Die werkgever betaalt dus liever premie voor jou dan dat hij je werk aan biedt dat je aan kan. Nou prima dan...kies jij dan ook voor jezelf.
Ben van mening dat alles nu teveel is kwa werk
Alle reacties Link kopieren
Dan is de eerste stap wel de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:44
Dan is de eerste stap wel de huisarts.
Dankjewel waardeer je reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hup naar de huisarts

en dit keer echt gaan want je hebt een wek of drie geleden een vergelijkbaar topic geopend. Als je toen gegaan was, was je situatie nu niet zo zwart
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:46
Dankjewel waardeer je reacties!
Geen dank, veel sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-11-2019 07:48
Hup naar de huisarts

en dit keer echt gaan want je hebt een wek of drie geleden een vergelijkbaar topic geopend. Als je toen gegaan was, was je situatie nu niet zo zwart
Ik ben daar vaak zat geweest en hulp gekregen. Dus weet niet waar je dat op baseert ? Sommige dingen blijven en zullen niet meer verdwijnen . Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:17
Bij ons is het niet zo begripvol. Het is of diensten of eruit. En werk via uitzendbureau dus als ik dit aangeef kan ik vertrekken.

Het uitzendbureau verdiend gewoon aan jou hoor!
Waar zijn ze een uitzendbureau voor als ze niet proberen iets anders voor jou te zoeken, aangezien het op je huidige werkplek niet lukt?
Je bent blijkbaar niet geschikt voor dit werk en/of de werktijden.. dat is geen schande!
Ik ben zelf op 2 vaste dagen gaan werken, op vaste tijden en verder enkel nog de avonduren.
Ik kon ook niet meer tegen de onrust van wisselende en gebroken diensten in combinatie met een gezin. Niks om je voor te schamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven