Gezondheid alle pijlers

Bult rondom de kaak

30-11-2019 09:45 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

In februari heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad, de kies was zwaar ontstoken en er viel geen land meer mee te bezeilen. Na 3 antibiotica kuren en behandelingen leek er enige verbetering in te zitten. De laatste tijd heb ik echter steken die op een willekeurig moment komen opzetten en die doortrekken naar mijn linkeroor. Gisteravond merkte ik een beweegbare bult op in mijn kaak die wat pijnlijk is. Zit gelokaliseerd rondom de wortelkanaalbehandeling kies.

Ik ga maandag de tandarts bellen, maar ik ben als de dood dat dit een wortelpunt ontsteking is. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Fijn weekend en alvast bedankt voor de reacties!
Ja , lijkt er wel op. (Eigen ervaring geen diagnose..)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een opgezette klier.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het zelf weten maar ik zou vandaag nog bellen voor overleg. Je kunt beter - als het dat is- een beginnende ontsteking moeten aanpakken dan er nog 2 dagen mee rond blijven lopen. Als bacteriën in je bloedbaan komen ben je nog veel verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder de HAP bellen en dan jouw idee waar de bult van afkomstig is niet direct noemen want er bestaat een grote kans dat het niets met je kiezen te maken heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
30-11-2019 10:00
Ik zou eerder de HAP bellen en dan jouw idee waar de bult van afkomstig is niet direct noemen want er bestaat een grote kans dat het niets met je kiezen te maken heeft.
De HAP bellen vind ik een beetje ver gaan. Het is niet een erg grote bult, maar wel merkbaar. Ik heb hetzelfde gehad na de wortelkanaalbehandeling en het verdween door de antibiotica..
Maandag tandarts bellen dus
bel de tandarts
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet de HAP bellen, maar de dienstdoende weekendtandarts. Niet dat je er direct heen moet, je kunt ook gewoon om advies vragen. Als hij zegt dat je beter direct even langs kunt komen, dan langsgaan. Anders maandag eigen tandarts bellen.
Klinkt in zoverre bekend maar ik had geen pijn, nouja niet van de bult.

Had jaren geleden een kies deels afgebroken maar die is verkeerd behandeld door een tandarts. Achteraf spijt dat ik niet om de juiste behandeling heb geëist maar ik ben geen expert dus wellicht had ik het mis. Veel ellende, veel terug naar de tandarts en nog de pijn niet opgelost. Toen kreeg ik een bultje op m'n kaak maar was ik wel van de pijn af. Ik dacht ik wacht het af want geen geld voor een eventuele wortelkanaal meer en de tandarts ziet me alweer aankomen. Toen kwam er zooi uit. Na een tijdje toch terug gegaan, fikse ontsteking, AB kuur gehad en eindelijk is die kies goed behandeld en de tandarts vroeg me wie me eerst geholpen had met die kies. Die tandarts werkte niet meer in de praktijk. Vast door teveel fouten maken. Echt wat was ik boos op die beunhaas, op mezelf en dat niemand in de praktijk zoiets had van die mevrouw komt wel erg vaak terug met dezelfde klacht, laat ik er een andere tandarts op zetten om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
30-11-2019 11:08
Klinkt in zoverre bekend maar ik had geen pijn, nouja niet van de bult.

Had jaren geleden een kies deels afgebroken maar die is verkeerd behandeld door een tandarts. Achteraf spijt dat ik niet om de juiste behandeling heb geëist maar ik ben geen expert dus wellicht had ik het mis. Veel ellende, veel terug naar de tandarts en nog de pijn niet opgelost. Toen kreeg ik een bultje op m'n kaak maar was ik wel van de pijn af. Ik dacht ik wacht het af want geen geld voor een eventuele wortelkanaal meer en de tandarts ziet me alweer aankomen. Toen kwam er zooi uit. Na een tijdje toch terug gegaan, fikse ontsteking, AB kuur gehad en eindelijk is die kies goed behandeld en de tandarts vroeg me wie me eerst geholpen had met die kies. Die tandarts werkte niet meer in de praktijk. Vast door teveel fouten maken. Echt wat was ik boos op die beunhaas, op mezelf en dat niemand in de praktijk zoiets had van die mevrouw komt wel erg vaak terug met dezelfde klacht, laat ik er een andere tandarts op zetten om te kijken.
Oei.. dat klinkt niet goed inderdaad! Ik ga ook maar de tandarts bellen maandag, wil niet dat dat bultje groter wordt of dat er pusvorming gaat ontstaan.
Rosebloom schreef:
30-11-2019 11:12
Oei.. dat klinkt niet goed inderdaad! Ik ga ook maar de tandarts bellen maandag, wil niet dat dat bultje groter wordt of dat er pusvorming gaat ontstaan.
Spoeddienst van de tandarts even bellen lijkt me zinvoller nu.
Ja dat zou ik inderdaad doen, maandag bellen. Heb er zelf een tijdje mee gelopen maar had maar 1 AB kuur nodig nadat ze de kies hadden open gemaakt en schoon gemaakt. Tandarts zei wel dat het veel erger had kunnen worden.

Raad niemand om lang te wachten want het is toch een risico.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tandartsassistente,

Hiervoor mag je gewoon de dienstdoende tandarts bellen. Dus doe dat, ipv wachten tot maandag
Alle reacties Link kopieren
Gewoon maandag de tandarts bellen en langsgaan zolang Je niet extreem pijn hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de apotheek en vraag om een goed middel om mee te spoelen! Waarschijnlijk krijg je iets van waterstofperoxide, maar de apotheek kan je daar het beste in adviseren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
30-11-2019 12:46
Ga naar de apotheek en vraag om een goed middel om mee te spoelen! Waarschijnlijk krijg je iets van waterstofperoxide, maar de apotheek kan je daar het beste in adviseren.
Ik spoel met chloorhexidine op dit moment, kijken of dat iets gaat helpen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de dienstdoende tandarts bellen. Hij/zij schat dan wel in of het tot maandag kan wachten of dat je vandaag langs moet komen.

Sterkte ermee!
Rosebloom schreef:
30-11-2019 12:48
Ik spoel met chloorhexidine op dit moment, kijken of dat iets gaat helpen..
nou die chloorhexidine komt niet in je kaak hoor
Rosebloom schreef:
30-11-2019 11:12
Oei.. dat klinkt niet goed inderdaad! Ik ga ook maar de tandarts bellen maandag, wil niet dat dat bultje groter wordt of dat er pusvorming gaat ontstaan.
wat denk je dat er in dat bultje zit
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:23
nou die chloorhexidine komt niet in je kaak hoor
Joh, dat wist ik niet!

Ik probeer de boel zo goed mogelijk schoon te houden. En ja, waarschijnlijk zit er iets van pus in het bultje. Ik bel maandag de tandarts, wil het nog eventjes aankijken.
Ik zou echt niet wachten
Alaynee schreef:
30-11-2019 16:47
Ik zou echt niet wachten
Dat is nogal de consensus hier, alleen wil TO graag wachten tot het misschien nog erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-11-2019 17:02
Dat is nogal de consensus hier, alleen wil TO graag wachten tot het misschien nog erger wordt.
Omdat ik als de dood ben.
Rosebloom schreef:
30-11-2019 17:28
Omdat ik als de dood ben.
dan moet je gewoon wachten tot de onsteking zich verspreid en nog meer kiezen en tanden aan zal tasten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven