Gezondheid alle pijlers

Oud voelen. Wanneer begon dit?

02-12-2019 19:32 156 berichten
Wanneer begon het “oud” voelen?
Je bent natuurlijk net zo jong als dat je jezelf voelt, echter komt er vast bij iedereen een moment dat je denkt; “verdorie waar is alle tijd gebleven”.

Ik heb er zelfs nu op mijn 31e al wel eens moeite mee. Voorheen was ik altijd het jonge frisse ding op het werk. Nu bij lange na niet meer.
Mijn zusje heeft het soms over “hippe” dingen die ik niet meer begrijp/snap.
Ook begin ik het wat aan m’n uiterlijk te merken. Kleine lijntjes in m’n gezicht, paar kilo zwaarder dan voorheen (naar 25e levensjaar) en na 0200 op bed is gewoon niet meer te doen.

Volgens mij is het echt zo; iedereen wil oud worden, maar het niet zijn....
Ik ben in de 40 en voel mij nog steeds niet oud.

Ik denk dat het een beetje een bepaalde instelling is. Mijn schoonmoeder droeg een zwarte jurk toen ze 30 werd, zo erg vond ze het.

Ik vind het echt niet erg om ouder te worden omdat ik gewoon echt een heel leuk leven heb en er echt van geniet. Wellicht dat ik er daarom helemaal geen moeite mee heb.
Toen ik niet meer alles kon lezen en die verdomde leesbril gewoon overal bij nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik moeder werd.
Ik ben op mijn huidige werk pas op mijn 32e begonnen en was heel lang, zo’n 10 jaar dat jonge frisse ding. Die leuke lerares waar jongens verliefd op werden. Tot ik zwanger met verlof ging :-D
Oja dat lijkt mij ook wel een dingetje, zo’n leesbril. Dat duurt hier hopelijk nog een jaartje of 8 :rofl:
Ik ga richting de 30 en een half jaar geleden ongeveer dacht ik ineens; ik word oud..

Ik ging met 2 vrienden naar de foute party. Op vrijdagavond, ik had de hele week gewerkt, toen vriendin opgehaald van station, weer naar huis gereden, gegeten, omgekleed en toen met z'n 3en daar naartoe. Ik ben de enige met rijbewijs dus ik was de bob. Geen enkel probleem.

Ik merkte echter al dat einde van de week mijn batterij aardig leeg was, maar ik dacht: Ach, zodra ik op de dansvloer sta, is er niks aan de hand.

Ik heb het tot half 1 volgehouden, terwijl ik het normaal echt zeker tot einde (3, 4 uur) volhield. Maar nu.. Ik viel bijna om van de slaap. Ik dacht toen echt: Ik word oud!

Nu had het er misschien mee te maken dat we op vrijdag ipv zaterdag gingen, maar toch..
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:38
Oja dat lijkt mij ook wel een dingetje, zo’n leesbril. Dat duurt hier hopelijk nog een jaartje of 8 :rofl:
Die ‘leesbril’ had ik al op mijn 18e, dus dat was niet zo’n dingetje voor mij, maar nu heb ik inderdaad zo’n leesstukje in mijn bril😳, volgens de verkoper ‘nog niet echt varifocus’, maar het woord alleen al was voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 51 en begin me af en toe wel oud te voelen. Vooral omdat mijn kinderen (begin 20) vaak dingen sneller en beter kunnen tegenwoordig. Vroeger was ik altijd de regelaar in het gezin, bijvoorbeeld met vakanties enzo. Dan kom je Schiphol binnen en probeert te ontwaren welke balie je moet hebben, voordat ik de juiste vlucht op het bord heb gevonden staan zij er al. Zelfde met metro en dat soort zaken in het buitenland. Of even snel iets googelen. Jarenlang kon niemand zo goed en snel iets vinden als ik, ik zit ook niet voor niks al vanaf 1993 op internet natuurlijk, maar nu is mijn dochter mij toch echt de baas. Gelukkig ben ik nog wel altijd degene met de meeste parate kennis, dat is altijd nog sneller dan google.
En verder als je een etiket niet kunt lezen zonder bril en je dan maar aan 1 van je kinderen vraagt wat er staat, dat soort dingen. Laat naar bed en teveel drinken begin ik niet eens meer aan en zeker niet 2 avonden achter elkaar.
Het moment dat mijn "neefjes" pubers zijn geworden, terwijl ik me nog zo goed kan herinneren dat ik ze vast had toen ze baby waren. Ja toen voelde ik me oud
Moeder worden is ook wel een bepaalde mijlpaal. Mensen gaan je dan toch anders bekijken inderdaad. Je hebt iets om voor te zorgen, een bepaalde verantwoording en daardoor word je denk ik als ouder iemand bestempeld.....
ik voel me nooit oud
ook nog gevoeld
Toen ik me plots realiseerde dat ik qua leeftijd de moeder had kunnen zijn van een stagiaire bij ons. Een surrealistische ervaring.

En nu nog wel eens word ik met mijn neus op de feiten gedrukt als collega's "anders" op me reageren. Ik moet me dan bewust bedenken dat dit komt omdat ik tot de oude garde behoor. En niet meer tot het hippe kliekje stagiaires, leerlingen en meiden die pas begonnen zijn.
Kwebbeltje91 schreef:
02-12-2019 19:39
Ik ga richting de 30 en een half jaar geleden ongeveer dacht ik ineens; ik word oud..

Ik ging met 2 vrienden naar de foute party. Op vrijdagavond, ik had de hele week gewerkt, toen vriendin opgehaald van station, weer naar huis gereden, gegeten, omgekleed en toen met z'n 3en daar naartoe. Ik ben de enige met rijbewijs dus ik was de bob. Geen enkel probleem.

Ik merkte echter al dat einde van de week mijn batterij aardig leeg was, maar ik dacht: Ach, zodra ik op de dansvloer sta, is er niks aan de hand.

Ik heb het tot half 1 volgehouden, terwijl ik het normaal echt zeker tot einde (3, 4 uur) volhield. Maar nu.. Ik viel bijna om van de slaap. Ik dacht toen echt: Ik word oud!

Nu had het er misschien mee te maken dat we op vrijdag ipv zaterdag gingen, maar toch..
Einde is voor jou ook in zicht :proud: :rofl:
Toch klinkt 1991 nog lekker jong. Jaren ‘90 mensen zijn in mijn ogen nog hip en fris :cheers:
Wauw op je 30e je al oud voelen?
Ik ben begin 30 en al wel jaren dat ik zoiets heb van "okeeee..". Als zwangerschappen aangekondigd worden is mijn eerste gedachte nog steeds "oh shit is het wel gepland?", de vriendinnen van mijn jongste zusje krijgen kinderen, gaan trouwen. Ik kan zelf niet meer zeggen "ooit wil ik wel kinderen". Uitgaan moet nu in selecte tenten, wil je je geen.oma voelen tussen de 18 jarigen. Lichamelijk gezien mag ik niet klagen en merk ik aan niets dat ik ouder wordt, maar het hele leven erom heen.. mwah af en toen wil ik wel weer begin 20 zijn.
S-Meds schreef:
02-12-2019 19:43
ik voel me nooit oud
ook nog gevoeld
Hoe jong ben jij?
Ik ben half dertig, heb al varifocale glazen, loop met een kruk, heb slijtage in mijn rug en mijn oma van eind tachtig is een stuk fitter dan ik ben.
Ik voel me wel oud bij leeftijdsgenoten ja. Maar ik voel me gelukkig ook nog vaak jong :proud:
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:47
Hoe jong ben jij?
je bent van de leeftijd van mijn jongste
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:46
Einde is voor jou ook in zicht :proud: :rofl:
Toch klinkt 1991 nog lekker jong. Jaren ‘90 mensen zijn in mijn ogen nog hip en fris :cheers:
Nou inderdaad :rofl:
Het klinkt misschien gek maar sinds ik autorijd, voel ik me ook een stuk volwassener ineens.
lattemachiato schreef:
02-12-2019 19:41
Ik ben 51 en begin me af en toe wel oud te voelen. Vooral omdat mijn kinderen (begin 20) vaak dingen sneller en beter kunnen tegenwoordig. Vroeger was ik altijd de regelaar in het gezin, bijvoorbeeld met vakanties enzo. Dan kom je Schiphol binnen en probeert te ontwaren welke balie je moet hebben, voordat ik de juiste vlucht op het bord heb gevonden staan zij er al. Zelfde met metro en dat soort zaken in het buitenland. Of even snel iets googelen. Jarenlang kon niemand zo goed en snel iets vinden als ik, ik zit ook niet voor niks al vanaf 1993 op internet natuurlijk, maar nu is mijn dochter mij toch echt de baas. Gelukkig ben ik nog wel altijd degene met de meeste parate kennis, dat is altijd nog sneller dan google.
En verder als je een etiket niet kunt lezen zonder bril en je dan maar aan 1 van je kinderen vraagt wat er staat, dat soort dingen. Laat naar bed en teveel drinken begin ik niet eens meer aan en zeker niet 2 avonden achter elkaar.
Toch zie ik veel dames op mijn werk, die dit een heerlijke leeftijd vinden.
Je bent niet “stokoud”, kunt nog veel doen etc, maar wel weer veel vrijheden, aangezien kinderen weer wat ouder zijn. Ook zei collega vorige week dat ze nu gewoon wist wat ze wilde in het leven en niet meer lag te piekeren over vanalles.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
02-12-2019 19:47
Ik ben half dertig, heb al varifocale glazen, loop met een kruk, heb slijtage in mijn rug en mijn oma van eind tachtig is een stuk fitter dan ik ben.
Ik voel me wel oud bij leeftijdsgenoten ja. Maar ik voel me gelukkig ook nog vaak jong :proud:
Ach jeetje wat een pech heb je zeg, knuffel voor jou.
Ik vind ouder worden juist heerlijk. Niet meer zo onzeker, niet meer overal bij willen horen, af en toe ongegeneerd om 8 uur naar bed, etc. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-12-2019 19:43
ik voel me nooit oud
ook nog gevoeld
Nou dit.

En wat zonde TO om je hier nu al mee bezig te houden. Je bent nog een piepkuiken, ga leven en maak je niet zo druk!
Ik ben heel veel mensen in mijn omgeving verloren, veel onder de 50. Wat ben ik blij dat zij gewoon volop geleefd hebben en zich niet druk maakten om een lijntje meer of minder of een kilootje hier of daar. Tjee, ik word gewoon echt verdrietig van je OP. Ga genieten, over 20 jaar heb je spijt dat je je nu al bezig hebt gehouden met dit soort zaken.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Op 't moment dat ze mij op de tram begonnen aan te spreken met "mevrouw" zo'n jaar of 2 geleden.


Terwijl ik normaal 10 jaar jonger wordt geschat dan mijn echte leeftijd en dus nog lang niet mevrouwerig ben.
Alle reacties Link kopieren
En ik ga gewoon nog om twee uur 's nachts naar bed hoor. Als ik de volgende dag vrij ben :P
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven