Gezondheid alle pijlers

Hoe snel van aambeien afkomen?

05-12-2019 17:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn eerste bevaling weet ik helaas wat aambeien zijn. Sindsdien heb ik er soms last van. Heeft iemand een goede tip om er snel vanaf te komen? Ik gebruik al psylliumvezels en dat helpt zeker om makkelijker naar de wc te kunnen, maar de vraag is voor nu hoe ik ze zo snel mogelijk kan laten slinken en genezen. Wat is bijvoorbeeld een goede zalf of ander middel? Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Otrivin. Heel raar, maar het werkt.
Google maar.
Alle reacties Link kopieren
Neusdruppels (xylomethazoline) op een wattenschijfje en op de aambei leggen. Klinkt maf, maar deze tip kwam ik zelf op internet tegen en het helpt echt. Door de druppels slinkt slijmvlies, dus ook de aambei. Na elk toiletbezoek herhalen en na een paar dagen zou de aambei flink geslonken of zelfs weg moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
05-12-2019 17:56
Otrivin. Heel raar, maar het werkt.
Google maar.
Grappig dat ik niet de enige ben die dat ontdekte :yes: Het kan trouwens ook gewoon een huismerk neusdruppels zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, ik heb hier nog wel neusdruppels staan met dat spul erin...ga het meteen proberen! Hoop dat het binnen enkele dagen weg is dan! Ik had al hamameliszalf geprobeerd maar dat doet weinig. Ik wil van die zwelling af vooral. De pijn en ongemakkelijk gevoel kan ik wel hebben. Ik wil dat het er weer normaal uit ziet zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Zeg ik nou iets raars als ik zeg: aambeienzalf? Elke drogist heeft diverse merken. Of de apotheek natuurlijk.

Ken je de website ‘thuisarts’ al? Die heeft voor al dit soort ‘huisartsenkwalen’ een goede beschrijving.
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
05-12-2019 17:58
Grappig dat ik niet de enige ben die dat ontdekte :yes: Het kan trouwens ook gewoon een huismerk neusdruppels zijn.

Hoe ontdek je zoiets? Goh ik heb een aambei, laat ik er eens neusdruppels op doen?

Ik koop gewoon Theranal (zalfje), prima spul.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2019 18:39
Hoe ontdek je zoiets? Goh ik heb een aambei, laat ik er eens neusdruppels op doen?

Ik koop gewoon Theranal (zalfje), prima spul.
Dat ontdek je door een rondje te googlen. Nadat je al diverse dingen probeerde. En als het dan helpt .. waarom niet? Is gewoon logisch verklaarbaar toch .. als je weet hoe neusdruppels werken op neusslijmvlies?
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
05-12-2019 19:08
Dat ontdek je door een rondje te googlen. Nadat je al diverse dingen probeerde. En als het dan helpt .. waarom niet? Is gewoon logisch verklaarbaar toch .. als je weet hoe neusdruppels werken op neusslijmvlies?

Je hebt het dus niet zelf ontdekt.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2019 19:12
Je hebt het dus niet zelf ontdekt.
Nee. Ik zei toch al in mijn eerste bericht dat ik deze tip op internet ontdekte?
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
05-12-2019 19:16
Nee. Ik zei toch al in mijn eerste bericht dat ik deze tip op internet ontdekte?

Niet:
‘Grappig dat ik niet de enige ben die dat ontdekte’.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2019 19:18
Niet:
‘Grappig dat ik niet de enige ben die dat ontdekte’.
Ontdekken is geen uitvinden.
Ontdekt klopt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Verwijzing naar een proctoloog. Een aambei die iedere keer terugkomt moet behandeld worden (elastiekjes en dan afsterven). En dat je er niks meer van ziet, kan lastig worden. Er blijft na een terugkerende aambei vaak een marisk (huidflapje) over.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier na mijn bevalling ook veel last van gehad. Gek genoeg verdwenen de aambeien, nadat ik een aantal keer bij de bekkenfysio ben geweest. Hier heb ik diverse oefeningen voor de bekkenbodem gehad, o.a. een oefening waarbij de kringspier werd aan- en ontspannen. Mogelijk dat dit geholpen heeft?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
05-12-2019 20:09
Ontdekken is geen uitvinden.
Ontdekt klopt.

Nou supergrappig dat je iets vindt als je googelt. En dat je dan niet eens de enige blijkt te zijn!
.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft hydrocortisone zalf/creme ook geholpen om de aambei te laten slinken, de eerste keer dat ik er last van had na zwangerschap (met veel verstopping). Het was toen echt redelijk weg, in ieder geval geen pijn, wel een kleine mariske.
Helaas bleef ik, na 2e zwangerschap, terugkerende zwelling houden, steeds na ieder toiletbezoek en ook marisken. Dus uiteindelijk de elastiekjes behandeling gehad wat goed heeft geholpen bij inwendige aambeien. Marisken heb Ik uiteindelijk operatief laten verwijderen.
Niet heel prettig, maar de pijn is mij wel meegevallen. Nu is alles weg.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2019 20:13
Nou supergrappig dat je iets vindt als je googelt. En dat je dan niet eens de enige blijkt te zijn!
Zo gaat dat met ontdekken, je komt iets tegen/vind iets wat er al die tijd al was maar waar jij het bestaan niet van wist.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2019 20:13
Nou supergrappig dat je iets vindt als je googelt. En dat je dan niet eens de enige blijkt te zijn!
Zuurpruim gegeten?

In topic: terugduwen! Zeer regelmatig naar in ieder geval elk toiletbezoek. De huidflapjes die achter kunnen blijven gaan niet meer weg. Dan moet je onder het mes.
Die tip van xylometazoline ga ik opzoeken.
1x is genoeg
Alle reacties Link kopieren
Curanol tabletjes icm neusspray.

Wat hier pas echt goed hielp na 2 bevallingen? Meer bewegen!

Sinds ik begonnen ben met hardlopen zijn ze echt weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van de huisarts aambeienzalf met daarbij/naast ook lidocaine zalf om de boel te verdoven. Dat was erg prettig.
Inderdaad neusspray, geen zoutoplossing maar die xylometasoline of hoe je t schrijft en wat ook helpt maar dat is alleen voor thuis, een zakje stroop in de vriezer en op de aambeien leggen. Stroop bevriest niet dus dat wordt niet hard.
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
05-12-2019 20:53
Curanol tabletjes icm neusspray.
Dit.

Wordt direct na de bevalling (in kraamweek) ook regelmatig geadviseerd door verloskundige.
Ach, we zeggen toch ook dat Columbus Amerika ontdekte.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-12-2019 21:39
Ach, we zeggen toch ook dat Columbus Amerika ontdekte.

Vast niet met Google.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven