Gezondheid alle pijlers

Moeder haat me? En wat te doen nu ivm toets morgen

06-12-2019 01:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder scheldt me uit en heeft alleen maar commentaar op me en trekt mn zusjs voor. Dat zijn haar lievelingetjes. Ze schreeuwt naar me. Dit heeft ze weer de helemdag gedaan. En ik heb al genoeg problemen waardoor ik nu 1 vak doe op school. Morgen een examen, maar ik kan niet slapen van de woede en hyperventilatie. Mn lijf doet zeer en tegelijkertijd voel ik delen niet. Ik wil en moet hem maken.Ik heb woede naar mn moeder toe, woede dat ze dit de dag voor mn toets doet. Woede en verdriet... want zo doe je toch alleen tegen iemand die je heel erg haat? Ik voel gewoon hoe erg ze me haat. Ik vind dit zwaar.
Alle reacties Link kopieren
———————————————————————————————————————————-
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je moeder je haten?
Zeg haar dat je dat gevoel krijgt als ze op je scheldt.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-12-2019 01:14
Waarom zou je moeder je haten?
Zeg haar dat je dat gevoel krijgt als ze op je scheldt.
Dat heb ik gedaan. Maar dan heeft ze weer een heleboel lelijke opmerkingen terug. Want dan is het mijn schuld. Niks ligt aan haat zeg maar. Ze legt de schuld altijd bij een ander
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je hulp hebt.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
06-12-2019 01:16
Ik hoop dat je hulp hebt.
Ja en die maakt het alleen maar erger. Bijna niemand kan door mijn moeder heenprikken. Ze kan heeeeel erg goede de lieve moeder spelen.
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 01:17
Ja en die maakt het alleen maar erger. Bijna niemand kan door mijn moeder heenprikken. Ze kan heeeeel erg goede de lieve moeder spelen.
Ze zal ook nooit aangesproken worden op haar gedrag dus. En als ze dat ooit worden zal, dan ligt het aan diegene die haar er op aanspreekt. Dan is dat een debiel etc. in haar ogen. Zo is ze.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat je zo niet met elkaar om wilt gaan.
Dus elkaar niet meer uitschelden.

En die toets die maak je gewoon morgen. Meer dan je best doen kan je niet toch?
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 01:17
Ja en die maakt het alleen maar erger. Bijna niemand kan door mijn moeder heenprikken. Ze kan heeeeel erg goede de lieve moeder spelen.
Ik bedoel psychische hulp voor jou. Niet voor je moeder. Iemand bij wie jij je verhaal kwijt kunt en die jou kan begeleiden.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
06-12-2019 01:22
Ik bedoel psychische hulp voor jou. Niet voor je moeder. Iemand bij wie jij je verhaal kwijt kunt en die jou kan begeleiden.
Dat zou ik heel graag willen! Maar constant willen ze overal de ouders erbij betrekken. Terwijl ik zo graag een eigen, vielig plekje wil bij een psycholoog.
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-12-2019 01:20
Zeg dat je zo niet met elkaar om wilt gaan.
Dus elkaar niet meer uitschelden.

En die toets die maak je gewoon morgen. Meer dan je best doen kan je niet toch?
Ja alleen ik vind het rot. Had heel graag goede nacht rust gehad en een leeg hoofd. Niet deze ruzie vlakvoor een toets. Zijn nog veel meer dingen gebeurt deze week waardoor mn hoofd overloopt :(
Maar ik ga mn best doen! En nu positief proberen te denken! Aan de leuke dingen proberen te denken.

Ik heb zoiets idd ook gezegd. Maar dan zegt ze dat ik naar mn eigen gedrag moet kijken en dat zij altijd voor me gevochten en gestreden heeft en zovan hoe durf je zo met jouw moeder om te gaan, ik bepaal hoe we met elkaar omgaan, dit is mijn huis, ik ben de baas, niet jij dame
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
06-12-2019 01:24
Hoe oud ben je?
Nog niet zo lang volwassen
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 01:25
Nog niet zo lang volwassen
Maar ik ben altijd heel afhankelijk gemaakt door mn moeder. Van jongs af aan dingen uit handen genomen. Want ik kon t niet goed, ik moest de beste resultaten en die kwamen alleen van mn moeder. Ze wilde alles onder controle hebben, zich overal mee bemoeien, alleen wat zij wilde gold en niet het belang van mij. Dus nu zit ik vet in de problemen. Ik kan niet uit huis waar ik van droom. Ik heb heel veel te leren. En dingen die ik niet kan waardoor ik niet eens het huis uit kan.
elieke wijzigde dit bericht op 06-12-2019 01:31
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 01:23
Dat zou ik heel graag willen! Maar constant willen ze overal de ouders erbij betrekken. Terwijl ik zo graag een eigen, vielig plekje wil bij een psycholoog.
Maar je bent 18, neem Ik aan. Je kunt ook voor jezelf opkomen. Anders een keer naar de huisarts. Alleen. En daar om hulp vragen.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 01:29
Maar ik ben altijd heel afhankelijk gemaakt door mn moeder. Van jongs af aan dingen uit handen genomen. Want ik kon t niet goed, ik moest de beste resultaten (hoe mijn moeder denkt) en die kwamen alleen van mn moeder. Ze wilde alles onder controle hebben, zich overal mee bemoeien, alleen wat zij wilde goldt en niet het belang van mij. Dus nu zit ik vet in de problemen. Ik kan niet uit huis waar ik van droom. Ik heb heel veel te leren. En dingen die ik niet kan waardoor ik niet eens het huis uit kan.
Alle reacties Link kopieren
—————-
elieke wijzigde dit bericht op 06-12-2019 01:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt met problemen schrijf je. Waardoor je maar 1 vak doet op school. Krijg je voor die andere problemen wel hulp?
Ben je volwassen?
Je klinkt als een vijftienjarige.

Hier eerlijk zijn hé ?
Alle reacties Link kopieren
Is er op de opleiding iemand waar je mee kunt praten? Een mentor, docent of vertrouwenspersoon? Zij kunnen je helpen, echt.
Maak de toets en ga daarna gelijk een afspraak maken met één van deze mensen.

Ondanks alles, veel succes met je toets!
Alle reacties Link kopieren
Succes met je toets! Hoop dat je hem haalt!

Nog even doorzetten en dan kan je binnenkort op kamers!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag, Elieke!

En zoek hulp, blijf hier niet alleen mee worstelen. Het beste begin je met een vertrouwenspersoon op school of via de huisarts (maar daar zijn soms wachtlijsten). Ga in elk geval met iemand praten en bedenk of je ook meteen contact wil zoeken met een organisatie die je kan helpen met je plan om de deur uit te gaan.
Sterkte, ik hoop dat je je toets goed maakt.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2019 06:11
Succes vandaag, Elieke!

En zoek hulp, blijf hier niet alleen mee worstelen. Het beste begin je met een vertrouwenspersoon op school of via de huisarts (maar daar zijn soms wachtlijsten). Ga in elk geval met iemand praten en bedenk of je ook meteen contact wil zoeken met een organisatie die je kan helpen met je plan om de deur uit te gaan.
Ja, elke school heeft een vertrouwenspersoon waar jij je verhaal kwijt kan, zonder je ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven