Gezondheid alle pijlers

Positieve ervaringen anticonceptiepil?

08-12-2019 17:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een helaas 2e postnatale depressie is me nu door de gynaecoloog de anticonceptiepil geadviseerd.
De microgynon 30 en dan helemaal doorslikken.
Dit omdat mijn hormonen niet in evenwicht lijken, de antidepressiva en verdere behandelingen niet echt aanslaan.
Morgen moet ik beginnen.
Ben er enorm nerveus voor.
Lees zoveel negatieve verhalen.
Ik weet dat er meer negatieve dan positieve op internet staan, dus vandaar hier de vraag.
Ik slik deze pil al 25 jaar zonder problemen. Waarom ben je er nerveus voor? Voor wat?
Alle reacties Link kopieren
Dat 't m'n depressie/angststoornis verergerd!
Alle reacties Link kopieren
Geweldige uitvinding de pil!
Altijd gebruikt tussen het kinderen krijgen door en nooit een probleem mee gehad.
Hopelijk bevalt het jou ook goed!
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
08-12-2019 17:55
Dat 't m'n depressie/angststoornis verergerd!
Je hebt dus angst voor de angst.
Gewoon proberen joh!
ninosz schreef:
08-12-2019 17:55
Dat 't m'n depressie/angststoornis verergerd!
Als dat risico daarop groot was, zouden ze het dan wel voorschrijven, denk je?
Alle reacties Link kopieren
De pil brengt in elk geval je hormonen in evenwicht. Dat is nodig zo te lezen, dus probeer het, werkt het niet is stoppen ook heel makkelijk.
(Veel makkelijker dan het afbouwen van anti depressiva en dergelijke in elk geval)
Ik heb deze pil van mijn 18e tot 25e geslikt. Vond het prima. Kwam wel iets aan. Kilootje of 3. Maar niet extreem.
Zit er aan te denken de laatste tijd om deze pil weer te gaan slikken, heb erge last van pms.
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
08-12-2019 17:55
Dat 't m'n depressie/angststoornis verergerd!
Ik ben juist veel gelijkmatiger dankzij mijn anticonceptiepil! Ik werd depressief door mijn eigen cyclus, ben zo blij met mijn pil (yaz 24+4).
Ik zou zeggen: kijk het even aan, ik begrijp jouw angst heel goed, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn.
't Is al met al een heel gedoe
Ik heb in het verleden depressies gehad maar de pil heeft daar niet aan bijgedragen. En ik slink een redelijk zware pil. Ik denk dat je er eerder wat rust in kan vinden wanneer je hormonaal wat meer in evenwicht bent.
Wanneer het echt niet werkt ben je ook zo weer gestopt!
Alle reacties Link kopieren
Dat ik er van aan zou komen maakt me niets uit. Niks erger dan de postnatale depressie.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al 15 jaar de pil , waarvan ik hem misschien al wel 10 jaar doorslik.

Nooit last van bijwerkingen gehad, vind het een top uitvinding die nauwelijks moeite kost
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Microgynon 30 als een hel ervaren. Zere borsten, droog als de Sahara, zwaar ellendig.

Mooi terug gegaan naar de "ouderwetse" Trigynon, daar reageer ik wél goed op. Dat is een driefasenpil van de tweede generatie.

De apotheek heeft regelmatig geprobeerd om me Trinordiol aan te smeren, maar daar reageer ik ook slecht op, met nog meer klachten dan bij Microgynon. Waarschijnlijk verdienen ze er meer op, want de consumentenprijs is hetzelfde.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ik neem al enkele jaren non stop de pil, libido is normaal, zelfs hoger, geen hoofdpijn normaal gewicht, normale eetlust, acne verminderd en geen maandelijkse miserie meer
ik neem mycrogynon op voorschrift voor 3 maand 5 euro in belgie en geen klachten..
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-12-2019 18:58
Ik heb Microgynon 30 als een hel ervaren. Zere borsten, droog als de Sahara, zwaar ellendig.

Mooi terug gegaan naar de "ouderwetse" Trigynon, daar reageer ik wél goed op. Dat is een driefasenpil van de tweede generatie.

De apotheek heeft regelmatig geprobeerd om me Trinordiol aan te smeren, maar daar reageer ik ook slecht op, met nog meer klachten dan bij Microgynon. Waarschijnlijk verdienen ze er meer op, want de consumentenprijs is hetzelfde.
ik neem mycrogynon ook heb er geen last van
Alle reacties Link kopieren
In totaal al een jaar of 20 microgynon 30 en dat bevalt prima.
Na de eerste zwangerschap mirena gehad, dat beviel ook prima (ook lekker stabiel en geen menstruatie meer en niks meer elke dag slikken) maar na de 2e zwangerschap beviel de mirena niet goed en toch laten verwijderen na 2 jaar. Even een uitstapje prikpil, dat was geen succes, 10kg zwaarder en lekker sjaggie. Nu al weer een jaar of 10 de microgynon. Wcht noooit ergens last van!
Ik heb ook een hele heftige postnatale depressie gehad, ik zag het helemaal niet meer zitten. Wilde zelfs mijn baby ten vondeling leggen. Ik was mezelf compleet kwijt.
Maar op aandringen van mijn huisarts en psycholoog de pil gaan slikken, de microgynon 30.

Dat was toen 9 maanden na mijn bevalling. De eerste maand voelde ik nog niet zoveel verschil, maar daarna ging het langzaamaan beter. Toen zoon net 1 jaar was geworden had ik het idee dat ik mijn pnd overwonnen had, maar toen hij 1,5 jaar was voelde ik me pas écht weer mezelf.

Ik heb zeker het idee dat de pil me goed geholpen heeft. Dus ik wil je het zeker aanraden.

Knuffel :hug: ik voel je, ik hoop dat je snel beter gaat voelen.

Nu ik weer pilloos ben merk ik wel dat het wat heeft gedaan met mijn libido. Ik geniet nu wel weer echt van seks. Dat heb ik op het moment zelf zo niet door gehad, dus niet als erg ervaren. Maar voel me nu wel fijn nu mijn libido er is. Voor de rest geen last van de pil gehad.
Heb zeer verschillende ervaring met verschillende ac-pillen. De beste voor mij was Cerazette omdat die geen stopweek heeft en.mijn cyclus platlegt. Helaas bij mij geen verschil voor mijn depressie.
Heel veel sterkte :hug: PND is klote!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven