Gezondheid alle pijlers

Zalf voor wondjes

10-12-2019 22:24 42 berichten
Ik heb al gegoogled maar ben eigenlijk benieuwd: wat smeren jullie op een schaafwond of ander wondje aan de huid om het sneller te laten genezen? Of gewoon niks? Calendula?
je moet niks op wondjes smeren. hooguit wat spuug erop of even ontsmetten met alcohol
Goed uitspoelen en verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Niets bij schone dichte wondjes.

Bij nare wondjes of dreigende ontstekingen een pleister met betadine jodium.
Been there, done that, got the T-shirt.
Nestosyl zalf als het een irritant wondje is en anders niks.
Misschien iets duidelijker (want 'niks' had ik al een poosje gedaan): ik had - heel irritant- een dikke pukkel midden op mijn neus. Die is ergens tijdens het slapen open gegaan en nu is het al een week een zacht korstje dat niet lijkt te verbeteren. Toen ik vandaag douchte ging het weer enorm bloeden: het drupte echt in de douchebak. Het ziet er heul stom uit, maar het doet ook gewoon zeer. Vandaar dat ik mijn lijf een beetje wil helpen.
Dit klinkt meer als iets voor de huisarts.
DontYouHatePants schreef:
10-12-2019 22:40
Dit klinkt meer als iets voor de huisarts.
Ja vind je? Het is gewoon een wondje, ik heb al 30 jaar pukkels her en der. Alleen deze doet er gewoon heel lang over.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht pleister met betadine judium er op. Morgen ff huisarts bellen of advies vragen bij de apotheek doe ik ook weleens als ik t te simpel vind voor de huisarts.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
10-12-2019 22:41
Vannacht pleister met betadine judium er op. Morgen ff huisarts bellen of advies vragen bij de apotheek doe ik ook weleens als ik t te simpel vind voor de huisarts.
Oh die apotheek vind ik wel een goeie ja. Vind het wat zonde van de zorgkosten om hiervoor helemaal naar de huisarts te gaan. Het is vooral irritant.
streepjesdekbed schreef:
10-12-2019 22:41
Ja vind je? Het is gewoon een wondje, ik heb al 30 jaar pukkels her en der. Alleen deze doet er gewoon heel lang over.
Van pukkels moet je afblijven. Dan ontstaat er ook geen wondje, en hoef je niets te doen verder toch?
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:49
13.32% gewijzigd
Inderdaad een pleister met iets ontsmettends erop.
Je kan het nog even aankijken, maar iets dat na een week nog,
zoals je zelf zegt enorm gaat bloeden zou ik zelf toch even laten checken.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-12-2019 22:48
Van pukkels moet je afblijven.
Je hebt ook gelezen? Of vind je het wel lekker om meteen je mening erin te gooien? :)
DontYouHatePants schreef:
10-12-2019 22:48
Inderdaad een pleister met iets ontsmettends erop.
Je kan het nog even aankijken, maar iets dat na een week nog,
zoals je zelf zegt enorm gaat bloeden zou ik zelf toch even laten checken.
Het is zaterdag open gegaan volgens mij, tot die tijd was het gewoon een pukkel met hoofdletters. Ik ga die betadine even doen vannacht en kijk het even aan tot donderdag, dank!
streepjesdekbed schreef:
10-12-2019 22:49
Je hebt ook gelezen? Of vind je het wel lekker om meteen je mening erin te gooien? :)
Of misschien koet jij beter lezen:
streepjesdekbed schreef:
10-12-2019 22:41
Ja vind je? Het is gewoon een wondje, ik heb al 30 jaar pukkels her en der. Alleen deze doet er gewoon heel lang over.
Klinkt toch echt wel alsof het wondje is ontstaan door te peuteren aan een pukkel. Tenzij TO het uiterst onhandig formuleert, dat kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken t hoor. En dan kan ik er ook nogeens niet vanaf blijven.
Soms zit er nog zooi in (pus) en dan geneest t voor geen meter.

Wat maakt t nu uit of t bewust of onbewust open is gekrabt of dat t spontaan open is gegaan.
apatura wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:53
26.86% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-12-2019 22:51
Of misschien koet jij beter lezen:



Klinkt toch echt wel alsof het wondje is ontstaan door te peuteren aan een pukkel. Tenzij TO het uiterst onhandig formuleert, dat kan natuurlijk ook.
Echt, joehoe! Ik (TO dus...) heb al eerder geschreven dat het in de nacht is open gegaan. Iets met een kussen, dekbed, en draaien en zo.
Apatura schreef:
10-12-2019 22:52
Ik ken t hoor. En dan kan ik er ook nogeens niet vanaf blijven.
Soms zit er nog zooi in (pus) en dan geneest t voor geen meter.
Ik blijf er zeker vanaf want omdat het echt midden bovenop de punt van mijn neus zit staat de huid strak en doet het flink zeer. Dus dat is het dit keer echt niet! ;-)
streepjesdekbed schreef:
10-12-2019 22:53
Echt, joehoe! Ik (TO dus...) heb al eerder geschreven dat het in de nacht is open gegaan. Iets met een kussen, dekbed, en draaien en zo.
JOEHOE! Handig als je dat dan in je OP zet, enzo....
Alle reacties Link kopieren
Beetje Purolzalf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Honing!!! Google maar
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-12-2019 22:55
JOEHOE! Handig als je dat dan in je OP zet, enzo....
welnee, je leest kut
@SweetFirefly en @NorthCape Thanks!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: (sorry maar wat een viva topic weer)

Succes Streepje, ik hoop dat t snel weg trekt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
10-12-2019 22:58
:popcorn: (sorry maar wat een viva topic weer)

Succes Streepje, ik hoop dat t snel weg trekt.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven