Gezondheid alle pijlers

Moedeloos door ellendige voeten

17-12-2019 12:59 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb tot een jaar geleden altijd prima op steunzolen in combinatie met de Nike Steady IX prima kunnen lopen. Tot mijn Nikes echt overleden waren en mijn steunzolen ook.
Sindsdien is het niets anders dan ellende. Ik kreeg eerst maandenlang de verkeerde steunzolen aangemeten voor mijn voeten (veel te zacht) door mijn toenmalige podoloog, die ineens was veranderd van materiaal. Omdat daar steeds van alles mis ging en ik bij iedere aanpassing mijn steunzolen gewoon 3(!!) weken kwijt was, moest ik noodgedwongen door gaan lopen op mijn oude versleten (maar hele harde, stevige) steunzolen.

Alleen liep ik toen tegen het volgende probleem aan.. Zowel mijn oude stevige steunzolen, als die zachte mislukte steunzolen pasten nergens in, doordat ze aan de bovenkant gigantisch uitstaken, ik had 1 paar wat nog redelijk liep, maar die waren te breed (anders paste de steunzool niet) en moest ik zo strak aantrekken dat ik mijn steunzolen (door die zijflappers) compleet krom trok. Uit pure ellende uiteindelijk overgestapt van podotherapeut.

Heb nu weer nieuwe steunzolen, die qua model goed zijn en ook geen zijflappers meer hebben. Maar nu loop ik wéér tegen hetzelfde probleem aan. De schoenen waar ik ze in heb uitgelopen zijn zodanig uit gaan zetten dat ze te breed zijn geworden en ik ga zwabberen met lopen en ik daardoor een ontstoken achillespees heb opgelopen. En ik ben al maanden voor schoenen aan het kijken maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan.
1) de schoenen zijn smal genoeg voor mijn voeten, maar de steunzool past er niet in (gaat krom staan). Omdat de steunzool krom staat krijg ik meteen last van mijn achillespees en kuiten die constant verkrampen.
2) de steunzool past er wel in, maar de schoen is te breed voor mijn voet en ik ga weer glijden bij de hiel, of ik glij naar voren, of naar de zijkant..

Ik heb ontzettende smalle voeten, platvoeten en een hele smalle wreef. Ik heb van alles geprobeerd, Mijn schoenen anders strikken, opvullen, dikke sokken, andere schoenen gepast o.a. Durea, Ecco, Gabor, Nike, Asics, en wie weet wat nog meer, maar dan loop ik tegen problemen met de steunzolen aan.

En ik word er zo moedeloos van.. Ik zou op vakantie gaan naar ijsland en dat heb ik af moeten zeggen omdat ik voor geen meter meer kon lopen. En volgende week heb ik ook een vakantie, maar nu doet weer iedere stap zo verschrikkelijk pijn :cry: :cry:

Iemand misschien een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Orthopedische schoenen laten maken?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Een paar Nike Steady IX bestellen en dezelfde harde steunzolen die je daar in had zitten?
Alle reacties Link kopieren
Naar een orthopedische schoenwinkel. Die hebben meer keuze dan gewone schoenen waar de inlegzool uit kan. Ik heb goede ervaringen in Amsterdam maar weet niet of dat bij jou in buurt is
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou gaan voor semi orthopedische schoenen, dat zijn schoenen die gebaseerd zijn op confectie maar nog wel gemodificeerd kunnen worden naar je voet.

https://www.livit.nl/product/semi-ortho ... oenen-osb/
Alle reacties Link kopieren
Hup, naar een goede voet fysiotherapeut. Het wordt hoog tijd om je voeten en onderbenen te trainen, te mobiliseren en weke delen te behandelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
17-12-2019 13:13
Een paar Nike Steady IX bestellen en dezelfde harde steunzolen die je daar in had zitten?
Die worden sinds 2013 niet meer gemaakt.. Heb al contact gehad met Nike of ze een vervangend model hebben wat hetzelfde valt, maar dat hebben ze niet. Heb alle series al geprobeerd die ze nu hebben, de enige die redelijk viel was de 98, maar die schoenen mag ik van de podotherapeut niet meer op lopen, ze zijn veel te zwaar en ik kreeg er pijn aan van m'n voeten tot aan m'n rug. Ben blijkbaar ook hypermobiel dus zware schoenen mag ik niet.
hamerhaai schreef:
17-12-2019 13:33
Hup, naar een goede voet fysiotherapeut. Het wordt hoog tijd om je voeten en onderbenen te trainen, te mobiliseren en weke delen te behandelen.
Daar loop ik al en ik heb al oefeningen. Maar dat verhelpt mijn problemen met de schoenen niet,

mdebij schreef:
17-12-2019 13:15
Naar een orthopedische schoenwinkel. Die hebben meer keuze dan gewone schoenen waar de inlegzool uit kan. Ik heb goede ervaringen in Amsterdam maar weet niet of dat bij jou in buurt is

Waar is dat? Het maakt mij niet uit als ik een roteind moet reizen, ik wil gewoon iets wat past :( en eigenlijk nog voordat ik op vakantie ga, want het is een groepswandelreis.. kan moeilijk om de 10 minuten gaan zitten omdat ik crepeer van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
17-12-2019 13:43
Die worden sinds 2013 niet meer gemaakt.. Heb al contact gehad met Nike of ze een vervangend model hebben wat hetzelfde valt, maar dat hebben ze niet. Heb alle series al geprobeerd die ze nu hebben, de enige die redelijk viel was de 98, maar die schoenen mag ik van de podotherapeut niet meer op lopen, ze zijn veel te zwaar en ik kreeg er pijn aan van m'n voeten tot aan m'n rug. Ben blijkbaar ook hypermobiel dus zware schoenen mag ik niet.

En op eBay? https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... X&_sacat=0

Zijn dit dezelfde?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
17-12-2019 13:58
En op eBay? https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... X&_sacat=0

Zijn dit dezelfde?
Ja, klopt, had ik ook naar gekeken. Helaas niet in mijn maat. Ook al gekeken op de Franse, en Duitse versies van Vinted, en de NLse, en marktplaats, amazon, enz. Er zijn er nog wel een paar, maar of te klein (36,5) of te groot (42).
Bovendien vraag ik me af hoe goed een schoen nog is, als hij al 7 jaar oud is? Gaan die zolen niet kapot, zelfs als je ze niet draagt?? Er werd mij ooit verteld dat de zolen of keihard worden of poreus na 5 jaar.
Kijk eens voor schoenen van Xsensible. De enige schoenen waar ik pijnloos op kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar een duurdere schoenenwinkel.
Leg je probleem voor.

Nike is geen goed schoenenmerk voor voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had echt andere schoenen als ik zonder steunzolen wilde lopen. Want dat gaat niet meer de schoenen met de steunzolen rekken uit door de steunzolen.
Zonder steunzool dus niet meer in te lopen.
Overigens werkte de steunzolen bij mij alleen in stevige schoenen die ik kocht in een speciaalzaak ieder seizoen een nieuw paar. Dat waren altijd prijzige niet zulke mooie modieuze schoenen maar ze zaten wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
In iedere beetje stad zit wel een winkel die jou kan helpen hoor. Google even op jouw stad en schoenenwinkel en dan vind je er vast één die wat betere merken verkopen.

Ik slaagde goed met het merk Piedie Nudi. Ook nog wel een beetje fashionable.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 17-12-2019 14:41
18.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je gaat op wandel vakantie waarom koop je dan geen wandelschoenen? Die zijn stevig. Ga naar een outdoorwinkel. Kijk bij welke de zool eruit kan voor je steunzolen
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog iets ik had altijd een halve maat grotere schoen nodig als ik de steunzolen erin wilde hebben. Dus zonder zool had ik niets meer aan de schoen. Ook niet met het Originele zooltje. Veel te wijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Lange en smalle voeten. Mijn zolen worden dus op maat gemaakt voor mijn schoenen. Ik ga met mijn meest gedragen schoen naar de podoloog en die zorgt dat de zolen smaller worden gemaakt maar wel de ondersteuning geven waar nodig is. Op het moment loop ik op meindl lage dames wandelschoenen. Die zijn in verschillend breedtematen te krijgen. Zijn ook niet zo zwaar en het model wat is draag lijkt meer op een suede sportschoen dan een wandelschoen.

Anders kun je altijd naar Schutrups in Exloo, dat is een schoenwinkel met een podoloog in dienst die ook steunzolen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
17-12-2019 14:19
Ja, klopt, had ik ook naar gekeken. Helaas niet in mijn maat. Ook al gekeken op de Franse, en Duitse versies van Vinted, en de NLse, en marktplaats, amazon, enz. Er zijn er nog wel een paar, maar of te klein (36,5) of te groot (42).
Bovendien vraag ik me af hoe goed een schoen nog is, als hij al 7 jaar oud is? Gaan die zolen niet kapot, zelfs als je ze niet draagt?? Er werd mij ooit verteld dat de zolen of keihard worden of poreus na 5 jaar.
Dezelfde schoenen van Nike zijn niet altijd dezelfde schoenen van Nike. Ik had heel fijne die lekker liepen en bestelde ze opnieuw, hetzelfde type en alles. Maar deze waren in een ander land gemaakt, hadden geen uitneembare inlegzool en zaten echt heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met schoenen naar de podoloog, die maakt mijn zolen dan op maat de schoenen.
Zelf koop ik mijn schoenen bij Schutrups in Exloo.
Als ik het goed heb onthouden zit er in Klijndijk een centrum met podoloog en een schoenmaker die schoenen aanpast naar jouw voeten en ook een orthopedische schoenmaker.
Ik heb het opgezocht, het is Stadsmuller in Klijndijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas alle duurdere schoenzaken in de stad al gehad. Ook bij de schoenmaker die naar eigen zeggen goede schoenen had. Mijn steunzool zat ook goed. Kostte dan 300 euro nou ja als het goed loopt dan maakt het me niet uit. Maar hij moest er 2 extra zolen en een tongverdikker instoppen voordat de schoen passend zat, anders gleed ik bij de hiel.. En toen zaten ze zo klem dat het pijn deed. Ja als ik mijn schoenen compleet moet verbouwen voordat ze goed zitten dat heeft ook geen zin :/

IBen al bij four seasons in duiven geweest voor wandelschoenen. Na opmeten van de voeten zeiden ze dat mijn voeten zo smal waren dat ze van de honderden modellen niks voor me hadden wat smal genoeg was..

Ik ga even kijken naar schutrups.

Bij mijn oude podoloog nam ik ook steeds schoenen mee die goed zaten zonder steunzool. En dan werd ik naar huis gestuurd met de mededeling dat de schoen te smal was een de steunzool niet aangepast kon worden.. dus ik durf geen schoenen meer te kopen als de steunzool er niet bij voorbaat inpast. Heb al 4 paar staan die allemaal afgekeurd zijn :/
Alle reacties Link kopieren
Stap eens binnen bij Wittepoel op de palmentuin in Rotterdam zuid.
een schoenwinkel met alle faciliteiten wat voeten betreft. podotherapeut, med-pedicure een orthopedie afdeling. ect..

https://www.watvoetenwillen.nl/

Het is een zaak die ook wijdte maten verkoopt, dus ook voor smalle voeten..
Alle reacties Link kopieren
Vreemd probleem. Ik snap niet dat je steunzolen zo veel breder zijn dan je voet eigenlijk.
En ja schoenen aan laten meten lijkt me dan het enige, heb je een ingebouwde steunzool zeg maar. Je mag iedere 2 jaar een paar geloof ik en het duurt een maand of 3 voor ze klaar zijn.
Vraag eens je ha om je ergens naar door te verwijzen. Niet normaal dat je zolen zo breed zijn.
Btw niet allen podo\s zijn even goed.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, je steunzool word toch op je voet gemaakt. Hoe kan hij dan te breed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
17-12-2019 15:45
Ik heb helaas alle duurdere schoenzaken in de stad al gehad. Ook bij de schoenmaker die naar eigen zeggen goede schoenen had. Mijn steunzool zat ook goed. Kostte dan 300 euro nou ja als het goed loopt dan maakt het me niet uit. Maar hij moest er 2 extra zolen en een tongverdikker instoppen voordat de schoen passend zat, anders gleed ik bij de hiel.. En toen zaten ze zo klem dat het pijn deed. Ja als ik mijn schoenen compleet moet verbouwen voordat ze goed zitten dat heeft ook geen zin :/

IBen al bij four seasons in duiven geweest voor wandelschoenen. Na opmeten van de voeten zeiden ze dat mijn voeten zo smal waren dat ze van de honderden modellen niks voor me hadden wat smal genoeg was..

Ik ga even kijken naar schutrups.

Bij mijn oude podoloog nam ik ook steeds schoenen mee die goed zaten zonder steunzool. En dan werd ik naar huis gestuurd met de mededeling dat de schoen te smal was een de steunzool niet aangepast kon worden.. dus ik durf geen schoenen meer te kopen als de steunzool er niet bij voorbaat inpast. Heb al 4 paar staan die allemaal afgekeurd zijn :/
Schutrups heeft zelf ook podologen in dienst, die denken en kijken mee.

Stadmuller heeft ook normale schoenen te koop, die kunnen ze helemaal aanpassen aan jouw voet, incl zool.
Specifiek voor mensen met moeilijke voeten en die geen orthopedische schoenen nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zolen zijn net zo breed als mijn voeten. Als ze uitsteken blijf je dit probleem denk ik houden. En mijn podoloog maakt de zolen passend in de schoenen. Hebben ze dat niet gedaan?

En om te wandelen zou ik eens kijken naar de adidas bergschoenen. Dat zijn de enige schoenen waar ik goed op kan lopen. En ze zien er nog enigzins hip uit.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
17-12-2019 16:07
Inderdaad, je steunzool word toch op je voet gemaakt. Hoe kan hij dan te breed zijn?
Als ik op de steunzool sta op de grond is hij niet te breed, hij valt precies onder mijn voet. Maar in smalle schoenen passen ze niet.. ze gaan dan ontzettend drukken/knellen. Lijkt wel alsof ze scheef staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven