Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Goedemorgen!

Wij zijn in ons vakantiehuisje. Heerlijk hier te zijn. We gaan er ook oud en nieuw vieren.

Eerst maar eens douchen, ontbijten en naar het strand. Even uitwaaien zal me goed doen, want ik ben erg duf. Die feestdagen (en dan vooral ook de drukke tijd ervoor) hakken er toch in qua vermoeidheid.
Klinkt goed Doro! Geniet ervan! (Ik heb nog een pb teruggestuurd trouwens).

@Suzy, sterkte met de hoofdpijn.

Man is met een kennis op stap dus ik heb het rijk alleen. Ik werd wakker met veel pijn, ondanks dat ik het gisteren ook al heel rustig aan heb gedaan. Ik moet dus weer even zoeken naar een modus om hiermee om te gaan. Wel frustrerend, want ik zou praktisch alles weer mogen doen, als het maar niet te belastend is. En ik zit weer met dezelfde situatie als voor de operatie opgescheept.
Fijn Doro, lekker genieten en uitwaaien :)

Sterkte Suzy en Lise.

Ik heb een pyjama-dag vandaag.
lise1985 schreef:
29-12-2019 10:17
Klinkt goed Doro! Geniet ervan! (Ik heb nog een pb teruggestuurd trouwens).

@Suzy, sterkte met de hoofdpijn.

Man is met een kennis op stap dus ik heb het rijk alleen. Ik werd wakker met veel pijn, ondanks dat ik het gisteren ook al heel rustig aan heb gedaan. Ik moet dus weer even zoeken naar een modus om hiermee om te gaan. Wel frustrerend, want ik zou praktisch alles weer mogen doen, als het maar niet te belastend is. En ik zit weer met dezelfde situatie als voor de operatie opgescheept.
PB terug :)

Wat naar dat je nog niets bent opgeschoten met de operatie...
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 10:18
Fijn Doro, lekker genieten en uitwaaien :)

Sterkte Suzy en Lise.

Ik heb een pyjama-dag vandaag.
Lekker, een pyjama dag!
Doro75 schreef:
29-12-2019 10:22
PB terug :)

Wat naar dat je nog niets bent opgeschoten met de operatie...
De zenuw ligt wel vrij, dus de operatie is geslaagd. Maar vooraf is al gezegd dat het de vraag is in hoeverre het de pijn verminderd. Dat was het doel voor mij en dat is vooralsnog niet behaald. Als het met twee à drie maanden niet verbetert moet ik even contact opnemen met de neurochirurg. Die wil dan een MRI maken alvorens we opnieuw de anesthesioloog inschakelen voor pijnbestrijding. Dit kan allemaal buiten de huisarts om gelukkig.
Lise: wat erg dat je niets lijkt opgeschoten te zijn met je operatie, :hug:

Kwebbeltje: ik hou ook van pyjamadagen!

Doro: jouw dag lijkt me ook erg aantrekkelijk, heerlijk naar het strand.

Wij hebben visite vanmiddag, de vrouwelijke helft is altijd erg druk. Ik weet nu al dat ik vanavond helemaal op ben.
Oh herkenbaar Cesium. Zo'n persoon vreet energie he. Ik heb het ook bij een aangetrouwd familielid. Als ik daar ben geweest ben ik 's avonds doodop.

Meestal is zondag hier pyjama-dag :)
Sterkte met de visite Cesium!

Geniet van je pyjama-dag Kwebbel. Hier is de zondag bij mij ook vaak een relaxte pyjama-dag. Man is wat actiever en doet sowieso op zondag altijd de boodschappen.
Heerlijk Lise.
Al kan ik me voorstellen dat het niet altijd fijn is :hug: Of is zondag altijd al je rustigere dag geweest?
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 10:54
Heerlijk Lise.
Al kan ik me voorstellen dat het niet altijd fijn is :hug: Of is zondag altijd al je rustigere dag geweest?
Het is vooral een dag voor ons samen en voor onszelf. Of we gaan samen wat doen, of man is wat achterstallige dingen aan het bijwerken en ik ben ook bezig of lig in bed of hang op de bank.
Voor mijn hernia ondernamen we wel vaker samen wat en gebruikte ik de zondag vaak voor mijn studie.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel mooie jurk.

Lise balen dat er nog qua pijn niet veel verbetering is.

Doro lekker uitwaaien.

Hier gisteren rustig aan gedaan. Vandaag weer drukke dag dus ga even snel douchen en dan begint alles weer.
"After all this time?" "Always."
Succes met de drukte severus!
Alle reacties Link kopieren
Hier continue heel raar gedroomd vannacht, schrok steeds na een droom wakker. Beetje ijlerig leek het wel. Ik werd uiteindelijk erg laat wakker.

Vandaag niets bijzonders, dus dat is niet erg.

Fijne dag iedereen.
Gele_Suikerspin schreef:
29-12-2019 12:43
Hier continue heel raar gedroomd vannacht, schrok steeds na een droom wakker. Beetje ijlerig leek het wel. Ik werd uiteindelijk erg laat wakker.

Vandaag niets bijzonders, dus dat is niet erg.

Fijne dag iedereen.
Dat is vervelens slapen vind ik.
Ik droomde vannacht dat ik op de middelbare school zat en ging spijbelen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
29-12-2019 12:49
Dat is vervelens slapen vind ik.
Ik droomde vannacht dat ik op de middelbare school zat en ging spijbelen :rofl:
Ooh, ja. Zulke dromen zijn ook bijzonder. Was het misschien volle maan? Sowieso was het buiten erg koud, want mijn kachel die ik laag zet, sloeg elke keer aan. Misschien dat buiten de dekens en onder de dekens een te groot verschil in temperatuur was. Geen idee. Bijzonder is het wel.
Gele_Suikerspin schreef:
29-12-2019 13:20
Ooh, ja. Zulke dromen zijn ook bijzonder. Was het misschien volle maan? Sowieso was het buiten erg koud, want mijn kachel die ik laag zet, sloeg elke keer aan. Misschien dat buiten de dekens en onder de dekens een te groot verschil in temperatuur was. Geen idee. Bijzonder is het wel.
Geen volle maan volgens mij.
Ik droom best vaak dat ik nog op school zit.
Hier niet gek gedroomd vannacht.
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 13:23
Hier niet gek gedroomd vannacht.
Dat is fijn :biggrin:
Wel onthouden wat je gedroomd hebt?
lise1985 schreef:
29-12-2019 13:24
Dat is fijn :biggrin:
Wel onthouden wat je gedroomd hebt?

Nee. Niet :P Dat is een goed teken denk ik haha.
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 13:25
Nee. Niet :P Dat is een goed teken denk ik haha.
Ik onthou het ook niet vaak.

Ik had tijdens de narcose echt heel levendig gedroomd. Ik werd wakker, zei dat ik zo levendig gedroomd had, verpleegkundige vroeg wat dan en poef, ik was het vergeten. Wel jammer :P
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel rare dromen vannächt.
Moe wakker dus.

Het was wel koud vannacht, het heeft gevroren. Maar of dat van invloed is? Ik betwijfel het.

Lise , dromen dat je nog op school zit betekent dat je iets te leren hebt. Goh. Wat zou dát toch zijn? 🤔 :proud:

Ik heb het konijnenhok schoongemaakt, kattenbak verschoond, wat was opgevouwen en één keukenkastje opgeruimd en gesopt.
En beneden stofgezogen.
En nu, voel ik me gevloerd.
Of er een trein over me heen is gereden.

Verder veel spanni gen hier.
Met oudste, met zorgkind. Dochter geeft een feest en man heeft wilde plannen waar ik wel de potentie van inzie, maar waar ik om diverse redenen niet helemaal achter sta.
Maar als man iets in zijn hoofd heeft...
Ook iets met je dromen volgen en waarmaken..
De tijd zal het ons leren hoe of wat.
Maar het geeft me duidelijk stress en spanning. Ik ben moe tot in elke vezel van mijn lichaam.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: :hug: Ik hoop elke keer op rustiger vaarwater voor jullie maar dat zit er nooit in.
lientje69 schreef:
29-12-2019 13:51
Hier ook veel rare dromen vannächt.
Moe wakker dus.

Het was wel koud vannacht, het heeft gevroren. Maar of dat van invloed is? Ik betwijfel het.

Lise , dromen dat je nog op school zit betekent dat je iets te leren hebt. Goh. Wat zou dát toch zijn? 🤔 :proud:

Ik heb het konijnenhok schoongemaakt, kattenbak verschoond, wat was opgevouwen en één keukenkastje opgeruimd en gesopt.
En beneden stofgezogen.
En nu, voel ik me gevloerd.
Of er een trein over me heen is gereden.

Verder veel spanni gen hier.
Met oudste, met zorgkind. Dochter geeft een feest en man heeft wilde plannen waar ik wel de potentie van inzie, maar waar ik om diverse redenen niet helemaal achter sta.
Maar als man iets in zijn hoofd heeft...
Ook iets met je dromen volgen en waarmaken..
De tijd zal het ons leren hoe of wat.
Maar het geeft me duidelijk stress en spanning. Ik ben moe tot in elke vezel van mijn lichaam.
Probeer je nu te hinten? :P

Heb je nog vrij tussen deze baan en je nieuwe? Zodat je even tot rust kunt komen?

Sterkte in elk geval :hug:
Ik heb net de planten bewaterd. Man is nu boodschappen aan het doen. Hij had eigenlijk bedacht dat ik dat wel kon doen, maar we hebben toch meer nodig dan we dachten en hij lijkt opeens vergeten te zijn dat ik helemaal geen boodschappentas kan tillen. Ik zeg er maar even niks van, het is ook zo vervelend om continu de focus te moeten leggen op wat ik niet kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven