Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Wauw Lientje ik kan wel merken dat je echt leert van dat zelfhulpboek. Je bent een topper en fijn dat je dat nu ook in gaat zien :lips:

Hier ook een heerlijke rustige dag gehad.
Morgen werken en daarna even boodschappen halen. De was heb ik weggewerkt dus dat scheelt :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel, ik wist niet eens dat er zó veel goede eigenschappen bestaan
Ik kwam in eerste instantie niet verder dan " zorgzaam "
Momenteel zit ik in het hoofdstuk kritiek ontvangen
Ook een geweldige eye-opener.
De eerste vraag: is het wel echt kritiek?
( kan gewoon een opmerking zijn of advies dat ik dan opvat als kritiek)
De tweede vraag als de eerste ja is.
Ben ik het ermee eens?
Nee, niks mee doen dus en vergeten. Ja, volgende vraag: wil ik hier iets mee/ aan doen.
Zó nee, vergeten.
Zó ja, wat dan en wanneer.
En dat wanneer mag ook over een jaar zijn...

Echt.
Ik vind het zo'n topboek! Helder. Duidelijk.
En zo behulpzaam.
Je leert op een heel andere manier naar jezelf ( en anderen ) kijken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nartjie en Lientje: jullie zijn allebei goed bezig!
Die rugkliniek heet trouwens Fysius rugexperts.
Te vinden op www.fysius.nl.

Is bij mij 5 minuten lopen
Je kan online een afsraak maken of bellen. Nr staat op website.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede stap, Nartjie!
Je mag inderdaad trots zijn op jezelf!

En wat fijn dat jij zoveel hebt aan dat boek, Lientje!
Yellow, want jammer dat R. langer moet blijven zeg.

Cesium, ik kan me zo eea voorstellen. :hug:

Voor iedereen een :daisy: en :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Nartjie, heb ik ook aan gegeven hoor, al komt het bij mij voornamelijk door autisme.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lientje, misschien dat ik dat boek ook eens ga kopen.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
30-12-2019 07:55
Lientje, misschien dat ik dat boek ook eens ga kopen.
Het is echt een heel goed boek wat je zonder hulp van psycholoog kunt doorlopen.
Kan ook samen dus als je therapie hebt .
Maar alleen werkt ook goed, ik werk er zelfstandig in.
Het kan op je eigen tempo, maar er staat dat het het beste is er minimaal een half jaar voor uit te trekken omdat een negatief zelfbeeld natuurlijk iets van jaren en jaren is en het de tijd nodig heeft eruit te slijten.

Ook alle valkuilen staan nauwkeurig beschreven en met herkenbare voorbeelden.
Echt dat je zegt: o Ja, dat doe ik ook of ja, zo voel ik dat ook.
Ik ben in het boek nu zo'n 4 maanden bezig en begin nu steeds vaker een omslag in mijn denken te zien.
En dat ook naar buiten uit te dragen.

Voorbeeld: ik wil erg graag aardig gevonden worden.
Dat uit zich in oa alles voor een ander willen doen. Ze hoeven maar te kikken en lientje rent, zorgt, ruimt op en zoekt wel.
Ze weten hier ook, als ze iets kwijt zijn, hoeven ze dat alleen terloops op te noemen en ik sta op en spit het hele huis door, tot ik het gevonden heb.

Laatst liet zorgkind vallen dat hij zijn sleutels weer eens kwijt was.
In plaats van op te springen en te gaan zoeken, bleef ik zitten en zei heel droog: dan moet je zoeken. Je bent er mee binnen gekomen dus ze liggen vast wel ergens.
Dat gezicht dat hij trok!
Onbetaalbaar!
Van verbazing dat ik niet opstond om te zoeken naar pfff nu moet ik zelf zoeken naar ergernis omdat hij géén idee meer had wáár hij ze toch had neergegooid. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Of man die laatst niet wilde dat ik een rondje ging lopen. Moest thuis blijven want ongezellig enzo.
Hij gebruikte het argument: maar het wordt zo donker.
Mijn reactie normaal: dan ga ik morgen wel als het licht is.

Maar ik had op dát moment behoefte aan een rondje om.
Mijn reactie deze keer:.
Ja. En?
En ik ben gewoon gegaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wahaha goed zo Lientje :rofl:

Zo had ik een tijdje terug een situatie met mijn moeder. Haar oven had het begeven en ze kon van iemand een oven overnemen. Die woont in een andere plaats en mijn moeder belde 'kwebbel, kun jij even op en neer rijden?'

Euh. Mam. Fijn dat je een oven over kunt nemen van iemand. Maar het wordt jóuw oven, dus het is jóuw pakkie an.

Mijn moeder wist er even niets op te zeggen en zei: Misschien kan ik haar wel vragen of ze het kan komen brengen.

Moet je doen mam. Daag!

Ha, 1-0 voor mij. Dit voelde zó goed! Normaal was ik dus allang hulp gaan bieden maar ik begin het nu zat te worden dat mensen mij blijkbaar als een gratis vervoermiddel zien.
Zo heb ik dus ruzie met een 'vriendin' gehad (die dat geld pikte, weten jullie nog?)
Anyway, de vriendschap is exit dus. Contact op een heeel laag pitje. Stuurt ze ineens een berichtje: "Kwebbel, kun jij een keer op en neer rijden om wat spullen te halen?"

Eh, pardon? Weet je wel wat je vraagt nu?
Dus ik heb geweigerd. Kreeg een kort antwoord terug.
Prima meid. Je regelt je eigen zaken maar. Ik heb tot nu toe nooit benzinevergoeding gekregen voor die keren dat ik op en neer reed. Ik verwacht die ook niet meer hoor, maar je denkt dat je anderen voor je karretje kunt spannen. Niet meer bij Kwebbel!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Ik ben vroeg. Man heeft een paar jaar terug zonder overleg met mij nieuwe matrassen aangeschaft.
Hij houdt van stevig en hard.
Ik van zacht.
Hij vond deze wel zacht.
Nou. Ik dus niet.
Als ik langer dan 7 uur in mijn bed lig, word ik gek van de pijn in mijn rug.
Gisteren heb ik uitgeslapen. Geen succes dus, de hele dag zo'n rugpijn gehad. Dus nu toch maar niet uitslapen ondanks mijn vrije dagen.

Heb ik tenminste wel een lange dag.
Denk er nu over toch maar een ietsje zachter matras voor mezelf aan te schaffen maar ik vind het zó zonde van het geld omdat ik een nog een vrij nieuw en in principe prima matras heb.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Kwebbel!
Jij hebt dat boek niet eens nodig!
Ik helaas wel.
Maar ik boek vooruitgang dus. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha goed zo Lientje.

Heb je die matrassen niet op proef? Waar ik ze heb gekocht kan ik het 100 nachten testen.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
30-12-2019 08:22
Haha goed zo Lientje.

Heb je die matrassen niet op proef? Waar ik ze heb gekocht kan ik het 100 nachten testen.
Dat zijn vaak wel de hele dure kwebbel.
Dochter heeft een Leen Bakker matras en die ligt ook wel goed vind ik. Al heb ik er natuurlijk nog geen hele nacht op gelegen.
Er moet hier nog zoveel gebeuren qua verbouwing en onderhoud auto's enz en zo'n gezin met drie pubers/ jong volwassenen daar vliegt het geld de deur uit dus ik wil er eigenlijk niet teveel aan uitgeven. Had er mijn verjaardaggeld voor moeten gaan gebruiken ( heb daar wel een laptop van gekocht) maar van het restant dan, maar toen werd er weer eens niet betaald door man zijn opdrachtgever ( leuk hoor dat zzp-er zijn) en voordat ik met mijn ogen kan knipperen is het op aan boodschappen.
Iets met prioriteiten, eten en rekeningen betalen gaat voor
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Morgen. Hier een zware avond gehad, ging niet goed, wel mezelf herpakt maar het leed was al geschied jammer genoeg.

Voel me echt brak, heb vannacht nog bij nachtdienst gezeten samen met een andere groepsgenoot die er ook al zat.

Verder doet mijn hoofd nogal veel zeer aan 1 kant, wat lekker weer doortrekt naar mijn nek maar deze keer heb ik het toch echt zelf veroorzaakt.

Hopelijk hebben jullie een ok dag.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen,

Ik vind dat je echt goed bezig bent Lientje!
Kwebbel ook trouwens!

@Kohakuy, goed dat je je wel hebt herpakt :hug:

Ik ben vanochtend nog even foto's wezen maken. Ik kon het niet laten en geniet er ook echt van. Zelfs nog drie reeën gezien maar ik was helaas te laat met de camera. Nu opwarmen met koffie.
Mijn moeder appte of we nieuwjaarsdag nog langs komen. Ik riep heel hard dat ik dat niet ging doen, maar ze brengt me toch weer aan het twijfelen...
Alle reacties Link kopieren
Wat balen kohaku. Hopelijk ga je je snel wat beter voelen.

Ik heb het vreselijk benauwd sinds vanmorgen. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.
Hoop niet dat ik de luchtweginfectie van zoon overgenomen heb.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lise, app gewoon terug dat je dat later bekijkt op de dag zelf?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Drie keukenkastjes en één la opgeruimd.
Nu hang ik op de bank omdat ik me niet zo lekker voel.
Dochter heeft mijn bloeddruk opgemeten, die is verhoogd. Ik hou het in de gaten, mocht het nog hoger worden of als ik me echt naar ga voelen bel ik de huisarts.
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 12:06
0.58% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
30-12-2019 11:15
Lise, app gewoon terug dat je dat later bekijkt op de dag zelf?
Mijn moeder kennende is dat geen bevredigend antwoord.
lientje69 schreef:
30-12-2019 11:18
Drie keukenkastjes en één la opgeruimd.
Nu hang ik op de bank omdat ik me niet zo lekker voel.
Dochter heeft mijn bloeddruk opgemeten, die is verhoogd. Ik hou het in de gaten, mocht heþ nog hoger worden of als ik me echt naar ga voelen bel ik de huisarts.
Erg verhoogd? Het kan geen kwaad om nu al te bellen he.
Aankomende donderdag om 15.00 heb ik afspraak, vrouwelijke fysio.
Ben benieuwd.
Anders werd het pas ergens eind januari
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! :sun:

Ik vind het echt goed, zoals jij bezig bent je eigen ruimte 'op te eisen' Lientje. Een aantal voorbeelden die je gaf, heeft mijn man al uit zichzelf, naar anderen toe dan. Daar heb ik van geleerd. Niet alleen op het vlak van helpen en opspringen, maar ook over waarom het zo belangrijk zou zijn aan bepaalde 'regels' te voldoen. Qua 'opspringen' heb ik ook wat aan de psych gehad tijdens revalidatie. Omdat oudste toen in de rolstoel zat. Psych vroeg zich toen af, waarom hij niet even een half uurtje zou kunnen wachten, af en toe. Ik zat even met m'n mond vol tanden, want sja, waarom eigenlijk niet?
Kun je trouwens niet een soort 'topper' op je matras kopen? Fijn dat andere dingen voorgaan, logisch ook, maar als jij niet aan je rust komt, is dat ook niet goed, natuurlijk.

Fijn dat je je weer herpakte, Kohaku, daar gaat het toch (ook) om. Toch? :redrose:

Oh fijn reeën, Lise. Lastig om die op de foto te krijgen he :) (net zoiets als een ijsvogeltje :hamer: ) Maar wat heerlijk dat je er even uitkon met je toestel. Het is ook zalig weer. Hier tenminste.

Ik ga m'n boek uitlezen en daarna her en der wat boeken loslaten, denk ik. Even op de fiets weg, in beweging na een paar weken vrij inactief te zijn geweest. Ik heb er spierpijn van, van dat inactief zijn :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
30-12-2019 11:41
Aankomende donderdag om 15.00 heb ik afspraak, vrouwelijke fysio.
Ben benieuwd.
Anders werd het pas ergens eind januari

Wat goed!
Later is nu
Dreamer schreef:
30-12-2019 11:46


Oh fijn reeën, Lise. Lastig om die op de foto te krijgen he :) (net zoiets als een ijsvogeltje :hamer: ) Maar wat heerlijk dat je er even uitkon met je toestel. Het is ook zalig weer. Hier tenminste.

Ik ga m'n boek uitlezen en daarna her en der wat boeken loslaten, denk ik. Even op de fiets weg, in beweging na een paar weken vrij inactief te zijn geweest. Ik heb er spierpijn van, van dat inactief zijn :rofl:
IJsvogel heb ik dan wel weer heel goed, maar dat blijft ook leuk.

Welk boek ben je in bezig? Ik ben weer in een boek bezig wat jouw genre is :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven