Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Wat voor boek is dat lientje?
Fijn, Nartjie!

Lientje, is een zacht top matras geen idee? Dat hebben we thuis ook en ligt zalig. Wij hebben er een van Douxe. Die zijn vrij duur, maar bij IKEA hebben ze ook goede toppers.
Alle reacties Link kopieren
Over zachte matrassen kreeg ik hier ook ooit de tip voor een half opgeblazen luchtbed, maar dat is vooral voor hotels en dergelijke (waar ik meestal uitstekend slaap), niet voor standaard thuis.

Lise, ik lees 'Het Eindstation' van Patricia Cornwell. Is in 1997 geschreven en ik verbaas me er af en toe over, dat er bijvoorbeeld op kantoor en in huizen gerookt wordt :proud: Verder is het het begin van het internettijdperk, dus 'even iets opzoeken' gaat heel anders. Het is een 13e deel van een reeks, daar had ik even niet zo op gerekend. Ik heb volgens mij ooit een van de eerste delen gelezen. Verhaal is wel spannend, maar ik mis een hoop historie.

Wat lees jij? :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
30-12-2019 11:41
Aankomende donderdag om 15.00 heb ik afspraak, vrouwelijke fysio.
Ben benieuwd.
Anders werd het pas ergens eind januari
Dat is vlot nartjie!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
30-12-2019 11:54
Wat voor boek is dat lientje?
Negatief zelfbeeld
Van Manja de Neef
Echt een aanrader!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
30-12-2019 11:58
Fijn, Nartjie!

Lientje, is een zacht top matras geen idee? Dat hebben we thuis ook en ligt zalig. Wij hebben er een van Douxe. Die zijn vrij duur, maar bij IKEA hebben ze ook goede toppers.
Helpt dat dan bij het hard ondermatras? Lijkt me dat je dan ook een zachter ondermatras nodig hebt of niet?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn bloedďruk is normaal standaard 120/80. Slik bloeddrukverlagers.
Nu 135/95
Ben gewoon ook raar in mijn hoofd.
Gezien mijn medische voorgeschiedenis hou ik het even goed in de gaten. Kan gewoon onschuldig zijn maar je weet het nooit hè.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
30-12-2019 12:01
Over zachte matrassen kreeg ik hier ook ooit de tip voor een half opgeblazen luchtbed, maar dat is vooral voor hotels en dergelijke (waar ik meestal uitstekend slaap), niet voor standaard thuis.

Lise, ik lees 'Het Eindstation' van Patricia Cornwell. Is in 1997 geschreven en ik verbaas me er af en toe over, dat er bijvoorbeeld op kantoor en in huizen gerookt wordt :proud: Verder is het het begin van het internettijdperk, dus 'even iets opzoeken' gaat heel anders. Het is een 13e deel van een reeks, daar had ik even niet zo op gerekend. Ik heb volgens mij ooit een van de eerste delen gelezen. Verhaal is wel spannend, maar ik mis een hoop historie.

Wat lees jij? :-]
De denkbeeldige vriend van Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Lientje, ja, zachtere zo'n topper helpt wel. Anders een keer naar een beddenzaak gaan en proberen?

Oh, die ken ik niet, Lise ..zoek 'm gelijk op :-]

Ik zou dus gaan fietsen, maar oudste moest nog kaartjes posten, dus we hebben een half uurtje gewandeld. Eerst naar de brievenbus, toen naar een bekende van hem om kaartje in de bus te gooien en toen nog bij Suzy door de straat op zoek naar het minibiebje, dat we niet vonden verder. Maar het is heerlijk weer en het was gezellig. :couple:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel enorme last van hooikoorts gelijk :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
30-12-2019 08:29
Dat zijn vaak wel de hele dure kwebbel.
Dochter heeft een Leen Bakker matras en die ligt ook wel goed vind ik. Al heb ik er natuurlijk nog geen hele nacht op gelegen.
Er moet hier nog zoveel gebeuren qua verbouwing en onderhoud auto's enz en zo'n gezin met drie pubers/ jong volwassenen daar vliegt het geld de deur uit dus ik wil er eigenlijk niet teveel aan uitgeven. Had er mijn verjaardaggeld voor moeten gaan gebruiken ( heb daar wel een laptop van gekocht) maar van het restant dan, maar toen werd er weer eens niet betaald door man zijn opdrachtgever ( leuk hoor dat zzp-er zijn) en voordat ik met mijn ogen kan knipperen is het op aan boodschappen.
Iets met prioriteiten, eten en rekeningen betalen gaat voor
Jij en je rug zijn ook een prioriteit Lien!

Een goed matras is denk ik ook een kwestie van voor jezelf opkomen.
Ik heb onlangs een topper van Ikea gekocht en hij bevalt me prima. Ik vond mijn matras ook te hard voor mijn pijnlijke heupen.
Alle reacties Link kopieren
Het uwv belde :-o
Erg onverwacht zo de dag voor oud en nieuw.

Gaat om een gesprek met de arbeidsdeskundige. Blijkbaar doen ze dit elk jaar als je een uitkering hebt. Ben ik niet gewend.

Ik kreeg meteen stress en opkomende koppijn.
Lientje: Tja wat is duur? Ik heb dus een Emma-matras. Ik had ook verwacht dat ie duur zou zijn maar ik vind het wel meevallen. Ik kijk nu op de site van Leen Bakker en de prijzen die ze daar vragen voor 1 persoonsmatrassen schelen niet eens zoveel met die ik heb.

Hier weer thuis. Tussen het werken door even boodschappen gehaald en net nog even getankt. Hoef ik dat morgen niet te doen, scheelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Hi. Ik heb nog steeds last van mijn hoofd. Wel goede gesprekken gehad vandaag, en onder geniesd door het hert hier op het terrein. Ja echt.

Echt heel erg moe, ook veel zitten piekeren en deels dingen opgeschreven. Merk echt dat het opschrijfboekje helpt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik wil jullie alvast een fijn oud en nieuw wensen.
Ik ben tot eind januari off line. Dus ook hier niet.

🎇🎆🍾🥂
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
30-12-2019 08:19
Goedemorgen.
Ik ben vroeg. Man heeft een paar jaar terug zonder overleg met mij nieuwe matrassen aangeschaft.
Hij houdt van stevig en hard.
Ik van zacht.
Hij vond deze wel zacht.
Nou. Ik dus niet.
Als ik langer dan 7 uur in mijn bed lig, word ik gek van de pijn in mijn rug.
Gisteren heb ik uitgeslapen. Geen succes dus, de hele dag zo'n rugpijn gehad. Dus nu toch maar niet uitslapen ondanks mijn vrije dagen.

Heb ik tenminste wel een lange dag.
Denk er nu over toch maar een ietsje zachter matras voor mezelf aan te schaffen maar ik vind het zó zonde van het geld omdat ik een nog een vrij nieuw en in principe prima matras heb.
Oh je moet wel goed kunnen slapen toch? Wij zijn erg tevreden over de Ikea Matrassen. En jouw matras kan weer dienst doen als matras voor iemand anders die het misschien wel een stuk minder goed heeft? Ik zet mijn spullen vaak op de weggeefhoek. Dan is iemand anders er weer blij mee. Dat geeft me een beter gevoel dan het op marktplaats zetten.

Wat je ook nog kan proberen is een dik zacht dekmatras op je matras.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Goede jaarwisseling alvast Nartjie. En jij ook een mooi nieuw jaar gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
30-12-2019 15:08
Lientje, ja, zachtere zo'n topper helpt wel. Anders een keer naar een beddenzaak gaan en proberen?

Oh, die ken ik niet, Lise ..zoek 'm gelijk op :-]

Ik zou dus gaan fietsen, maar oudste moest nog kaartjes posten, dus we hebben een half uurtje gewandeld. Eerst naar de brievenbus, toen naar een bekende van hem om kaartje in de bus te gooien en toen nog bij Suzy door de straat op zoek naar het minibiebje, dat we niet vonden verder. Maar het is heerlijk weer en het was gezellig. :couple:
Als je voor mijn huis staat met je rug naar mijn huis loop je rechtdoor richting de vuurplaats dan zit ie aan de gevel van het vierde rijtje dat je passeert aan de rechterkant. Hij is vrij groot en er zit een afdakje boven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
30-12-2019 15:09
Ik heb wel enorme last van hooikoorts gelijk :roll:
Nou! Ik ook! Bij mij in de straat staan de bloesems alweer in sommige boompjes.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 15:56
Het uwv belde :-o
Erg onverwacht zo de dag voor oud en nieuw.

Gaat om een gesprek met de arbeidsdeskundige. Blijkbaar doen ze dit elk jaar als je een uitkering hebt. Ben ik niet gewend.

Ik kreeg meteen stress en opkomende koppijn.
Elk jaar? Elke twee jaar bij een WGA dacht ik? Bij een IVA helemaal niet meer begreep ik van UWV zelf.

Mijn werkgever is vergeten het eea op te sturen dus nu valt die beslissing dus later. Grmbl. Ze hebben wel dingen opgestuurd maar er ontbreekt wat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 15:56
Het uwv belde :-o
Erg onverwacht zo de dag voor oud en nieuw.

Gaat om een gesprek met de arbeidsdeskundige. Blijkbaar doen ze dit elk jaar als je een uitkering hebt. Ben ik niet gewend.

Ik kreeg meteen stress en opkomende koppijn.
Gaan ze je situatie elk jaar opnieuw beoordelen?
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel gedaan vandaag :facepalm:

We moesten naar de stort. Ik had in mijn tuin nog allemaal rotzooi, waaronder een hele grote soort tuintafel (om aan te tuinieren van de vorige bewoner) maar die was rot, plus nog zooi en vriend ook in zijn tuin.
Dus aanhanger gehuurd en naar de stort. Dat had al veel meer dan genoeg moeten zijn maar ik ging vervolgens nog was opvouwen en opruimen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
30-12-2019 17:02
Ik wil jullie alvast een fijn oud en nieuw wensen.
Ik ben tot eind januari off line. Dus ook hier niet.

🎇🎆🍾🥂
Heel veel sterkte nartjie. Hopelijk is januari snel voorbij voor je. :hug:
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 17:56
0.34% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte Nartjie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven