Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Doro75 schreef:
14-02-2020 23:33
Nartjie, schamen is nergens voor nodig. We zijn hier altijd blij van je te horen :heart: Vervelend juist voor jou dat het nu minder gaat.

Yellow, dat klinkt als een fijne dag. Al zou een tuinbeurs voor mij een soort hel op aarde zijn, maar dat terzijde

Severus, fijn dat je je eigen plekje hebt in je nieuwe thuis. Hopelijk voel je je ook snel thuis.

Leuk, kaartjes winnen, Suzy! Weet je al naar welke film je gaat?
Het was dat we op een doordeweekse dag konden gaan hoor, op een zaterdag of zondag lijkt het me verschrikkelijk qua drukte! Maar vandaag was het goed te doen. Heb nu ook pas alle prikkels verwerkt om te kunnen gaan slapen geloof ik.

R had super lief nog een Mexicaanse ovenschotel gemaakt vanavond. Hij heeft in koken echt een nieuwe hobby ontdekt geloof ik. Daarstraks al gedoucht en mijn medicijnen genomen en daarna nog serie gekeken zodat ik rustig aan slaperig kon worden. Beste Valentijnsdag ooit. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een topdag Yellow!

Nartjie, niet schamen hoor. Al onze opmerkingen zijn uit bezorgdheid.
Ik doe ook wel eens domme dingen( drinken dan weer niet want dat vi d ik niet lekker masr ik vreet me bijvoorbeeld soms ongans in chocolade of zo)

Suzy gefeliciteerd met de kaartjes.
Dochters vriendinnen wonen ver weg en hebben nog geen eigen vervoer.
Paard staat hier om de hoek en ik kan het snel. Met 20 minuten klaar.
Maar moet wel ff gebeuren idd.

Kohaku, gelukkig heb je dus een ervaringsdeskundige als verpleegkundige. Dat scheelt.

Ik ga werken.
We hebben zieken vandaag dus zal mij benieuwen hoe de dag loopt .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Severus_Snape schreef:
14-02-2020 22:21


Kohaku en lise sterkte.

Ik hou mijn huis nog ongeveer 2 maanden aan. Het is iddhet beginnen aan een nieuwe fase, maar ook wel het opgeven van mijn eigen plekje. Ben erg gehecht aan mijn zelfstandigheid en het huis waarin we gaan samenwonen is van mijn vriend en blijft dat ook, dus dat is een raar idee.
Dank je wel.

Ik snap heel goed dat het een raar idee is dat je intrekt in zijn huis en daarmee in elk geval gevoelsmatig een eigen plek opgeeft. Kun je in zijn huis wel een eigen plekje maken waar je je terug kunt trekken als je daar behoefte aan hebt?
suzyqfive schreef:
14-02-2020 22:24
Ik heb trouwens bioscoopkaartjes gewonnen bij de omroep hier. Ze vroegen op fb wie kaartjes wilde winnen. Nou! Die wil ik wel winnen.
Hoera! Leuk joh!
Leuk! Wij gaan zondagavond naar De Beentjes van St. Hildegard. Die film van Herman Finkers. Ik ben heel benieuwd. Ik ben wel fan van hem dus ik ben benieuwd hoe hij is als acteur in een film.
Ik ben weer een beetje in het land der levenden. Gisteren was echt te intensief en deed me maar weer eens realiseren hoe k*t de situatie eigenlijk is. Een goede drijfveer om z.s.m. de neurochirurg te bellen, maar ik zie er een beetje tegenop om weer naar het ziekenhuis te moeten.

Maandag weer naar de tandarts, hopelijk kan hij dan alles afmaken zodat ik daar weer vanaf ben.

De triptaan sloeg gisteravond niet echt aan, dus ik heb weer eens een volle aanval, maar het is nu acceptabel genoeg om wel op de been te zijn. Veel napijn van gisteren in mijn rug en been dus dat is wel vervelend. Mijn schouder begon gisteravond ook weer op te spelen en ik heb aan de onderkant een hele pijnlijke plek zitten, alsof ik daar gigantisch hard geslagen ben of zo. Dat ben ik uiteraard niet ;-) Man heeft het gisteravond nog wel heel lief gemasseerd, maar ik kon er niet echt lekker op liggen helaas.

Sorry, even een klaagverhaaltje van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Lise, hopeloos zeg :hug:

Nartjie. je zat er doorheen. Volgens mij zit jij er vaak en veel doorheen. Als je gedronken hebt, is je belemmering om daarover te posten ineens weg. Dat geeft niet, het geeft ons wel een duidelijker beeld. Ik wide we dat je goede hulp kon krijgen. Schaam je niet dat je dat nodig hebt! Je bent niet de enige.

Severus, wat spannend zeg! Veel geluk samen :heart:

Suzy gefeliciteerd met je kaartjes :cheer2:

Lientje, werk ze vandaag. Hoop dat Fem zich beter voelt?

Voor de rest kusjes en knuffels :there: :bigkiss: :hug:

Ik heb deze week veel pijnstillers gebruikt, terwijl ik vorige week nog zei dat eigenlijk nooit te doen. Kreeg er gelukkig geen hoofdpijn van, zoals ik dacht. Zit ook ineens weer met astma, dus ook die medicatie bijna dagelijks gebruikt en een aantal keren net geen migraine gehad dankzij medicatie. Zo heb je van die weken, zullen we maar denken :nut:

Vanavond etentje, zin in. Ik zou ook nog bij iemand boeken halen, maar man wilde ineens met de auto weg, dus diegene komt even hier. Dus moet ik ineens de huiskamer wat fatsoeneren :$ En ik zou nog wat andere klusjes doen, waar ik ineens tijd voor heb. Ik word trillerig van m'n astmamedicatie, wat erg irritant is.

Fijne dag iedereen

En Kohaku, wat fijn dat je een begeleider hebt die je begrijpt! En val jezelf niet te hard om terugval. Dat gebeurt. Juist jezelf dingen gaan verwijten lijkt me contraproductief. Het is zoals het is, je werkt aan verbetering, maar er is zoveel. Stapje voor stapje, dag voor dag. Je kan het! :redrose:
Later is nu
Even voor de triptaangebruikers hier. In welke hoeveelheden krijgen jullie die per keer mee van de apotheek?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-02-2020 10:52
Even voor de triptaangebruikers hier. In welke hoeveelheden krijgen jullie die per keer mee van de apotheek?
Per 6, sumatriptan.
eennieuwbegin schreef:
15-02-2020 11:00
Per 6, sumatriptan.
Ook zo weinig dus. Thanks.
Eerste bekeuring met mijn nieuwe auto is ook een feit :facepalm:
lise1985 schreef:
15-02-2020 10:52
Even voor de triptaangebruikers hier. In welke hoeveelheden krijgen jullie die per keer mee van de apotheek?
Dertig stuks, sumatriptan.
lise1985 schreef:
15-02-2020 13:26
Eerste bekeuring met mijn nieuwe auto is ook een feit :facepalm:

Oh jee. Te hard gereden?
lise1985 schreef:
15-02-2020 13:26
Eerste bekeuring met mijn nieuwe auto is ook een feit :facepalm:
Wat heb je gedaan? :angel:

R. zijn wond lijkt dicht te zijn. O_O Zou t eindelijk na 9 operaties?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goed nieuws Yellow!!!! :cheer:

en wat balen, Lise, die bekeuring.
Ik kreeg van m'n neusspray imigran ook maar 6 per keer en bestel elke maand bij. Pillen weet ik niet meer, maar niet veel in elk geval.
Later is nu
Kwebbeltje91 schreef:
15-02-2020 14:18
Oh jee. Te hard gereden?
Jup
YellowLemon schreef:
15-02-2020 14:26
Wat heb je gedaan? :angel:

R. zijn wond lijkt dicht te zijn. O_O Zou t eindelijk na 9 operaties?
Te hard gereden. Wilde even iemand inhalen op de snelweg.

Wat een goed nieuws zeg! Hopelijk blijft het nu dicht.
Dreamer schreef:
15-02-2020 14:32
Oh wat een goed nieuws Yellow!!!! :cheer:

en wat balen, Lise, die bekeuring.
Ik kreeg van m'n neusspray imigran ook maar 6 per keer en bestel elke maand bij. Pillen weet ik niet meer, maar niet veel in elk geval.
Tsja, eigen schuld toch.

Ik zou er volgens recept maar drie krijgen. Krijg er van de apotheek zes. Maar dus wel elke keer de uitgiftekosten erbij. De rekening loopt behoorlijk op zo.
Wat fijn Yellow!
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een goed nieuws Yellow.

Op het werk was het druk vandaag. Errug druk zelfs.
Bewoners waren ook opstandiger dan anders.
Ik heb vandaag volgens mijn stappenteller ruim 15000 stappen gezet al.
En de dag is nog niet om.

Fem heeft haar werk afgezegd.
Ze is gelukkig wel al naar het paard geweest.
lientje69 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 17:41
0.16% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Tut, bedankt voor je kaartje
Alle reacties Link kopieren
Yellow wat fijn!

Lise altijd balen een bekeuring.

Nartjie geen enkele reden om je te schamen hoor. Hopelijk laat je weer wat van je horen.

Iedereen bedankt voor de reacties op het samenwonen, vandaag samen al wat spullen van mij verhuist, dus die staan nu voornamelijk in de tuin van vriend want vooral buiten spullen gedaan, toch een lekker gevoel.
Ook ben ik aan het proberen mijn pijnstillers af te bouwen. Wil voor carnaval af zijn van mijn ibuprofen. Nu zit ik vandaag tot nu toe op 1 ibuprofen en tot nu toe 2 keer 2 paracetamol, net naar het toilet geweest dus ben benieuwd of het goed blijft gaan met de pijn.
"After all this time?" "Always."
Nvm
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 07:06
99.91% gewijzigd
Graag gedaan Nartjie en fijn je weer hier te zien :sun:
Ook voor Kohaku is een kaartje onderweg.
Ik begin weer wat symptomen te krijgen van een beknelde zenuw, op dezelfde plek. Daar word ik toch niet heel blij van, zacht gezegd.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-02-2020 10:52
Even voor de triptaangebruikers hier. In welke hoeveelheden krijgen jullie die per keer mee van de apotheek?
6 per keer (eletriptan), Vriend krijgt er tien per keer (sumatriptan).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ach nee Lise..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven