Gezondheid alle pijlers

Ervaringen Eileen Engels Duphaston

14-01-2020 16:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zijn er mensen die vooral psychische klachten hebben door PMS/PMDD en die recentelijk ervaring hebben met Eileen Engels en het medicijn Duphaston waar zij mee werkt?

Ik zit er aan te denken om er mee te beginnen maar ik dacht juist dat progesteron wat in duphaston zit, de klachten juist erger maakt. Ik hoor het graag!
Anoniem262821034 schreef:
14-01-2020 18:51
Even serieus, je gaat je toch niet baseren op een enquête van een forummer?!
Zoek dan wetenschappelijke onderzoeken, of gewoon terug naar je huisarts.

Want er is echt superveel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar PMDD.... :roll:

https://iapmd.org/treatment-options Hier staan ook alle behandel-opties, en daar staat ook duidelijk bij dat er niet 1 medicijn is dat voor iedereen werkt. Als je dan ergens mee begint, begin dan met hetgene waarbij de meeste positieve ervaringen zijn van mensen die ook daadwerkelijk deze aandoening hebben, ipv het natte vinger werk van artsen die vaak niet eens weten wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je klachten voordat je ongesteld moet worden? Dat is vrij algemeen.


Misschien helpt zoiets simpels als de anticonceptiepil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel soorten pillen dus ik zou het na het eerste, tweede of derde merk pil nog niet opgeven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
14-01-2020 20:31
Heb je klachten voordat je ongesteld moet worden? Dat is vrij algemeen.


Misschien helpt zoiets simpels als de anticonceptiepil.

PMS is inderdaad vrij algemeen. Echter PMDD is dat niet. Er plegen vrouwen zelfmoord door hun PMDD klachten. Het is erg belangrijk dat vrouwen het verschil weten, want als ze het niet weten, dan zorgt dat ervoor dat er vrouwen met zeer heftige klachten kunnen blijven rondlopen omdat ze denken dat iedereen dit soort gevoelens heeft rond de menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-01-2020 17:03
Nee, was via een lotgenotengroep op Facebook voor vrouwen met PMDD, daar heb ik een vragenlijst voor gemaakt, omdat vragen over ervaringen met verschillende soorten medicatie best vaak terugkwamen.
Zou ik mogen welke groep dat is? Ik zou me graag aanmelden als dat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
İk heb het een jaar lang geslikt.
Ook hier last van pmdd.
Duphaston was ongeveer t 10e middel wat ik geprobeerd heb, maar helaas, heeft bij mij in het begin iets geholpen, maar niet sterk genoeg.

İk slik sinds een half haar Dim complex en dat helpt mij wel enorm!
Alle reacties Link kopieren
kreefje schreef:
14-01-2020 22:03
İk heb het een jaar lang geslikt.
Ook hier last van pmdd.
Duphaston was ongeveer t 10e middel wat ik geprobeerd heb, maar helaas, heeft bij mij in het begin iets geholpen, maar niet sterk genoeg.

İk slik sinds een half haar Dim complex en dat helpt mij wel enorm!
Die is speciaal van haar zelf of kun je ook een ander merk nemen?

Bij werkte de duphaston via Eileen niet. Mijn huisarts en zij hadden ook verschil van inzicht en dan mag ze je niet helpen zei ze.
Bij mij hielp het heel kort.

Voor mij werkt AD i.c.m. de mini-pil eigenlijk het beste. Geen cyclus, dus geen/minder klachten.

Helaas geldt voor iedere vrouw dat ze van alles zal moeten.proberen. Bij de één werkt een simpel supplement, bij de ander hormonen of AD.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik.
Het beste wat mij overkomen is om naar haar toe te gaan.
Al heel lang geleden.
Na mijn eerst ppd wist ik niet wat er aan de hand was met mij.
Een beroerde huisarts die het ook niet wist.
Dus modderde ik maar wat aan.

Uiteindelijk een 2e zwangerschap aangedurfd nadat ik een artikel over eileen Engels had gelezen en bij haar op gesprek ben geweest.
In overleg met mijn nieuwe huisarts op de dag vd bevalling begonnen met de duphaston en B6.
En jawel weer na een maand of 2 begon de ellende weer, ik herkende het meteen.
Hoppa aan de AD, want ik gebruikte immers de duphaston?
De AD deed z'n werk niet voldoende, ik werd vlak, en dat was het.
Uiteindelijk toch maar weer naar Eileen.
Het bleek dat ik veel te weinig duphaston kreeg, dus hormoonspiegel was niet stabiel
Na 4 weken de juiste dosering, de AD gestopt.
En toen begon ik op te knappen in sneltreinvaart.
Mijn hormoonspiegel werd stabiel.
Ik heb een aantal jaar de duphaston gebruikt, mede ook voor de pms.
Sinds jaren ben ik er vanaf en gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Zo te horen werkt voor iedereen wat anders!

@ nachtflinder
Slik jij de hele maand door ad of alleen na de eisprong?

Misschien moet ik duphaston toch een kans geven. Als dat niet werkt een andere anticonceptie, ik heb tenslotte alleen de microgynon geprobeerd, maar daar ben ik zo raar van geworden dat ik een andere pil bijna niet meer aandurf. Sinds ik daar mee ben begonnen slaap ik ook maar 3 uur per nacht. Dat helpt echt niet maar ik kom gewoon niet meer in slaap.
Maar deze conclusie had je ook al getrokken in je topic over Yasmine anticonceptie toch? Het is inderdaad een zoektocht naar waar jouw lichaam goed op reageert. Succes!
Ikhebtotaalgeenidee schreef:
15-01-2020 05:56

@ nachtflinder
Slik jij de hele maand door ad of alleen na de eisprong?

Ik heb het eerst intermitterend geslikt, maar dat hielp niet. Nu al jaren continu.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het een tijd gehad; heb me nog nooit zo in balans gevoeld hormonaal gezien.
Zit er ook aan te denken om het weer aan mijn huisarts te vragen....
Alle reacties Link kopieren
Ik slik het nu 3 weken ivm een postnatale depressie. 10 mg per dag. Tot nu toe doet het niet veel. Geen idee of ik een normale dosis heb hoor.
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
15-01-2020 21:14
Ik slik het nu 3 weken ivm een postnatale depressie. 10 mg per dag. Tot nu toe doet het niet veel. Geen idee of ik een normale dosis heb hoor.
Zoek contact met Eileen Engels, zij kan je hiermee adviseren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven