Gezondheid alle pijlers

Slijmbeurs

20-01-2020 22:12 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff,

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik met dit topic wil, denk een beetje van me afschrijven aangezien dit een slapeloze nacht gaat worden. Man, wat doet een slijmbeursontsteking ontzettend veel pijn. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Alsof er messen in mijn schouder zitten. Liggen, zitten, het lukt allemaal niet. Ik sta te ijsberen door te kamer en schreeuw het af en toe gewoon uit.

Blegh. Hopelijk zet de HA morgen de injectie want ik trek dit geen 24 uur langer meer. Ik slik al ibuprofen bruis 600, maar dat helpt maar even. Heeft iemand nog tips hoe ik de nacht een beetje door kan komen?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Combineer Ibuprofen met paracetamol (let op de dosis!) dat werkt beter
en neem op tijd nieuwe pillen in
Als je elke 4 uur mag, dan ook echt elke vier uur nemen, niet pas als de pijn weer opzet
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je alleen maar een virtuele knuffel geven :hug: .
Ik weet uit eigen ervaring hoeveel pijn dat doet. Mijn huisarts schreef allerlei zware pijnmedicatie voor, maar ik bleek voor alles allergisch te zijn. Dus naast de schreeuwende pijn hing ik ook nog eens kotsend boven de wc. Uiteindelijk inderdaad na een aantal dagen toch maar een spuit gezet: wat een opluchting!
Ik sliep 's nachts niet. Ik hing half zittend in de bank met de tv aan tot mijn ogen dicht vielen om vervolgens van de pijn weer wakker te schieten.
Ik hoop dat de nacht voor jou snel voorbij gaat en dat je morgen inderdaad een spuit krijgt. Ik zal voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-01-2020 22:20
Combineer Ibuprofen met paracetamol (let op de dosis!) dat werkt beter
en neem op tijd nieuwe pillen in
Als je elke 4 uur mag, dan ook echt elke vier uur nemen, niet pas als de pijn weer opzet
Dank voor de tip! Ik ga er nu even een paracetamol ingooien want ik zie het oprecht even niet meer zitten. Ik hoop dat ik zo in slaap kan komen want ik ben kapot door ijsberen.
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
20-01-2020 22:22
Ik kan je alleen maar een virtuele knuffel geven :hug: .
Ik weet uit eigen ervaring hoeveel pijn dat doet. Mijn huisarts schreef allerlei zware pijnmedicatie voor, maar ik bleek voor alles allergisch te zijn. Dus naast de schreeuwende pijn hing ik ook nog eens kotsend boven de wc. Uiteindelijk inderdaad na een aantal dagen toch maar een spuit gezet: wat een opluchting!
Ik sliep 's nachts niet. Ik hing half zittend in de bank met de tv aan tot mijn ogen dicht vielen om vervolgens van de pijn weer wakker te schieten.
Ik hoop dat de nacht voor jou snel voorbij gaat en dat je morgen inderdaad een spuit krijgt. Ik zal voor je duimen.
Wat een lief bericht, dankjewel! Ik ga nu proberen te liggen in de hoop dat ik snel in slaap val. Ik heb inderdaad ook veel last van mijn maag door de medicijnen. Wat een ellende!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte! Vroeger best een aantal keer gehad maar gelukkig niet zo erg dat ik een spuit moest.
Hopelijk krijg je die morgen en ben je snel pijnvrij.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik heb het ook acuut sinds gisteren, maar dan op een andere plek. Ik kan bijna alleen maar liggen en ga door de grond van de pijn. Sinds vandaag heb ik Diclofenac en slik daar 2 paracetamols bij, maar het helpt totaal niet, het is met echt precies net zo erg als zonder. Als het morgen niet wat beter gaat, moeten er ook maar drastischer maatregelen genomen worden, ik trek het echt niet en ik lig al twee dagen plat.

Hopelijk slaap je een beetje, nogmaals sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Overleg eens met je huisarts over het medicijn Piroxicam.
Heeft mijn moeder goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
En, Rosebloom, lukt het slapen een beetje. Bij mij ging het tot nu toe wel, maar nu lig ik gewoon niet lekker meer omdat ik alleen maar heb gelegen sinds zondagochtend. En ik moet plassen, maar de wc is best ver lopen en dat gaat dus enorm veel pijn doen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo moe door het ijsberen en ik kon gelukkig in een keer een plek vinden wat een beetje comfortabel was, dus ik heb 5 uur op en af geslapen. Ik was in mijn slaap gedraaid op de zere schouder dus ik werd schreeuwend wakker. Ben er maar uitgegaan en nu zit ik weer op de bank. Moedeloos word ik ervan. Gelukkig is mijn huisarts de moeilijkste niet w.b.t. injecties etc, dus nog 8 uur en er zit hopelijk een spuit in..

Pamela, heb je de nacht overleefd?
Alle reacties Link kopieren
Wat zul jij lekker slapen als die spuit eenmaal zijn werk doet!!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
21-01-2020 05:56
Wat zul jij lekker slapen als die spuit eenmaal zijn werk doet!!
Haha, dat denk ik ook. Mijn moeder heeft dit drie keer gehad en de injectie werkte bij haar binnen een aantal uur, dus ik heb goede hoop dat mij dat ook gaat helpen.
Wat een nare berichten hier! Hoop dat jullie de nacht redelijk zijn doorgekomen.

Bij mij hielp de diclofenac zetpil wel maar die je oraal innam deed helemaal niets en net wat lila zei: twee paracetamolletjes bij je pijnstillers doen wonderen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, Rosebloom, vooral als je steeds wakker ligt terwijl iedereen slaapt. Hopelijk krijg je een spuit en helpt die snel :hug:

Nou, de nacht heb ik wel overleefd ondanks dat ik een paar keer een tijd wakker lag. Maar als ik lig, is het vooral een zeurende pijn die ik nog wel aan kan. Net wilde ik opstaan en dat lukte eerst gewoon niet, zo ontzettend veel pijn deed het. Daarna wilde ik in de badkamer mijn sloffen pakken en heb ik iedereen wakker gegild (meer gekrijst eigenlijk) :-$ en lag ik daar op de grond.
Ik ga straks ook wel weer bellen, want dit is gewoon niet uit te houden. Inmiddels doet het ook veel pijn als ik gewoon lig.

Tot zover mijn zeurbijdrage aan dit topic :roll:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 07:18
Wat vervelend, Rosebloom, vooral als je niet eens in bed kunt liggen terwijl iedereen slaapt. Hopelijk krijg je een spuit en helpt die snel :hug:

Nou, de nacht heb ik wel overleefd ondanks dat ik een paar keer een tijd wakker lag. Maar als ik lig, is het vooral een zeurende pijn die ik nog wel aan kan. Net wilde ik opstaan en dat lukte eerst gewoon niet, zo ontzettend veel pijn deed het. Daarna wilde ik in de badkamer mijn sloffen pakken en heb ik iedereen wakker gegild (meer gekrijst eigenlijk) :-$ en lag ik daar op de grond.
Ik ga straks ook wel weer bellen, want dit is gewoon niet uit te houden. Inmiddels doet het ook veel pijn als ik gewoon lig.

Tot zover mijn zeurbijdrage aan dit topic :roll:
Wat vervelend zeg, lekker blijven zeuren hoor! Dat kan opluchten, haha. Dat krijsen is herkenbaar, dat heb ik gisteravond ook gedaan. Ik voel me zo machteloos op dit moment. Ik kan mezelf niet douchen, niet aankleden.. zo frustrerend. Ik probeer zo min mogelijk te bewegen maar die diepe, venijnige steken zijn niet meer uit te houden. Ik heb een hoge pijngrens maar die is nu echt wel bereikt. Op naar de volgende dosis ibuprofen zodat ik de dag doorkom. Lijk wel gek dat ik ga werken..
Alle reacties Link kopieren
Zo frustrerend inderdaad. Dit is al dag 3 dat ik op de bank lig en ben er zo klaar mee. Ik kan gewoon niks bedenken wat ik wél kan behalve tv kijken, lezen en op mijn telefoon. Soms zou ik een moord doen voor zo’n dag, maar als het verplicht is, is het opeens een stuk minder leuk...

Mijn man blijft vandaag thuis, dat is wel fijn, maar dan voel ik me ook bezwaard omdat hij de hele dag moet werken en dan ook mij nog eens moet “bedienen” :-|
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel op je werk komen dan? Ik moet ook werken, maar ik zou niet weten hoe...
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-01-2020 07:28
Wat vervelend zeg, lekker blijven zeuren hoor! Dat kan opluchten, haha. Dat krijsen is herkenbaar, dat heb ik gisteravond ook gedaan. Ik voel me zo machteloos op dit moment. Ik kan mezelf niet douchen, niet aankleden.. zo frustrerend. Ik probeer zo min mogelijk te bewegen maar die diepe, venijnige steken zijn niet meer uit te houden. Ik heb een hoge pijngrens maar die is nu echt wel bereikt. Op naar de volgende dosis ibuprofen zodat ik de dag doorkom. Lijk wel gek dat ik ga werken..
je bent ziek hoor, niet gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Pamela en lilalinda, ik word naar het werk gebracht gelukkig. Ik blijf een paar uur en ik ga wat aangepaste werkzaamheden doen. De administratie bijwerken voor zover dat kan en dat moet dan maar met links. Ik mankeer iedere keer wel wat dus ik voel me een beetje schuldig. Ze hebben er wel begrip voor, maar misschien dat afleiding werkt. Hier thuis zitten levert ook niets op dus het is nu vooral aftellen tot ik naar de huisarts ga.
Alle reacties Link kopieren
misschien dan toch Diclofenac halen, is net wat sterker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een chronische slijmbeursontsteking, en wat mij heel erg helpt (naast idd de pijnstilling op tijd) is koelen. Ice Power Sport Spray en ijszakken. Dat verdooft de pijn en bij warmte broeit de ontsteking. Dus hoe meer ik koel, hoe rustiger het wordt.

Succes met de spuit!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar leest niemand mijn vorige bericht.
Vraag ook aan je huisarts wat de risico's zijn van zo'n spuit, want die zijn er
Alle reacties Link kopieren
Koelen heb ik ook gelezen, maar ik vraag me af hoe een arts binnen 1 seconde kan zien dat het überhaupt een slijmbeursontsteking is? Er schijnen meer dingen heel erg op te lijken. Ik wilde net naar de wc gaan en lag meteen weer gillend op de grond, ik kan nu ook alleen maar huilen. Ik kan ook niet eens naar de huisarts of ziekenhuis of wat dan ook :cry:
Ik heb net gebeld en kan om 11 uur naar het telefonisch spreekuur bellen, dus dat ga ik dan maar doen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 08:23
Koelen heb ik ook gelezen, maar ik vraag me af hoe een arts binnen 1 seconde kan zien dat het überhaupt een slijmbeursontsteking is? Er schijnen meer dingen heel erg op te lijken. Ik wilde net naar de wc gaan en lag meteen weer gillend op de grond, ik kan nu ook alleen maar huilen. Ik kan ook niet eens naar de huisarts of ziekenhuis of wat dan ook :cry:
Ik heb net gebeld en kan om 11 uur naar het telefonisch spreekuur bellen, dus dat ga ik dan maar doen.
Wat verschrikkelijk zeg! Heel erg naar. Bij de schouder is het een bekend verschijnsel dat de arm niet ver omhoog kan, dus dan weet een arts al snel genoeg wat er aan de hand is. Is er niemand je kan helpen?

@kerst, ik neem liever een risico w.b.t. de spuit dan nog een uur langer met deze pijn rondlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven