Gezondheid alle pijlers

Wuhan Coronavirus

23-01-2020 19:10 3036 berichten
Ik heb er nog geen topic over gezien.

Maar mij lijkt het redelijk zorgelijk. Er zijn maar twee provincies in China waar het virus niet is gesignaleerd.

Qua verspreiding lijkt het toch snel te gaan.
Het is ook al in andere landen gesignaleerd, " Eerder werden al besmettingen gemeld in China, Thailand, Japan, Taiwan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten."
Alle reacties Link kopieren
Waarom lijkt het je ‘redelijk zorgelijk’?
Omdat het een nieuw virus is?
Er gaan wereldwijd elk jaar 250.000 tot 500.000 mensen dood aan griep.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de VS. Weet iemand de stava mbt waar mensen ziek zijn en wat het advies is. Ik ben in Florida en vertrek morgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-01-2020 19:27
Ik ben in de VS. Weet iemand de stava mbt waar mensen ziek zijn en wat het advies is. Ik ben in Florida en vertrek morgen.
Ik vond dit bij AD:

Luchthavens
In Azië en de VS hebben veel luchthavens maatregelen genomen tegen het coronavirus. Zo wordt de lichaamstemperatuur van reizigers uit China op vliegvelden gescreend. Ook de internationale luchthaven van Rome, waar een directe vlucht vanuit Wuhan landt, controleert op die manier inkomende reizigers.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6

Er zijn nog veel mensen die verdacht zijn volgens deze kaart.
En nu waarschijnlijk ook mensen in de UK

https://www.theguardian.com/science/liv ... ws-updates

Als dat zo is vind ik het wel snel gaan.
Ik snap de angst nooit zo.

Er zijn wereldwijd veel meer besmettelijke ziektes waar veel meer mensen aan dood gaan, waar niemand t ooit over heeft.

Daarnaast zijn er 500 mensen besmet op 13 miljard Chinezen.

Iedereen wordt bang gemaakt door de media.
Alle reacties Link kopieren
De griep is gevaarlijker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat ik begreep is dat de mensen die eraan zijn overleden al verzwakt waren, dus hetzelfde patroon als met een griepepidemie (het gaat om longontsteking).

Er staat een verhaal in The Guardian over een Chinese toeriste die koorts had en hoestte, maar persé op reis wilde naar Frankrijk. Ze heeft een koortsmedicijn genomen en de controle op het vliegveld vermeden. Dit alles heeft ze zelf op sociale media gezet. Vreemd verhaal. Bewuste paniekzaaierij van haar?
https://www.theguardian.com/science/202 ... fly-france
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-01-2020 20:00
0.79% gewijzigd
nounou
Madeliefjees schreef:
23-01-2020 19:58
De griep is gevaarlijker.
Dat weten we toch nog niet?

Als dat zo is lijkt het mij ook niet nodig om 5 grote steden in quarantaine te plaatsen.
Ik maak me er niet druk over. Komt het hier, dan komt het hier. Komt 't niet, dan komt 't niet.

Daarnaast: hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk besmet geraakt en overleden? Het griepvirus is bijvoorbeeld vele malen dodelijker.
Mij boeit het ook niet. Kan me er niet druk om maken. Dit soort dingen gaan nu eenmaal razend snel, de wereld is zo klein geworden.
Alle reacties Link kopieren
Tjah, enige wat we kunnen doen is afwachten. Weet wel, het is ook het wereldwijde seizoen van allerlei typen griep en verkoudheden (ook met koorts). Dus alle besmettingen waar we nu van horen. Een hoop kunnen ook gewoon dood normale griep/verkoudheid zijn. Ik heb net zelf een verkoudheid achter de rug waarvan ik twee weken later nog aan het hoesten was.

En bedenk ook. Wat was de toestand van de mensen die zijn overleden? Dat hebben ze volgens mij niet bekend gemaakt. Waren het bejaarde mensen? Mensen met AL een verzwakt systeem door een andere ziekte? Jonge kinderen die nog geen goed immuun systeem hebben? Verzwakte mensen sterven nu eenmaal sneller van een zware griep.
Alle reacties Link kopieren
Zal wel aan mijn deur voorbij gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zal hier ook wel mee vallen. Heb al vaker meegemaakt dat men je temp meet op het vliegveld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Net zoiets als griep: daar overlijden vaak ook vooral mensen met een al verzwakte gezondheid aan.

Alleen wel een beetje jammer dat ik over 2 maanden een reis naar China heb geboekt. Ben benieuwd hoe de toestand dan is en wat het reisadvies gaat zijn. Ik ben longpatiënt dus in mijn geval niet heel gunstig.
mick87 schreef:
23-01-2020 21:31
Net zoiets als griep: daar overlijden vaak ook vooral mensen met een al verzwakte gezondheid aan.

Alleen wel een beetje jammer dat ik over 2 maanden een reis naar China heb geboekt. Ben benieuwd hoe de toestand dan is en wat het reisadvies gaat zijn. Ik ben longpatiënt dus in mijn geval niet heel gunstig.
Naar hetzelfde gebied?
Afbeelding

hmmm.
Één van de pathogens die ze van plan waren te onderzoeken was SARS.
Big hmmmmmmm

https://www.nature.com/news/inside-the- ... ns-1.21487

"But worries surround the Chinese lab, too. The SARS virus has escaped from high-level containment facilities in Beijing multiple times,"
Alle reacties Link kopieren
Kezia schreef:
23-01-2020 19:53
Ik snap de angst nooit zo.

Er zijn wereldwijd veel meer besmettelijke ziektes waar veel meer mensen aan dood gaan, waar niemand t ooit over heeft.

Daarnaast zijn er 500 mensen besmet op 13 miljard Chinezen.

Iedereen wordt bang gemaakt door de media.
13 miljard?? o_o
Het worden er kennelijk wel meer door dat virus :hihi:

Met je eens hoor, dat het bangmakerij is..maar dat is altijd met het onbekende. Hoeveel geld heeft de Nederlandse overheid toentertijd wel niet aan vaccins tegen vogelgriep uitgegeven, die uiteindelijk niet (sowieso niet in die hoeveelheden) nodig waren...
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-01-2020 19:27
Ik ben in de VS. Weet iemand de stava mbt waar mensen ziek zijn en wat het advies is. Ik ben in Florida en vertrek morgen.
In Florida is er vooralsnog geen alarm geslagen. In Washington State is er volgens mij een geval bekend.

Florida airports zijn vooralsnog niet ah checken of dergelijke. En checken gebeurd alleen bij aankomst in LAX, JFK en SF.
schorpioentje28 schreef:
24-01-2020 03:14
13 miljard?? o_o
Het worden er kennelijk wel meer door dat virus :hihi:

Met je eens hoor, dat het bangmakerij is..maar dat is altijd met het onbekende. Hoeveel geld heeft de Nederlandse overheid toentertijd wel niet aan vaccins tegen vogelgriep uitgegeven, die uiteindelijk niet (sowieso niet in die hoeveelheden) nodig waren...
Haha oeps.
Kommaatje vergeten.

1,3 miljard :-D
Alle reacties Link kopieren
Las vanmorgen dat ze dachten dat het door vleermuizen soep kwam wat daar nogal gegeten word.
Kezia schreef:
23-01-2020 19:53
Ik snap de angst nooit zo.

Er zijn wereldwijd veel meer besmettelijke ziektes waar veel meer mensen aan dood gaan, waar niemand t ooit over heeft.

Daarnaast zijn er 500 mensen besmet op 13 miljard Chinezen.

Iedereen wordt bang gemaakt door de media.
Chinezen reizen als 'n olievlek de wereld over, dus als zij besmettelijke zaken bij zich dragen is dat in no time de wereld rond.
Zou 'ns lekker rustig zijn als heel China een maandje in quarrantaine zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-01-2020 09:23
Chinezen reizen als 'n olievlek de wereld over, dus als zij besmettelijke zaken bij zich dragen is dat in no time de wereld rond.
Zou 'ns lekker rustig zijn als heel China een maandje in quarrantaine zou gaan.
Ideale manier om de wereldbevolking te verkleinen en zo het klimaat te helpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven