Gezondheid alle pijlers

Wuhan Coronavirus

23-01-2020 19:10 3036 berichten
Ik heb er nog geen topic over gezien.

Maar mij lijkt het redelijk zorgelijk. Er zijn maar twee provincies in China waar het virus niet is gesignaleerd.

Qua verspreiding lijkt het toch snel te gaan.
Alecta schreef:
25-01-2020 12:00
Spaanse griep: 20 tot 100 miljoen doden (en niet de ouden en zwakkeren, maar vooral jonge mensen).
Begin 20e eeuw ja, tijdens en vlak na de eerste Wereldoorlog. Goede vergelijking.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 12:02
2.22% gewijzigd
SallySpectra* schreef:
25-01-2020 12:01
Sars is uiteindelijk ook helemaal geen grote epidemie geworden.
Gelukkig niet en misschien wel (maar dat is lastig te zeggen) door alle aandacht en maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
WHO vindt het nog niet verontrustend. 't Is dat het overal voorpagina nieuws is dat het zo opvalt en mensen bang worden.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
25-01-2020 12:00
Spaanse griep: 20 tot 100 miljoen doden (en niet de ouden en zwakkeren, maar vooral jonge mensen).
Maar als je goed leest gaan hier vooral ouderen aan Coronavirus dood.
Daarbij was de Spaanse Griep vlak na de eerste wereldoorlog en was de gezondheid van vele mensen al niet echt best natuurlijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alecta schreef:
25-01-2020 12:01
Dat is een misvatting, zie mijn bericht over Spaanse griep.
Ja maar van het coronavirus wordt juist wel gezegd dat het met name gevaarlijk is bij een zwakke gezondheid. Ik begrijp jouw vergelijking niet zo.
SallySpectra* schreef:
25-01-2020 12:02
Begin 20e eeuw ja, tijdens de eerste Wereldoorlog. Goede vergelijking.
We reizen nu meer, waardoor verspreiding nog sneller kan gaan. Hygiene is beter, maar medicijn hebben we nog steeds niet.

Ik ben niet specifiek bang voor het Coronavirus, wel voor een panepidemie (die echt nog wel gaat komen volgens de experts).
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn die Chinezen toch hygiënisch :mrgreen:

"Personeel overspoelde ziekenhuizen in Wuhan draagt pampers wegens geen tijd om naar toilet te gaan"

Omdat dus alle mensen met een gewone griep zo bang zijn dat ze ook in het ziekenhuis aanschuiven.
poker wijzigde dit bericht op 25-01-2020 12:07
11.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-01-2020 11:48
China is intussen in allerijl gestart met de bouw van een ziekenhuis van maar liefst 25.000 vierkante meter. De werkzaamheden zouden binnen tien dagen al klaar moeten zijn. Het ziekenhuis zal uitsluitend patiënten opvangen die besmet zijn geraakt met de mysterieuze longziekte.

Opvangen? Ik denk dat je dat moet lezen als opsluiten.
En er komt een 2e bij
Alecta schreef:
25-01-2020 12:04
We reizen nu meer, waardoor verspreiding nog sneller kan gaan. Hygiene is beter, maar medicijn hebben we nog steeds niet.

Ik ben niet specifiek bang voor het Coronavirus, wel voor een panepidemie (die echt nog wel gaat komen volgens de experts).
Een pandemie heet zoiets.

Ja zal vast nog wel komen ja. Wat heeft het voor zin daar bang voor te zijn. Er is zoveel onheil wat je kan treffen.
Poker schreef:
25-01-2020 12:02
WHO vindt het nog niet verontrustend. 't Is dat het overal voorpagina nieuws is dat het zo opvalt en mensen bang worden.
Oh echt? Soort van fake news dus.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-01-2020 11:36
Er is al een heel gevaarlijk virus in Nederland waar jaarlijks duizenden mensen aan sterven. Je kan je er tegen inenten, maar dat vinden veel mensen dan weer onzin.
Haha ja, men vindt het vaak veel "gezonder" om allerhande ziekten een keer doorgemaakt te hebben.
Dat kan hiermee dan toch ook?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
België mogelijke besmetting https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel ... ~a9d8bf6e/

De incubatietijd is 7 dagen? Dan kan hij al heel wat mensen besmet hebben
Helemaal niet verkeerd trouwens, als er weer eens een keer 1/3 van de bevolking verdwijnt, er zijn sowieso teveel mensen op deze aardkloot.

Zijn we ook gelijk van de vergrijzing af.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 12:13
13.75% gewijzigd
Star² schreef:
25-01-2020 11:51
Zie jij veel beelden dan als er griep in China is?
Nee helemaal geen. Daarom kan ik me voorstellen dat deze beelden mensen verontrusten.
Alle reacties Link kopieren
Wuhan heeft 10 mio inwoners. En dat is nog klein vergeleken bij een Shanghai bijvoorbeeld.

Vorig jaar reed ik met de trein door China en ze bouwen en bouwen maar, enorme steden, flats. De stations waren idioot groot en dat moet ook wel. Je beseft je hoeveel mensen daar zijn en die worden allemaal bij elkaar in flats gestopt.

Je ziet het bij alle diersoorten die in grote getallen bij elkaar leven. Dat gaat een keer mis. Ook dat is biologie. Helaas.
Caramelfudge schreef:
25-01-2020 11:29
Nee inmiddels 41 doden en meer dan 1300 zieken. En ik geloof zelf helemaal niets van die getallen. Ik denk dat we er rustig een 0 (of twee) achter kunnen zetten. China gooit echt geen miljoenensteden in lock down als het niet vele malen erger is dan deze getallen beweren.
Ik vrees het ook. En snelle ziekenhuisbouw.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
25-01-2020 12:02
Begin 20e eeuw ja, tijdens en vlak na de eerste Wereldoorlog. Goede vergelijking.
Toen er nog geen penicilline was. Briljante vergelijking.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dit is dus echt bangmakerij van de krant:
"LIVE. Mogelijke besmetting met coronavirus in Brussels Sint-Pietersziekenhuis, al 41 doden in China"
yasmijn schreef:
25-01-2020 12:11
Toen er nog geen penicilline was. Briljante vergelijking.
Penicilline tegen een virus?
doornroosje9 schreef:
25-01-2020 11:49
Ongelooflijk snel idd. Twee gevallen in Frankrijk... Hoeveel mensen zullen daar nu de 'gewone' griep hebben, denk je? En hoeveel mensen zullen besmet worden met de griep? En hoeveel mensen zullen daaraan overlijden dit jaar?
Veel. In ieder geval heb ik flink wat mensen aangestoken en zij zullen ook vast weer mensen hebben aangestoken.
Ik heb geen idee hoe de griepcijfers tot nu toe hier in Frankrijk zijn.
Dit geldt voor alle landen. Zolang je niet ziek bent doe je gewoon je werk, sport, sociale contacten etc.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
25-01-2020 12:11
Toen er nog geen penicilline was. Briljante vergelijking.
Mijn huisarts zegt altijd dat dat niet werkt bij virussen.
Hij geeft pas een AB kuur als je bijna sterft :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
25-01-2020 00:09
Ik vind het eng, ik weet zo niet hoe het bij de influenzavirussen zit maar ik vind de mortaliteit best hoog bij dit nieuwe virus.

Iemand gaf hier aan dat het goed is voor de overbevolking en het klimaat, ik vind dat echt een walgelijke opmerking en diegene mag zich diep gaan schamen vind ik. De gemiddelde mens wil niet dood en wil al helemaal niet een geliefde of kind hoeven weg te brengen.

Het zou een stuk beter zijn voor het klimaat als mensen eens wat minder zouden reizen. Daarnaast vind ik dat die vrouw die willens en wetens ziek is afgereisd en daarbij bewust haar symptomen heeft verdoezeld ene controles heeft gemeden, een hele fikse straf moet krijgen. Als je uit een besmet gebied komt, of nog erger, daadwerkelijk ziek bent, hoe haal je het dan in je hoofd om bewust naar andere plekken te gaan om mogelijk mensen te besmetten? Wat een egoïstisch stuk vreten ben je dan? Kan er zo boos om worden.

Ik hoop echt dat het losloopt..
Hoezo schamen? Heb is gewoon beter voor het milieu en de planeet als mensen dood gaan. Zeker een stuk beter dan minder vliegen. Daar kun je gevoelsmatig iets van vinden. Maar feitelijk is het gewoon juist.
Poker schreef:
25-01-2020 12:11
Kijk, dit is dus echt bangmakerij van de krant:
"LIVE. Mogelijke besmetting met coronavirus in Brussels Sint-Pietersziekenhuis, al 41 doden in China"
Ja bizar toch he.
SallySpectra* schreef:
25-01-2020 12:07
Een pandemie heet zoiets.

Ja zal vast nog wel komen ja. Wat heeft het voor zin daar bang voor te zijn. Er is zoveel onheil wat je kan treffen.
Je hebt gelijk🙂. Ik kan definitief niet multi-tasken. Verder met je eens overigens.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, wat voor medicijnen dan ook die we nu wel hebben en tijdens de Spaanse griep niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven