Gezondheid alle pijlers

7 weken na abortus nog last van kramp(jes)

24-01-2020 11:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt heb ik helaas 7 weken geleden een abortus genomen. Ik kan echt niet voor een kind zorgen nu, ik heb al moeite om voor mijzelf te zorgen. Dat kon ik een kind niet aan doen; een moeder die niet voor hem/haar kon zorgen. Het was nog heel pril. Nog net geen 6 weken.
Ik had geen roesje genomen en kon dus alles voelen. Tijdens de behandeling was er een heel erg scherpe pijn aan de linkerkant, daar zat ook het vruchtzakje. Die kant doet nog steeds zeer. Niet zo erg zeer als toen, de pijn is een stuk minder geworden. Maar ik blijf rond dat gebied kramp houden. Het voelt alsof je net ongesteld aan het worden bent, alleen dan op die plek.
Ik heb dit aangegeven aan mijn arts maar hij zei hier niks over. Hij vertelde wel dat als ik niet binnenkort ongesteld word, dat het hormonaal opgewekt moet worden.

Dit is geen vraag om medisch advies!
Ik wil weten of andere mensen dit ook hebben ervaren, blijvende krampjes/gevoel van ongesteld moeten worden.
We are not unlimited free since that would mean others are not equally free.
Sorry, geen ervaring, maar ik heb wel een vraag. Waarom heb je geen abortuspil gekregen als je nog geen 6 weken zwanger bent? Dat lijkt me toch een stuk minder ingrijpend.
Alle reacties Link kopieren
je bent nog niet ongesteld geweest dus?
Dat lijkt me de verklaring. Ik heb van Overtijdbehandeling tot menstruatie ook beetje last gehouden. Eerste menstruatie na behandeling was trouwens ZEER heftig, houd daar vast rekening mee

Na hoeveel weken, kon je terugkomen bij je arts?
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
24-01-2020 11:21
Sorry, geen ervaring, maar ik heb wel een vraag. Waarom heb je geen abortuspil gekregen als je nog geen 6 weken zwanger bent? Dat lijkt me toch een stuk minder ingrijpend.
Maar ook minder zekerheid
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
24-01-2020 11:21
Sorry, geen ervaring, maar ik heb wel een vraag. Waarom heb je geen abortuspil gekregen als je nog geen 6 weken zwanger bent? Dat lijkt me toch een stuk minder ingrijpend.
Ik had begrijpen en gelezen dat het wel heftiger is. Langer pijn, meer bloeden. Er zaten ook meer bijwerkingen aanvast. Je zou misselijker er van worden. Ik kan niet tegen overgeven dus ik was al daar bang voor. Uiteindelijk had dat stukje niet uitgemaakt want ik was al zo misselijk van de andere pil die ik daar moest nemen, dat ik alsnog net voor de behandeling over mijn nek ging.
De abortus pil is minder betrouwbaar. Ze konden bij mij direct kijken tijdens de behandeling of het weg was met een echo. Het scheelt maar een paar procent met de abortuspil maar ik zag alleen maar nadelen en geen voordelen.
Uiteidenlijk was de keuze aan mij wat ik wilde.
We are not unlimited free since that would mean others are not equally free.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2020 11:29
je bent nog niet ongesteld geweest dus?
Dat lijkt me de verklaring. Ik heb van Overtijdbehandeling tot menstruatie ook beetje last gehouden. Eerste menstruatie na behandeling was trouwens ZEER heftig, houd daar vast rekening mee

Na hoeveel weken, kon je terugkomen bij je arts?
Nee, ik ben nog niet ongesteld geweest. Hij zei dat over 3 weken, als ik dan nog niet ongesteld was geweest, ik weer een afspraak met hem moet maken en het dan opgewekt moest worden met hormonen.
Ik heb een arts gesproken 3 weken na de behandeling. Dit was niet mijn eigen arts en ze wist niet zo goed wat er gedaan moest worden. Ik had echt het idee dat ik daar voor nop zat. Ze heeft even mijn buik/baarmoeder gevoelt of hij genoeg gekrompen was. Dat was hij gelukkig. Ik kende haar niet zo goed dus het was een ongemakkelijk gesprek. Geen echo gemaakt. Wel een zwangerschapts test gedaan, die was negatief.
De krampjes waren toen ook minder erg.
Daarna heb ik mijn eigen arts nog gesproken een week geleden, dus 6 weken na de behandeling. Ik was daar eigenlijk met een andere vraag maar heb op het einde dit wel benoemed. toen vertelde hij mij het bovenstaande.
We are not unlimited free since that would mean others are not equally free.
Alle reacties Link kopieren
Ga even naar je , eigen huisarts als je je zorgen maakt
Alle reacties Link kopieren
Rattenknuffel schreef:
24-01-2020 12:04
Nee, ik ben nog niet ongesteld geweest. Hij zei dat over 3 weken, als ik dan nog niet ongesteld was geweest, ik weer een afspraak met hem moet maken en het dan opgewekt moest worden met hormonen.
Ik heb een arts gesproken 3 weken na de behandeling. Dit was niet mijn eigen arts en ze wist niet zo goed wat er gedaan moest worden. Ik had echt het idee dat ik daar voor nop zat. Ze heeft even mijn buik/baarmoeder gevoelt of hij genoeg gekrompen was. Dat was hij gelukkig. Ik kende haar niet zo goed dus het was een ongemakkelijk gesprek. Geen echo gemaakt. Wel een zwangerschapts test gedaan, die was negatief.
De krampjes waren toen ook minder erg.
Daarna heb ik mijn eigen arts nog gesproken een week geleden, dus 6 weken na de behandeling. Ik was daar eigenlijk met een andere vraag maar heb op het einde dit wel benoemed. toen vertelde hij mij het bovenstaande.
Nacontrole kon bij mij, bij huisarts
ZE heeft niet eens gevoeld, gewoon gevraagd hoe het met me ging, lichamelijk, geestelijk.
ik stond zo weer buiten
Bij blijvende buikpijn zou ik naar de huisarts gaan. Is er misschien een rest blijven zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven