Gezondheid alle pijlers

Uitslag lisexcisie

24-01-2020 18:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Vandaag de uitslag gehad van de lisexcisie, deze heb ik gekregen ivm pap3B cin3 uitslag.

Vandaag te horen gekregen dat het weggehaald is en de snijranden schoon zijn.
Nu over een half jaar terug komen!
Moet zeggen dat ik toch vind dat het geestelijk zwaarder is allemaal dan lichamelijk. Hoe staan jullie hierin?

Liefs
Hey Marie, dat is goed nieuws toch? :hug:

Het is nu allemaal nog heel vers, maar straks is het alleen nog met controles spannend.

Ik ben in september 2018 behandeld voor een pap2a CINII/III en was in maart 2019 schoon, ook van het HPV virus. Ik mag in september dit jaar weer terugkomen. Ik denk er eigenlijk nauwelijks nog aan, tot zo'n afspraak zich weer voordoet. Dan sta ik er ineens weer sterk bij stil.

Zelf had ik geen lichamelijke klachten, ben er door het bevolkingsonderzoek uitgepikt. Dus in mijn geval was het psychisch zeker zwaarder dan lichamelijk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat de snijranden schoon zijn.

Ikzelf heb vorig jaar te horen gekregen HPV-39 te hebben. Dit is ook een hr-HPV. Gelukkig geen afwijkende cellen, maar het idee met een soort 'tikkende tijdbom' rond te lopen vond ik erg zwaar. Ik mocht een half jaar later terugkomen om te kijken of er veranderingen waren.

Ik sta voor de klas op een middelbare school en pleit ervoor dat leerlingen zodra ze sexueel actief zijn, zo nu en dan een uitstrijkje laten nemen. 30 a 35 is veel te laat en is voor sommigen ook daadwerkelijk te laat. Ik besteed hier in klas 3 dan ook altijd een hele les aan.
Fijn dat je een goede uitslag had

Waarom plaats je dit niet in je vorige topic? Lijkt me handiger.
Alle reacties Link kopieren
Het is even behoorlijk confronterend en spannend. Gelukkig is alles goed!

Het hielp mij erg te weten dat best veel vrouwen deze uitslag hebben gehad, geholpen zijn en daarna alles in orde. In mijn directe omgeving destijds al vier vrouwen. Dat stelde me gerust.

Nu, 5 jaar later denk er nooit meer aan. Behalve bij een oproep, maar dat zal niet meer of minder dan andere vrouwen zijn.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar hr hpv gehad. Een keer een pap2, maar ondanks dat een pap2 nog niet zo erg vond ik het wel steeds erg spannend. Elke controle en met name bij de pap2 en het aankleuren heb je toch de zenuwen. Vooral toen het van hpv met pap1 in een half jaar pap2 werd, voelde ik me erg naar.
Gelukkig was de laatste keer ook eindelijk de hpv weg, nu mag ik wachten tot het bevolkingsonderzoek.
Dus ik kan zeker beamen dat het psychisch veel pittiger kan zijn dan lichamelijk. Je maakt jezelf toch makkelijk gek, en er zijn zoveel verhalen van vrouwen bij wie ze wel te laat waren, of waar het in korte tijd toch vergevorderd is.

Doe het rustig aan en zorg goed voor jezelf! Het is heel logisch als je even het vertrouwen in je lichaam moet terug winnen!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vorig jaar pap3b en hpv positief met een lisexcisie. Uitslag daarna onduidelijk, niet goed maar ook niet slecht.
Half jaar later was de uitslag wel goed.
Nu blijf ik wel onder controle gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven