Gezondheid alle pijlers

Vaginaal bloedverlies

17-02-2020 22:27 14 berichten
Hallo,
Vorige maand verloor ik midden in de cyclus paar druppeltjes bloed. Deze maand was dit weer zo.
Ik merk de laatste tijd ook wel eens met afvegen op toilet dat er beetje licht roze aan het papier zit. Zo ook gisteren na geslachtsgemeenschap.
Heel raar.. Heb dit nog nooit zo gehad!

Is dit herkenbaar voor iemand hier?
Nee, alleen tijdens zwangerschappen. Als je dit regelmatig hebt zou ik het eens bespreken met de huisarts. Kan een reden zijn voor een uitstrijkje of soa-test.
ga naar de huisarts
Alle reacties Link kopieren
bloedverlies na de seks is reden voor een (extra) uitstrijkje
Ik gooi deze er toch weer even in: https://www.thuisarts.nl/vaginaal-bloedverlies

Site gemaakt door artsen. Huisartsen verwijzen naar thuisarts.nl voor betrouwbare informatie.
Vaginaal bloedverlies kan wijzen op echt heel veel dingen. Meestal is het onschuldig, maar niet verwerpelijk genoeg om niet even langs de huisarts te gaan. Dus zeker even een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik na de seks bloedde bleek ik chlamydia te hebben. Niet om je te laten schrikken hoor want zoals hierboven staat kan het van alles zijn. Maar zeker langs de HA gaan!
Ik heb sinds mijn spiraal meestal bloed na penetratie. Super balen! Alles getest en niks aan de hand. Maar vindt het wel vervelend. Dus er hoeft niet perse iets te zijn gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon je eisprong zijn, geen reden tot paniek. Maar...kán, wij zijn geen arts hier. Het is wel een reden om naar je huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts!

Hoeft niks te zijn, bij een vriendin van mij bleek het echter foute boel.
Due-scimmie schreef:
18-02-2020 08:15
Naar de huisarts!

Hoeft niks te zijn, bij een vriendin van mij bleek het echter foute boel.
Jeetje. Wat dat dan?
Ik heb wel ooit eerder een pap 3a gehad.
Ik kan vrijdag bij de huisarts terecht. Denk zelf niet aan een SOA aangezien ik een vaste relatie heb, van ruim 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Jonibalonie schreef:
18-02-2020 08:44
Jeetje. Wat dat dan?
Ik heb wel ooit eerder een pap 3a gehad.
Baarmoederhalskanker. Meestal zal het niks of iets kleins zijn, maar als het mis is kun je er beter vroeg bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens, ik heb dan cellen die normaal aan de binnenkant van de baarmoeder zitten aan de buitenkant zitten. Dat moet dan aangestipt worden en dan is het weer een poosje klaar.

Als je echter al eens pap3a gehad hebt zou ik zeker een uitstrijkje laten maken. (Eh of is dat medisch advies? In dat geval: naar de huisarts/gyn).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven