Gezondheid alle pijlers

Nieuw bed, opvallend vroeg wakker

23-02-2020 04:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee welke pijler dit hoort. Maar sinds wij een nieuw bed hebben (matras en ombouw) word ik iedere nacht rond dit tijdstip wakker. En dan ook echt wakker als in, ik kan niet meer verder slapen.

Dat is opvallend, en ook wel een klein beetje vervelend omdat het zo vroeg is. Voorheen kon ik gerust een gat in de dag slapen, als ik uit mezelf wakker werd was het eerder middag dan ochtend zeg maar. En als ik vroeg wakker werd, dan was ik heel goed in lekker sluimeren en weer in slaap vallen.

Het bed ligt verder heerlijk, dus daar ligt het niet aan. Herkend iemand dit? Gaat het ook weer over als het matras gewend is?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je kwaliteit van slaap beter, waardoor je eerder uitgerust bent.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je het bed dan? Zal wel even wennen zijn.
Ik heb het sinds we in dit huis wonen, nu 10 jaar. Daarvoor sliep ik altijd als een roosje. Nog steeds geen idee wat de reden daarvan is.
Alle reacties Link kopieren
In de kinderpijler zouden we zeggen dat je wakker wordt van de kou, omdat het om 5 uur het koudste moment van de nacht is.

Misschien een extra dekentje proberen?
cowandchicken schreef:
23-02-2020 05:21
Misschien is je kwaliteit van slaap beter, waardoor je eerder uitgerust bent.
Hier dacht ik ook aan.
Herkenbaar, had ik ook last van toen we een nieuw bed en matras hadden. Is vanzelf weer bijgetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd op zulke tijden, of nog vroeger, wakker als ik gestresst ben. De eerste gedachte die ik heb als ik wakker word is altijd datgene wat me zo bezighoudt. Misschien zit je onbewust ergens mee?
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
23-02-2020 05:21
Misschien is je kwaliteit van slaap beter, waardoor je eerder uitgerust bent.
Dat was ook wel het eerste waar ik aan dacht, omdat ik me wel echt uitgerust voel. Alleen vind ik het tijdstip wel heel vroeg. Als het nou zes of zeven uur was geweest 🤔

Ik ga namelijk tussen elf en twaalf naar bed. Dat is maar zo'n zes uur slaap in totaal.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-02-2020 06:56
Hoe lang heb je het bed dan? Zal wel even wennen zijn.
Ik heb het sinds we in dit huis wonen, nu 10 jaar. Daarvoor sliep ik altijd als een roosje. Nog steeds geen idee wat de reden daarvan is.
Dit is de derde nacht, dus het is nog niet heel lang inderdaad.

Koud heb ik het zeker niet. Man is net een kacheltje :-D en momenteel ook niet ergens waar ik extra stress over ervaar.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
23-02-2020 07:46
Dat was ook wel het eerste waar ik aan dacht, omdat ik me wel echt uitgerust voel. Alleen vind ik het tijdstip wel heel vroeg. Als het nou zes of zeven uur was geweest 🤔

Ik ga namelijk tussen elf en twaalf naar bed. Dat is maar zo'n zes uur slaap in totaal.
Dat is inderdaad wel kort. Ik slaap ook meestal zo weinig en ben vooral 's avonds helemaal kapot. Vandaag was ik ook om 5 uur wakker zoals heel vaak, ik moet dan plassen en daarna ben ik klaarwakker.
Bij jou is het dat dus niet. Als het pas 3 nachten zo is, zou ik zeggen: geef het nog even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Rond 5 uur wakker worden kan ook de temperatuur zijn. Als je nieuwe matras koeler is dan het vorige heb je het wellicht net te fris op het koelste moment van de dag.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal vannacht voor de zekerheid een extra deken erbij leggen. Dat is makkelijk na te gaan natuurlijk. Heb alleen niet het idee dat ik het koud heb als ik wakker word. En hoef ook niet te plassen 🤔

Inderdaad nog maar even aankijken. Misschien draait het vanzelf bij.
Alle reacties Link kopieren
Wennen duurt zeker 30 dagen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook. Dat was na een week of 2 weg. Moet zeggen dat ik daar sowieso gevoelig voor ben bij/na veranderingen dat vroege wakker zijn.
Tijd terug kon ik echt maar niet in slaap komen lag soms wel anderhalf tot twee uur lang in bed zonder echte reden.
Totdat ik een elektrische deken kocht. Jeetje binnen een kwartier slaap ik werkelijk iedere nacht en nee ik had niet echt het gevoel het koud te hebben maar blijkbaar was mijn lijf dat toch.

Maar na 3 nachten denk ik ook: wennen! en een extra deken klaar leggen kan sowieso geen kwaad.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er geen verband.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Snap niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Korte update: het om vijf uur wakker worden is inmiddels al weer een week of wat over.

Word nog steeds veel vroeger wakker (uurtje of zeven) dan ik gewend ben van mezelf, maar voel me ook veel uitgeruster.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
21-03-2020 08:17
Korte update: het om vijf uur wakker worden is inmiddels al weer een week of wat over.

Word nog steeds veel vroeger wakker (uurtje of zeven) dan ik gewend ben van mezelf, maar voel me ook veel uitgeruster.
Fijn! En de zomertijd begint bijna, dan is je ritme weer normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven