Gezondheid alle pijlers

Geen handen meer schudden

27-02-2020 12:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij steeds meer bedrijven geven ze geen hand meer.
Tijd voor een nieuwe beleefdheidsvorm.

Maar welke?
Dan maar zoenen? :bonk:
Omhelzing?
Alle reacties Link kopieren
Bij steeds meer bedrijven geven ze geen hand meer.

Sinds?
Honey, you should see me in a crown
Je kan ook een whatsapp sturen als je iemand komt halen voor gesprek; Bij deze welkom handen wij doen aan virtueel handen schudden via whatsapp.
Viel mij ook al op!
Kom ik Kruidvat of Bruna binnen, krijg ik niet eens meer een hand...
Box😀. Maar nu met het coronavirussen mag er straks niks meer. Niet zoenen, hand geven, klopje op de schouder ect😉
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, een knikje. Of een Japanse buiging.
Doet me denken aan de mannen die mijn uitgestoken hand weigerden, het afdeden met een knikje, en vervolgens wel verwachten dat ik hen als volle gesprekspartner meeneem in het geheel. Doei!

I.h.k.v. het verspreiden van virussen, zou het wél weer een goed idee zijn om minder handen te schudden. Of gewoon vaker te wassen/desinfecteren.
Alle reacties Link kopieren
2 stapjes naar links, 2 stapjes naar rechts een sprongetje in de rondte en 3 keer klappen boven je hoofd :jump:
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-02-2020 12:52
Doet me denken aan de mannen die mijn uitgestoken hand weigerden, het afdeden met een knikje, en vervolgens wel verwachten dat ik hen als volle gesprekspartner meeneem in het geheel. Doei!

I.h.k.v. het verspreiden van virussen, zou het wél weer een goed idee zijn om minder handen te schudden. Of gewoon vaker te wassen/desinfecteren.
Want.. Handen schudden is geen recht...
Mabido schreef:
27-02-2020 12:55
Want.. Handen schudden is geen recht...
Als je van mij een "service" (beroep) verwacht en je weigert mijn uitgestoken hand, dan kun je van mij de rambam krijgen.
Mabido schreef:
27-02-2020 12:55
Want.. Handen schudden is geen recht...
Wel een vorm van beleefdheid. Als dat al teveel moeite is, dahaag.
Wat een mazzel dat de nieuwjaarszoenen voorbij zijn.
Mabido schreef:
27-02-2020 12:55
Want.. Handen schudden is geen recht...
Wel de gangbare beleefdheidsvorm tijdens het kennismaken. Dat weigeren is nogal een statement.

Overigens vind ik de op kul, ik schud veel handen en ben nog nooit ergens geweest waar het niet meer mag. Nu stond net in de krant dat in het kader van Corona sommige bedrijven handenschudden tijdelijk verbieden/afraden. Dat lijkt me logisch
Alle reacties Link kopieren
.
eurus wijzigde dit bericht op 27-02-2020 13:10
Reden: don't feed the idiots
98.97% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
27-02-2020 12:55
Want.. Handen schudden is geen recht...
Maar wel een beleefdheidsvorm en iemand dat al niet op kan brengen, ben je inderdaad geen gelijkwaardige gesprekspartner. Ik krijg tot nu toe altijd een hand, zelfs van een voltallig moskeebestuur.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 27-02-2020 13:09
1.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-02-2020 12:58
Als je van mij een "service" (beroep) verwacht en je weigert mijn uitgestoken hand, dan kun je van mij de rambam krijgen.
Dat is gewoon een stok zoeken om mee te slaan. Ik heb ook geen behoefte om iedereen maar een hand te geven, mannen of vrouwen. Ik zie mensen soms zonder hun handen re wassen uit de wc komen en in hun neus pulken. Daar ga ik echt geen handen mee schudden. Ik vind het eerder een gebrek aan respect om vervolgens een hand uit te steken naar een ander. Ik hou mijn hand liever bij me. Zeker nu ivm griep- en coronavirus.
Verder kan het gesprek gewoon prima inhoudelijk gevoerd worden.
Mabido schreef:
27-02-2020 13:09
Dat is gewoon een stok zoeken om mee te slaan. Ik heb ook geen behoefte om iedereen maar een hand te geven, mannen of vrouwen. Ik zie mensen soms zonder hun handen re wassen uit de wc komen en in hun neus pulken. Daar ga ik echt geen handen mee schudden. Ik vind het eerder een gebrek aan respect om vervolgens een hand uit te steken naar een ander. Ik hou mijn hand liever bij me.
Verder kan het gesprek gewoon prima inhoudelijk gevoerd worden.
Wat een kolder. Als je ergens een gesprek hebt, bij de huisarts, op school van de kinderen, bij de hypotheekadviseur of als je aan iemand voorgesteld wordt dan geef je een hand.
Een uitgestoken hand als gebrek aan respect zien is omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op een polikliniek waar ik met dochter moest zijn werden er gewoon handen geschud.
Alle reacties Link kopieren
Iemand aankijken en dan knikken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-02-2020 13:10
Wat een kolder. Als je ergens een gesprek hebt, bij de huisarts, op school van de kinderen, bij de hypotheekadviseur of als je aan iemand voorgesteld wordt dan geef je een hand.
Een uitgestoken hand als gebrek aan respect zien is omgekeerde wereld.
Kan, maar hoeft m.i. niet te betekenen als ik dat niet doe dat ik geen respect voor je heb. Jij kunt net zo goed geen respect krijgen van iemand die je hand wel schudt. Ik kan mijn respect aan jou tonen op zoveel andere manieren. Hand schudden staat niet gelijk aan respect. Hand niet schudden staat ook niet gelijk aan géén respect hebben.
mabido wijzigde dit bericht op 27-02-2020 13:17
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-02-2020 12:52

I.h.k.v. het verspreiden van virussen, zou het wél weer een goed idee zijn om minder handen te schudden. Of gewoon vaker te wassen/desinfecteren.
Dat is pas hartelijk begroeten: elkaars handen desinfecteren! Allebei een flinke klodder desinfectie en goed inwrijven!
Mabido schreef:
27-02-2020 13:15
Kan, maar hoeft m.i. niet te betekenen als ik dat niet doe dat ik geen respect voor je heb. Jij kunt net zo goed geen respect krijgen van iemand die je hand wel schudt. Ik kan mijn respect aan jou tonen op zoveel andere manieren. Hand schudden staat niet gelijk aan respect. Hand niet schudden staat ook niet gelijk aan géén respect hebben.

Nee want die mannen die haar hand weigerden deden dat vast allemaal omdat ze zoveel respect voor haar hadden :hihi:
Hou toch op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven