Gezondheid alle pijlers

Menstruatie anders sinds de ballerine, wie herkent dit?

12-03-2020 18:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een half jaar een ballerine koperspiraaltje en daarvoor had ik een t-safe. Met die laatste verloor ik heel veel bloed en dat stroomde er als het ware uit op de zware dagen (sorry voor de onsmakelijke details). Ook duurde de menstruatie dan vaak meer dan 10 dagen. Ik kreeg er een ijzertekort van. Dus over op de ballerine en hiermee ben ik korter ongesteld maar er tekent zich een heel raar patroon af: het begint met enkele dagen een soort donkere korreltjes en een beetje oud bloed dat ik verlies na het plassen, waarna de echte menstruatie begint, maar ook dan verlies ik het bloed voornamelijk net na het plassen, als ik mijn bekkenbodemspier zeg maar aanspan...twee "zwaardere" dagen die ik af kan met hooguit drie keer maandverband wisselen, dus dat valt wel mee. Dan stopt het bloedverlies vaak een dag of twee en denk ik ervan af te zijn waarna het doodleuk weer begint voor enkele dagen! Dit maakt me gek en ik snap ook niet waarom het bloed er niet gewoon uitkomt zoals bij de eerste spiraal. Herkent iemand deze klachten toevallig? Zou het kunnen dat het spiraal voor de uitgsng van de baarmoedermond ligt ofzo? Het is immers een bolvormpje dat vrij kan bewegen....
Heel veel mensen hebben (tijdelijk) een andere cycles na anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Ehm, hoe bedoel je? Dat is hier niet van toepassing want ik ben van koperspiraal overgestapt naar een ander koperspiraal. En daarvoor (al bijna vier jaar geleden) gebruikte ik niets. Mijn menstruatie werd niet heel anders door die spiraal behalve heftiger en langduriger maar daar staat een koperspiraal om bekend. De ballerine wordt dan weer alom geprezen dat zij deze nadelen minder heeft....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen koperspiraal, maar ik herken het bloedingspatroon.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk jij dat dat komt? Gebruik je wel andere anti conceptie? Mag ik vragen hoe oud je bent?
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
12-03-2020 19:08
Hoe denk jij dat dat komt? Gebruik je wel andere anti conceptie? Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik heb het over ca 20 jaar terug toen ik geen anticonceptie gebruikte .
Nu ben ik 49 jaar, en in de overgang
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, dank je wel. Dus toen had jij hetzelfde bloedingspatroon. Ik was altijd heel regelmatig met een duidelijk begin en einde van elke periode. Nu niet meer en dat maakt me op zijn zachtst gezegd onzeker. Het is gewoon heel vervelend om ineens overvallen te worden door bloed als je denkt dat het voorbij is en je mooie lingerie draagt en geen bescherming bij je hebt. Ik ben overigens 38 jaar en bij mijn weten nog jiet in de overgang ofzo. Vervroegde overgang zit ook niet in de familie. Het is echt zo sinds het koperspiraal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven