Gezondheid alle pijlers

Opeens heel onregelmatig ongesteld

16-03-2020 10:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Door alle drukte van het corona virus, vraag ik mij af of iemand misschien dezelfde ervaring heeft gehad als ik. Tot en met november werd ik namelijk nog normaal ongesteld, mijn cyclus varieerde van 27-32 dagen elke maand dus heel regelmatig was ik niet, maar ook niet bepaald onregelmatig. Dit is al sinds mijn tiende zo (nu ben ik 21). Maar in december werd ik niet ongesteld, en pas eind januari weer en dat kwam dus op een cyclus van 66 dagen. Nu (16 maart) ben ik nog steeds niet ongesteld (zit op dag 49) maar heb wel pijnlijke borsten, dus ik denk dat het wel in een paar dagen komt. Ik had met mijn huisarts erover gepraat en ze zei dat het kon gebeuren, maar ik vond het antwoord niet echt geruststellend want ik had nooit zoiets gehad, dus ze stuurde me naar de gynaecoloog die een echo maakte en hij zei dat mijn eierstokken normaal waren en ik een endometrium dikte had van 12.3 mm en schreef me de pil voor. Nu kan ik die wel slikken, maar ik vraag me af wat er gebeurd is. De gynaecoloog snapte het zelf ook niet zo goed, want het leek niet op PCOS omdat mijn eierstokken normaal waren en ik ook niet bepaald veel beharing of acne heb.
Bij mijn moeder is ook niet zoiets voorgekomen (heel raar)
Iemand hier ervaring mee? Ik snap dat het niet gevaarlijk is of dringend, maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft of iets dergelijks had meegemaakt?

Groetjes,

Lieke
Ben je onlangs veel aangekomen of afgevallen of heb je over of ondergewicht?
Wat vervelend, het kan ook een hoop oorzaken hebben.
Ben je bepaalde medicijnen gaan gebruiken, veel gaan sporten of ervaar je de laatste tijd veel stress?
Zou even nagaan of er de laatste weken wat veranderd is in je levens stijl, en eventueel voor de zekerheid een uitstrijkje laten maken?
Alle reacties Link kopieren
Ben je toevallig veel spelt brood gaan eten of koolhydraat arm?
Alle reacties Link kopieren
Hi! Bedankt voor de reacties!
Ik had in december een BMI van 23, nu momenteel 22 (ben 3 kg kwijtgeraakt in januari/februari) maar dat was pas na ik onregelmatig werd dus een normaal gewicht
Ik ben niet bepaald intensief aan het sporten, wel meer gaan fietsen en yoga, ik had wel stress, maar ik heb andere keren ook veel stress gehad maar werd nooit zo onregelmatig en geen nieuwe medicijnen
Ook niet veel speltbrood of koolhydraat arm gegeten
Uitstrijkje weet ik niet zo goed over want ik ben nog maagd :) of is het alsnog goed om te doen? Of een bloedonderzoek aanvragen?
Ik vind dat je bij huisartsen altijd zo snel weggewuifd wordt en maar aan de pil word gezet terwijl ik wel wil weten wat er mis is, of ben ik aan het overdrijven?

Bedankt en hou jullie veilig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal denk ik eerst nog een maand of twee aanzien hoe het gaat en dan maar aan de pil om het een beetje regelmatig te krijgen, ik hoop alleen niet dat er iets ernstigs achter zit
anoniem_396286 wijzigde dit bericht op 16-03-2020 12:45
Reden: Was iets vergeten te zeggen
78.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieke98 schreef:
16-03-2020 12:38
Hi! Bedankt voor de reacties!
Ik had in december een BMI van 23, nu momenteel 22 (ben 3 kg kwijtgeraakt in januari/februari) maar dat was pas na ik onregelmatig werd dus een normaal gewicht
Ik ben niet bepaald intensief aan het sporten, wel meer gaan fietsen en yoga, ik had wel stress, maar ik heb andere keren ook veel stress gehad maar werd nooit zo onregelmatig en geen nieuwe medicijnen
Ook niet veel speltbrood of koolhydraat arm gegeten
Uitstrijkje weet ik niet zo goed over want ik ben nog maagd :) of is het alsnog goed om te doen? Of een bloedonderzoek aanvragen?
Ik vind dat je bij huisartsen altijd zo snel weggewuifd wordt en maar aan de pil word gezet terwijl ik wel wil weten wat er mis is, of ben ik aan het overdrijven?

Bedankt en hou jullie veilig!
Aan de pil zetten is standaard.
Je hebt nu een echo onderzoek gehad.
Je kunt na de Corona crisis aan de arts vragen of en welk aanvullend onderzoek nog zinvol is.
Maar ik heb ook nooit antwoord gekregen op mijn vraag waarom ik elke maand zo'n heftige menstruatie heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus (gehad), extreem pms klachten na Nov... tussentijds ze bloedingen.

Heb geen SOA, bloed test gehad niets te vinden.
nu gaf de HA, aan dat afbraak van de baarmoeder soms gedeeltelijk afbreekt, waardoor er nog resten achterblijven.

Ze stelde voor om een pilletje voor te schrijven om de baarmoeder helemaal te laten afbreken. Een reset pil, ik vond het niets en heb aangegeven de cyclus van maart aan te kijken.

Zou zeggen ga langs je HA, vraag er na een cyclus van 66 kan niet gezond zijn.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-03-2020 12:55
Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus (gehad), extreem pms klachten na Nov... tussentijds ze bloedingen.

Heb geen SOA, bloed test gehad niets te vinden.
nu gaf de HA, aan dat afbraak van de baarmoeder soms gedeeltelijk afbreekt, waardoor er nog resten achterblijven.

Ze stelde voor om een pilletje voor te schrijven om de baarmoeder helemaal te laten afbreken. Een reset pil, ik vond het niets en heb aangegeven de cyclus van maart aan te kijken.

Zou zeggen ga langs je HA, vraag er na een cyclus van 66 kan niet gezond zijn.
Je verhaal is een heel ander verhaal dan dat van Lieke .
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
16-03-2020 12:57
Je verhaal is een heel ander verhaal dan dat van Lieke .
Oh, echt waar?
En dit is offtopic!
olina wijzigde dit bericht op 16-03-2020 13:25
25.11% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-03-2020 13:04
Oh, echt waar?
En dit is offtopic!

TO, mijn verhaal is anders haal eruit wat je eruit kunt halen, en heb je een pb gestuurd.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat de pil standaard is maar ik schrok gewoon van mijn situatie omdat dit voor het eerst is. Eind april of in mei als deze crisis voorbij is zal ik nog een keer naar de huisarts gaan en vragen naar alle mogelijkheden en ook meer info over wat ik kan krijgen hiervoor
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven