Gezondheid alle pijlers

Verzwaringsdeken

17-03-2020 02:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een verzwaringsdeken? Werkt dit inderdaad goed?

En doe je er dan een hoes rond? Waar vind je die?

Ik zie op bol.com namelijk veel verzwaringsdekens staan die niet in de wasmachine mogen, maar er worden ook geen hoezen bij verkocht, en het is wel de bedoeling dat je rechtstreeks onder het verzwaringsdeken slaapt, dus dat lijkt me niet zo hygiënisch.

Of kan gewoon eender welk dekbedovertrek eromheen?
Deze is wasbaar
https://www.bol.com/nl/p/swiss-night-ve ... ifications

Deze heeft een wasbare hoes
https://www.bol.com/nl/p/kustaa-verzwar ... ifications

Gevonden door even op bol.com te kijken, staan er gewoon genoeg op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, en ben er erg blij mee. Het werkt kalmerend, ik word er rustig van. Minder behoefte om te draaien/denken. Ik val makkelijker in slaap, en slaap dieper lijkt het.
Die van mij is 9 kg, 150 bij 200 en past toch prima in een eenpersoonshoes: het stoort niet dat dat officieel net te krap is. Hij is gevuld met glasparels ofzo: voelt als zand. Daar overheen heb ik dan 's winters een dunne versie groot dekbed. Voor de mooi, en net wat warmer :)
Alle reacties Link kopieren
Het is, volgens degene die ik erover sprak (en die er denk ik verstand van heeft) niet de bedoeling dat je er de hele nacht onderligt. Dus na een uurtje of zo eraf halen.
Je zou er bijvoorbeeld een laken of dun dekbed onder kunnen gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik eens ergens een test had gezien maar omdat ik er niet mee bezig was heb ik niet goed gekeken. Wel weet ik nog dat het voor verreweg de meesten hinderlijk, uitputtend en zonder voordelen was, en slechts een enkeling was tevreden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vreselijk krampen krijgen. Moet er niet aan denken. Ik wil dan binnen vijf seconden naast mijn bed kunnen staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je deze juist op dekbed op lagen hoorde te leggen. En niet rechtstreeks eronder. Tenminste dat wel advies toen we er een voor peuter hebben geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een verzwaringsdeken niet op een dekbed leggen, aangezien het dekbed dan behoorlijk platgedrukt wordt en dus een groot deel van de isolerende functie verliest. Wellicht dat het samen met de verzwaringsdeken toch voldoende warm is, maar dat moet je dan uitproberen en dat gaat alleen als de gebruiker dat ook adequaat kan aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Hier is al een topic over.
Kijk daar eens voor nog meer tips.
Alle reacties Link kopieren
gezondheid/verzwaringsdeken-slapen/list ... #p30995045
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het andere topic!
Ik vraag me wel nog steeds af wat voor hoes jullie er rond doen en of jullie het eventueel wassen. Dat vind ik niet echt in de bestaande topics.
Het deken dat hierboven vermeld werd is inderdaad wasbaar, maar dat is een deken van 6 kg, die kunnen nog net in de wasmachine. Ik zou wel voor een deken van 8 of 9 kilo gaan denk ik. Dus tips welkom!
Rosanna1985 schreef:
18-03-2020 02:26
Bedankt voor het andere topic!
Ik vraag me wel nog steeds af wat voor hoes jullie er rond doen en of jullie het eventueel wassen. Dat vind ik niet echt in de bestaande topics.
Het deken dat hierboven vermeld werd is inderdaad wasbaar, maar dat is een deken van 6 kg, die kunnen nog net in de wasmachine. Ik zou wel voor een deken van 8 of 9 kilo gaan denk ik. Dus tips welkom!
Bij veel tankstations staan grote wasmachines, daar zou je de deken evt. kunnen wassen.
Even rondvragen bij familie en vrienden, ik heb een wasmachine die 9 kg droog gewicht aankan. Ik was ook regelmatig tweepersoons dekbedden en gordijnen voor anderen, vanwege de extra grote trommel.
Rosanna1985 schreef:
18-03-2020 02:26
Bedankt voor het andere topic!
Ik vraag me wel nog steeds af wat voor hoes jullie er rond doen en of jullie het eventueel wassen. Dat vind ik niet echt in de bestaande topics.
Het deken dat hierboven vermeld werd is inderdaad wasbaar, maar dat is een deken van 6 kg, die kunnen nog net in de wasmachine. Ik zou wel voor een deken van 8 of 9 kilo gaan denk ik. Dus tips welkom!
Er zit een rits aan de bovenkant. Je kan je de hoes apart wassen. Het zware deel gooi je niet in de wasmachine.

Ja, 8 kilo is fijn.

Er zijn twee topics over geweest. Dit is het andere topic.
kinderen/zwaartedeken/list_messages/456 ... #p30873179
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
18-03-2020 02:26
Bedankt voor het andere topic!
Ik vraag me wel nog steeds af wat voor hoes jullie er rond doen en of jullie het eventueel wassen. Dat vind ik niet echt in de bestaande topics.
Het deken dat hierboven vermeld werd is inderdaad wasbaar, maar dat is een deken van 6 kg, die kunnen nog net in de wasmachine. Ik zou wel voor een deken van 8 of 9 kilo gaan denk ik. Dus tips welkom!
Je kunt er gewoon een dekbedovertrek omheen doen. Deze kan je er afhalen en wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van Bol.com met een hoes erom heen, met een zomer- en winterkant.
Die hoes kan er gewoon af.
Zowel dochter als ik hebben een verzwaringdeken en die hoezen kunnen met gemak samen in een normale wasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven