Gezondheid alle pijlers

Verzorgen geknapte ontstoken brandblaar

23-03-2020 21:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin vorige week werd ik wakker met een brandblaar door de kruik aan het bedeinde. Kleine blaar, ongeveer anderhalve cm. Er netjes afgebleven maar vrijdag is hij toch kapot gegaan. Gisteren al wat een dikke voet, iets rood en pijnlijk, vandaag flink rood om de wond heen (lijkt niet verder te groeien) en kreeg niet eens sloffen/schoenen aan. Voornamelijk omdat het aantrekken pijn doet, maar voet is rondom wond ook nog altijd dikker. Ik denk dus dat er een infectie in zit.

Iemand tips hoe je een brandblaar/wond kan verzorgen? De dokter doet momenteel niet aan afspraken behalve bij noodgeval. Vandaar tips gezocht. Mocht het erger worden bel ik morgen wel assistente HA voor advies.
Huisarts morgenochtend.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de dokter mailen? Dan zou ik een foto mailen, misschien kan de huisarts dan gerichter advies geven.

Over het algemeen moet je blaren droog houden en verder afblijven volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je hier niet vragen joh. Het klinkt best heftig en ik zou gewoon de huisarts er voor bellen als ik jou was...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dokter mailen met een foto inderdaad.
Hij doet nu ook geen gewone consulten dus heeft meer tijd.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel is er genoeg aan de hand momenteel waardoor ik niet met iets wil aan komen zetten want misschien niet zo heel bijzonder is.

Maar ik bel morgenochtend wel even, vraag dan inderdaad wel even of zoiets als mailen met foto mogelijk is of beeldgesprek. Want ik vind het ook moeilijk in woord uit te drukken hoe wel of niet erg het is. Ik heb namelijk geen idee, ik kan soms wel wat te makkelijk denken geloof ik.
Huisarts natuurlijk
Huisarts. Infecties vallen onder medisch noodzakelijke zorg.
Ik zou toch je huisarts morgen bellen om het in ieder geval voor te leggen want als het een ontsteking is dan moet die natuurlijk zo snel mogelijk behandeld worden.
Even bellen morgen en overleggen. Kan zijn dat je het met speciale zalf en een brandgaasje af kan, kan zijn dat meer nodig is om een ontsteking te voorkomen. Ontstekingen van je huid en zeker de huid van je voet moet je serieus nemen, als je het verwaarloost kan je er echt ziek van worden en meer zorg nodig hebben. Dat komt nog minder uit.
Voor nu kun je het verbinden met een steriel zalfgaasje, dan plakt niet aan de wond en trekt je huid niet kapot. En je been wat hoger houden, dus overdag op een stoel leggen en s nachts op een kussen. Dan wordt het allemaal hopelijk wat minder dik
anoniem_64162076362b6 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 22:31
27.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bel je huisarts. Desnoods mail je een foto op afspraak.

Met een speciaal gaasje verbinden misschien.
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
23-03-2020 22:23
Even bellen morgen en overleggen. Kan zijn dat je het met speciale zalf en een brandgaasje af kan, kan zijn dat meer nodig is om een ontsteking te voorkomen. Ontstekingen van je huid en zeker de huid van je voet moet je serieus nemen, als je het verwaarloost kan je er echt ziek van worden en meer zorg nodig hebben. Dat komt nog minder uit.
Voor nu kun je het verbinden met een steriel zalfgaasje, dan plakt niet aan de wond en trekt je huid niet kapot. En je been wat hoger houden, dus overdag op een stoel leggen en s nachts op een kussen.
Dat ga ik vannacht zeker even doen. En overleg het morgen inderdaad maar even. Schoen wil nu al niet aan en wil niet dat het nog erger wordt dan dit.
Alle reacties Link kopieren
https://www.thuisarts.nl/brandwonden

Hier kun je betrouwbare informatie, opgesteld door het Nederlands Huisartsen Genootschap, vinden.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts, Ik heb mij op mijn 18de gebrand aan de uitlaat van een brommer. In de tijd dat ik nog onsterfelijk was dacht ik ook dat ik er niets aan hoefde te doen . Na een week of 2 dacht de ha daar toch anders over en ik heb speciale zalf gekregen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaren geleden ook gehad, zelfde oorzaak ook, maar dan op mijn scheenbeen. Ben er twee keer voor naar de huisarts gemoeten omdat het ontstoken bleek te zijn. Ik heb toen een bepaalde zalf gekregen en het afgedekt met steriele gaasjes. Ik ben er een half jaar mee zoet geweest voordat de wond helemaal dicht was.

Dus ga hiermee echt naar de huisarts en blijf er niet te lang mee rondlopen.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts want dikke kans dat je een kuurtje nodig hebt.
Chocolade, altijd goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven