Gezondheid alle pijlers

Jeuk hoofdhuid en haaruitval na bevallingen

24-03-2020 14:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Sinds ik kinderen heb, heb ik - ongetwijfeld onder hormonale invloed - last van pluizig, klitterig en vet haar waar alle krul en glans uit is (ik had altijd een flinke bos gezonde krullen). Het is te hopen dat dit na verloop van tijd vanzelf weer beter wordt 😭

Ik heb echter sinds een paar maanden steeds meer last van jeuk op m'n hoofdhuid, schilfers en haaruitval. Mogelijk komt dit ook door hormonen, maar misschien heeft het ook te maken met een shampoo die ik sinds een paar maanden gebruik. Shampoo en conditioner van Mane 'n Tale, waar ik veel goede dingen over gehoord had, maar waar wel SLS (sodium laureth sulfaat) in zit, waar blijkbaar veel mensen een slechte reactie op kunnen hebben.

Ik wil nu dus graag opnieuw switchen van shampoo, in de hoop dat die klachten minder worden. Heeft iemand tips voor milde, natuurlijke shampoos/conditioners die hier bij kunnen helpen?

Alvast bedankt! X
There is a crack in everything. That's how the light gets in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tip voor andere shampoos (behalve dat je beter zonder sulfaat, siliconen kunt gebruiken).. Maar.. mijn vriend (en dus niet hormonaal) had precies dezelfde klachten, het kwam opeens, cyclische jeuk/schilfering/haaruitval, het bleek een bepaald eczeem. Hij heeft nu een soort lotion en het gaat al een stuk beter (wel op recept).
Alle reacties Link kopieren
het kan heel goed een schimmeltje zijn
en de apotheek kan je helpen, hoeft niet eens via de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven staat, kan ook eczeem, schimmel of psoriasis zijn.
Zou advies vragen bij huisarts (bel ze op, misschien kun je foto's sturen) en/of apotheek.

Heb zelf psoriasis en mijn hoofdhuid doet het goed bij één keer in de week voor het slapen gaan goed insmeren met kokosolie. Nacht laten intrekken en 's ochtends uitwassen met deze shampoo:
Schwarzkopf Repair & Care.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of mane en tail nou zo'n goed idee was... shampoo voor paarden, aka paardemiddel
en aangezien je dat idee ook van anderen hebt is afgaan op wat een ander zegt niet altijd de beste optie

Aangezien een deel van de aantrekkingskracht van het spul waarschijnlijk het formaat fles was is deze misschien ook een optie, Care shampoo van de appie, kost niks trouwens... ik vind de kruidenversie het beste en het zachtste voor mijn hoofdhuid die ook snel moeilijk doet. Verder als je geld wil uitgeven dan zou ik voor de low-poo van l óreal gaan. Daar wissel ik mee af en ik hoef maar 2 x per week mijn haar te wassen met shampoo daardoor.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Haaruitval, jeuk en schilfers betekende bij mij een schimmel. Na speciale shampoo van de huisarts waren de klachten voorbij. (Ik had het toevallig ook na een zwangerschap)
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
24-03-2020 14:29
Ik weet niet of mane en tail nou zo'n goed idee was... shampoo voor paarden, aka paardemiddel
en aangezien je dat idee ook van anderen hebt is afgaan op wat een ander zegt niet altijd de beste optie

opvallend inderdaad, dat we schappen vol shampoos hebben, speciaal voor mensen, maar dat dan toch een enkeling denkt het beter te weten en iets voor paarden te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de tips! Misschien is het inderdaad een schimmel of exceem, ik ga bellen met de huisarts 👍🏻

Grappig om iemand te horen zeggen dat het niet verstandig is om op andermans advies af te gaan, terwijl we hier op een forum zitten waar het nu juist precies daarom gaat, volgens mij ;)

Dank voor het meedenken allemaal!

X
There is a crack in everything. That's how the light gets in.
Alle reacties Link kopieren
Miffy1984 schreef:
24-03-2020 15:57


Grappig om iemand te horen zeggen dat het niet verstandig is om op andermans advies af te gaan, terwijl we hier op een forum zitten waar het nu juist precies daarom gaat, volgens mij ;)
nou "hihi" dan maar, of in jouw geval "hihihihihiiiinnik"
Alle reacties Link kopieren
Lees even mee. Sinds mijn laatste miskraam, opgewekt door curretage ook extreem last van jeukende hoofdhuid.
Ik krab zelfs mn hoofd open wanneer ik slaap.
Ik kan niet terecht bij de huisarts, begrijpelijk. Je ziet verder niks, enkel licht roos. Kan het dan ook een schimmel zijn? Ook mn nek jeukt.

To, laat je weten wat bij jou werkt?
Ik heb al azijn, olijfolie, antiroos, psoriasiscreme gebruikt. :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven