Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

26-03-2020 15:17 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar ervaringen van ex-rokers en mede-stoppers. Ik ben 5 dagen onderweg met de champixtabletten om (eindelijk) na veel te veel jaren gerookt te hebben, te stoppen met roken. Momenteel rook ik nog wel, ongeveer 7 sigaretten op een dag i.p.v. de gebruikelijke 15+ 😔. Mijn stopdatum staat gepland op aankomende 31 maart.

Ik heb in het verleden al een paar stoppogingen gehad, die allemaal faalde. Het moeilijkste is voor mij het niet-roken bij sociale gelegenheden. De coronacrisis in ons land heeft voor mij persoonlijk als enige voordeel dat deze sociale gelegenheden on hold staan en dat ik daardoor (hoop ik) minder snel in de verleiding kom om te roken.

Ik hoop dat er hier een aantal medeforummers zijn die ervaringen willen uitwisselen en dat we elkaar kunnen steunen!

Groetjes, Lisa
Goed bezig allemaal!

Hier gaat het ook goed. Vandaag dag 15. Stoelgang gaat wat moeilijk maar is te doen. Ben nog steeds erg snel geïrriteerd.

Maar dat is het verder wel! Ik heb extra veel gesport (1 of 2 keer per dag) om wat gelukshormonen te produceren, en heel gezond gegeten om mijn lijf te ondersteunen, en als gevolg daarvan nog geen ons aangekomen in twee weken tijd. Dat vind ik ook wel heel prettig moet ik zeggen.

Daarnaast ook wat boeken gekocht die al lang op mijn leeslijst stonden, als cadeautje voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen ervaring met (stoppen) roken, maar ik ben wel heel geïnteresseerd in verslavingen. Ik ken iemand die wel is gestopt met roken en die heeft dit aan de hand van het Minnesota Model gedaan. Ik weet niet of iedereen weet wat dit is (https://www.spoor6.nl/alles-rondom-vers ... laving-af/), dus dit legt het wel goed uit. Die vriendin die is gestopt heeft dit gebruikt, maar niet helemaal stap voor stap. Zij vindt het wat te spiritueel en dat is het naar mijn mening ook wel. Tocht hebben een aantal stappen haar geholpen om haar mindset te veranderen. Het ging (naar mijn weten) niet makkelijk, maar het is haar wel gelukt! Misschien helpt dit niet alleen om fysiek te stoppen met roken, maar ook mentaal.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
06-04-2020 07:52
Goed bezig allemaal!

Hier gaat het ook goed. Vandaag dag 15. Stoelgang gaat wat moeilijk maar is te doen. Ben nog steeds erg snel geïrriteerd.

Maar dat is het verder wel! Ik heb extra veel gesport (1 of 2 keer per dag) om wat gelukshormonen te produceren, en heel gezond gegeten om mijn lijf te ondersteunen, en als gevolg daarvan nog geen ons aangekomen in twee weken tijd. Dat vind ik ook wel heel prettig moet ik zeggen.

Daarnaast ook wat boeken gekocht die al lang op mijn leeslijst stonden, als cadeautje voor mezelf.
Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, hoe gaat het nu?

Ik ben nu een week gestopt met roken. In het verleden met succes gestopt met roken met Champix, maar dat mag ik nu helaas niet meer gebruiken op medische gronden. Nu ben ik gestopt met pleisters. Het werkt heel goed, beter dan verwacht. Ik ben alleen wat minder geduldig. En ik hebbvlak voor het slapengaan soms vreselijke eetbuien. Nou ja, eerst maar eens af van de verslaving, daarna van de kilo's.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de dames die success hadden: hadden jullie de eerste dagen ook veel last van pijn op borst/rug/longen. Zweten, versnelde hartslag en krampen in armen en borstkast?
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
15-07-2020 15:36
Vraagje aan de dames die success hadden: hadden jullie de eerste dagen ook veel last van pijn op borst/rug/longen. Zweten, versnelde hartslag en krampen in armen en borstkast?
Ik niet, alleen een onrustig en bijna zenuwachtig gevoel. Dus misschien wel wat een verhoogde hartslag maar de symptomen zoals jij noemt herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
hmm, en hoelang en hoeveel had jij gerookt? En op welke leeftijd ben je gestopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven