Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn om gek van te worden

08-04-2020 00:08 32 berichten
Het duurt nu al meer dan 1.5 week. Hoofdpijn. Vreselijke hoofdpijn. Met momenten waarop het iets minder is maar het is sindsdien nog niet weggeweest. Wordt er radeloos van. Niets lijkt te helpen. Ook migraine medicatie niet en het vermoeden is ook mogelijk corona maar ook heb geen koorts, geen hoesten en geen verkoudheid.

Iemand herkenning of tips die helpen de hoofdpijn te verzachten?
Beterschap dan maar.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 08-04-2020 00:27
Reden: Voordat het als medisch advies wordt gezien.
79.17% gewijzigd
Dan zou hoofdpijn de enige klacht daarvan zijn als het hooikoorts is..
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen, hier mag toch geen advies worden gevraagd en kan geen diagnose worden gesteld.

En doe je beeldschermen uit als die koppijn zo erg is.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad, daarna milde griepklachten, heel moe en slechte concentratie.
Houd het in de gaten en bel bij twijfel de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had in deze periode altijd hoofdpijn! Toen ben ik hooikoorts tabletten gaan slikken, eerste week nog wat hoofdpijn en enorm slaperig (bijwerking) en daarna was t weg. Ik heb geen rode ogen of andere typische hooikoorts klachten, alleen een enorm zware vervelende hoofdpijn. Misschien kan je eens in die richting denken?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als dit nooit eerder is voorgevallen dan zou ik de huisarts consulteren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan hoofdpijn ontstaan uit gespannen spieren bijvoorbeeld kaakspieren of nekspieren.

Ik zou dus gezicht en nek ontspannen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij mij hangt het samen met hooikoorts.
En wat ook niet helpt is dat thuiswerken, de hele dag op de bureaustoel van je kind achter je laptop aan een kinderbureau of aan je eettafel.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn kan een symptoom zijn van heel veel verschillende oorzaken. Afhankelijk wat de reden is van de hoofdpijn moet je de oplossing zoeken.

Neem contact op met de huisarts. En komt de oorzaak van je spieren, gewrichten en of spanning dan kan je contact opnemen met bijvoorbeeld een fysiotherapeut of chiropractor. Via een consult op afstand (video consult) kunnen ze je vaak dan echt helpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts
Huisarts weet niet wat het is maar vermoed coronavirus. Maar ik hoest helemaal niet en ook geen koorts. Hoofdpijn is haast onhoudbaar met tussendoor echt migraine? aanvallen van enkele uren waar dan werkelijk niets helpt. Werken lukt echt niet, hoe graag ik ook wil. Kan hooikoorts zo extreem zijn dan?
Heb al diverse artikelen gelezen over mensen die geen enkel symptoom hadden van corona, alleen verschrikkelijk hoofdpijn. Bleken uiteindelijk wel positief.
Zou gewoon de huisarts bellen
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft de huisarts gezegd over pijnstilling?
Hier al een week of twee gekke hoofdpijn. Best een flinke hoofdpijn, maar hij komt en gaat. Soms opeens is hij er weer, dan na 5 minuten kan hij weer weg zijn. Soms blijft hij ook veel langer hangen. Geen idee wat het is, maar wie weet dat het ook een besmetting is met corona, met lichte klachten.
Wel vervelend als je het constant hebt.
Dus je huisarts heb je al gebeld, denkt aan corona maar jij vind van niet want je hebt niet alle symptomen? Dat hoeft helemaal niet he Weet je vast wel. ;-)

Vraag om goede pijnstillingadvies en blijft echt thuis. Meer is er toch niet over te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Het kan vanalles zijn. Stress, hooikoorts, corona, te weinig buitenlucht, te weinig water gedronken, teveel of te weinig slaap..

Probeer eens een allergietabletje. Drink voldoende water, maak dagelijks een ommetje door de buurt, hou een goed slaapritme aan, probeer te ontspannen met dingen waar je blij van wordt. Kijk even aan of het dan wegtrekt.
Ow en beterschap, het is heel naar als je al zolang echt hoofdpijn hebt. :redrose:
Ik heb triptanen gekregen en paracetamol en ibuprofen. Maar niets helpt tegen zo'n aanval, het wordt er zelfs niet minder van. Ik neem af en toe 2 paracetemol tegen de hoofdpijn die ik constant heb in de hoop dat het iets minder wordt. Dat helpt dan voor heel even maar nog geen uur. Maar mag niet constant iets nemen ivm gewenning en doordat teveel pijnstilling ook weer kan uitlokken begreep ik.
Het is bekend dat de hoofdpijn die veroorzaakt wordt door het corona virus geen pijnstilling dult. Twee weken is ook niet heel raar als je arts denkt aan het corona virus.

Sterkte!
Maud*de*Braose schreef:
08-04-2020 09:19
Hier al een week of twee gekke hoofdpijn. Best een flinke hoofdpijn, maar hij komt en gaat. Soms opeens is hij er weer, dan na 5 minuten kan hij weer weg zijn. Soms blijft hij ook veel langer hangen. Geen idee wat het is, maar wie weet dat het ook een besmetting is met corona, met lichte klachten.
Wel vervelend als je het constant hebt.
Wat naar. Jij ook sterkte!
Alle reacties Link kopieren
google eens op de verschillende soorten migraine, misschien herken jij je daarin. Er bestaat ook een migraine soort die in aanvallen (clusters) komt.

Bel je huisarts gewoon nog een keer met dit verhaal en vraag of dat er ook andere pijnmedicatie is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dankjewel allemaal! Misschien dan toch corona idd, beetje onwerkelijk. Wist niet dat je daar zo'n hoofdpijn van kon krijgen. En dat terwijl ik zo zorgvuldig ben met alle richtlijnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo mag jij niet continue paracetamol? Als je t niet maanden slikt is t toch geen probleem?

Neem er 2 en hou die spiegel op peil. Overleg met je huisarts of apotheek wat daarin verstandig is.

En luister naar je huisarts. Hij / zij denkt corona dan hou je aan de richtlijnen er voor.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven