Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

29-04-2020 20:25 2980 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 19:54
11.50% gewijzigd
Ik was nog in het vorige topic. Even een copy paste:

Ik ben er weer eens even niet en meteen een heleboel gemist. Wat naar, Lise! Waar bemoeit zo iemand zich mee? Blokken en staffen inderdaad.

En Suzy, dat klinkt als een verhaal uit een film. Onze lieve heer heeft rare kostgangers, zou mijn oma hebben gezegd.
Alle reacties Link kopieren
:hello: present
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat goooeeeeddddd, nieuw topic, ..wijntje wijntje wijntje. :sun:

Ik kijk en ik erger mij, waar kijk ik naar, help mijn man is klusser.
Verschrikkelijk, wat een situatie is dit.
Ik hoorde maanden later,dat het stel toch uit elkander is gegaan, schoonzus speelt ook een grote rol hier in mee.
Maar goed, dat valt onder de roddel.

Lise, ik vind het juist goed, dat deze HA nu eens echt sprak met jou, jou vragen hoe is het, is in mijn ogen heel logisch.
Jij bent niet De Kwaal, niet de ziekte , jij bent eerst Lise,dan patiënt met klachten.
Ik denk dat Lientje hier ook mee in aanraking komt, vaak worden de cliënten genoemd bij hun kwaal,of kamernummers maar niet bij hun naam.
Waarschijnlijk is jouw andere HA ook zo, die ziet de hernia, niet de persoon.
Kwebbeltje, hoe is het nu met jouw vader ??

Ik heb eigenlijk een best leuke dag gehad,
Mijn boze,onrustige bui omgezet in energie, ik heb de douche maar weer eens geschrobt, de was er door gehaald.
En nog stof gekocht, zodat ik weer wat te doen heb,
Twee broeken en een shirt, nu nog in elkaar zetten.
Het ontspant mij, patroon tekenen, lussen en in een zetten.
Mijn naaimachine wordt pas 11 mei in de doos gezet, ik heb nog eventjes.
Ik weet nu wel weer,dat ik een paar gewrichten heb, die nu even niet meer mee willen doen.
Ik loop weer scheef, dat worden weer pijnstillers en op tijd naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer present op de nieuwe topic :bye:
hemke schreef:
29-04-2020 21:32

Lise, ik vind het juist goed, dat deze HA nu eens echt sprak met jou, jou vragen hoe is het, is in mijn ogen heel logisch.
Jij bent niet De Kwaal, niet de ziekte , jij bent eerst Lise,dan patiënt met klachten.
Ik denk dat Lientje hier ook mee in aanraking komt, vaak worden de cliënten genoemd bij hun kwaal,of kamernummers maar niet bij hun naam.
Waarschijnlijk is jouw andere HA ook zo, die ziet de hernia, niet de persoon.

Ik heb eigenlijk een best leuke dag gehad,
Mijn boze,onrustige bui omgezet in energie, ik heb de douche maar weer eens geschrobt, de was er door gehaald.
En nog stof gekocht, zodat ik weer wat te doen heb,
Twee broeken en een shirt, nu nog in elkaar zetten.
Het ontspant mij, patroon tekenen, lussen en in een zetten.
Mijn naaimachine wordt pas 11 mei in de doos gezet, ik heb nog eventjes.
Ik weet nu wel weer,dat ik een paar gewrichten heb, die nu even niet meer mee willen doen.
Ik loop weer scheef, dat worden weer pijnstillers en op tijd naar bed.
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!

Mooi omschreven in de eerste alinea. Ik vind het echt jammer dat dit de aio is en hij dus max. een jaar blijft en dan weer weg is. Ik vind hem echt een fijn alternatief voor mijn eigen huisarts.
Hemke, naar omstandigheden gaat het redelijk met mijn vader. Hij ligt niet in het ziekenhuis hoor, gelukkig. Ik heb hem vanmiddag even kort gesproken.
Hallo!
Kwebbeltje91 schreef:
29-04-2020 22:16
Hemke, naar omstandigheden gaat het redelijk met mijn vader. Hij ligt niet in het ziekenhuis hoor, gelukkig. Ik heb hem vanmiddag even kort gesproken.
Dat is fijn. En met jou?
lise1985 schreef:
29-04-2020 22:17
Dat is fijn. En met jou?
Mwah.
Kwebbeltje91 schreef:
29-04-2020 22:18
Mwah.
Als je wat kwijt wil... :hug:
Alle reacties Link kopieren
LIse, ik weet niet of pb gelukt is?
In elk geval laat gestuurd, blijkt dat ik de pagina nog open had staan. Sorry
Later is nu
Dreamer schreef:
29-04-2020 22:36
LIse, ik weet niet of pb gelukt is?
In elk geval laat gestuurd, blijkt dat ik de pagina nog open had staan. Sorry
Ik heb niks ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Nu dan?
Later is nu
Dreamer schreef:
29-04-2020 22:38
Nu dan?
Ja, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet zeuren, maar moet het even kwijt. Ik ben de hele week al zo verdrietig en teleurgesteld. Morgen is mijn laatste werkdag in mijn eigen team. Ik ga uithelpen in een ander team waar de nood hoog is. Waarschijnlijk voor de rest van het jaar. Sinds dat dit bekend is gemaakt, heeft nog geen enkele collega er iets over gezegd of gevraagd. Ik vraag me af of morgen iemand mij succes gaat wensen in het nieuwe team. Dit houdt mij de hele week al bezig.
Dit komt eigenlijk voort uit het feit dat sinds ik ziek ben geworden het hele team me gewoon heeft laten vallen. Nooit interesse getoond of niet even een kaartje.
Een andere collega werd ziek (borstkanker) en kreeg meteen een kaart en bloemen en chocolade etc. Ik heb nooit iets gekregen, alleen whatsappjes wanneer ik weer kwam omdat het druk was. Pff daar heb ik tijdens mijn hele ziek zijn mee geworsteld (Ben nog steeds niet op 100% aan het werk) en dat wordt hierdoor weer een beetje door versterkt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een van de redenen dat ik op zoek ben naar een andere baan trouwens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Och, Nankurunaisa, dat lijkt me ook zwaar :hug:
Later is nu
Jeetje Nanku, dat is wel heel wrang. Ik snap dat dat even aankomt :hug:

Toen ik ziek werd werkte ik nog en daar heeft ook nooit iemand enige interesse getoond. Het hielp ook niet mee dat de werkgever van toen zei dat ik loog over mijn ziekte.

Ik hoop dat je snel wat anders vindt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen :sun:
Ik heb niet veel te vertellen eigenlijk. Raar geslapen, aparte droom, geloof ik. Ik werd even gedesoriënteerd wakker
Later is nu
Dreamer schreef:
30-04-2020 08:55
Goedemorgen allen :sun:
Ik heb niet veel te vertellen eigenlijk. Raar geslapen, aparte droom, geloof ik. Ik werd even gedesoriënteerd wakker
Nou ben ik wel nieuwsgierig :proud:
Goedemorgen,

Hier ondanks slaappil niet helemaal goed geslapen.
De schoonmaakster is er nu en ik zal even naar de bouwmarkt moeten voor een nieuwe lamp boven de eetkamertafel, aangezien die stuk is.

Ik kon vanochtend opeens wel weer zelf naar het toilet. Zo af en toe heb ik dat en dat is dan weer best vreemd, maar wel fijner natuurlijk. Beetje jammer dat het maar af en toe is.
Alle reacties Link kopieren
Dat plassen dan zo lekker kan zijn he, Lise :)

Volgens mij waren de kinderen klein en was er iets met vriendjes. In de droom dus. Maar ik weet het niet precies meer, was meer het gevoel waarmee ik wakker werd
Later is nu
Dreamer schreef:
30-04-2020 09:07
Dat plassen dan zo lekker kan zijn he, Lise :)

Volgens mij waren de kinderen klein en was er iets met vriendjes. In de droom dus. Maar ik weet het niet precies meer, was meer het gevoel waarmee ik wakker werd
Beetje raar onderwerp, maar inderdaad :P. Hoewel het niet is zoals vanouds, maar goed. Van het ziekenhuis moet je het elke keer eerst zelf proberen.

Ik droom relatief vaak over mijn schooltijd, dat ik nog jong ben ook dus. Maar ik had helemaal niet zo'n leuke schooltijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens af en toe met verbazing te kijken naar de titels van de 'lees ook' artikelen hiernaast. Alleen door die koppen al, verbaast het me dat mensen naar zo'n programma kijken, maar willen we echt weten wie met Gordon het bed gedeeld hebben?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven