Gezondheid alle pijlers

Vet haar na gebruik ketoconazol

06-05-2020 22:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mijn haren lang na jaren geduld. Krijg ik een schimmel op mijn hoofd. Veel roos, maar dan grote vlokken en plakkaatjes op mijn hoofdhuid.

Na eerst allerlei huismiddeltjes geprobeerd te hebben ben ik naar de dermatoloog gestapt en daar ketoconazol shampoo gekregen.

Dit werkte super. Wel merkte ik dat mijn haar toen als snel heel erg vet werd. Ik moest echt om de dag mijn haar wassen (eigenlijk zag het er eind van de dag dat ik had gewassen alweer vet uit).

Ik heb de kuur van 4 weken afgemaakt en nu alweer een paar weken zonder.
Ik had gehoopt dat de vette hoofdhuid / haren weer weg zou trekken maar het is nog steeds hetzelfde. Het is mega vet!

Al dat wassen doet mijn haar geen goed, voorheen waste ik 2 keer in de week en nu dus nog steeds om de dag.

Ik heb een erg gevoelige hoofdhuid en kan niet goed tegen shampoos en andere haarproducten, dus droogshampoo is ook geen optie.

Weet iemand of dit vanzelf weer over gaat?
Naspoelen met water verdunde azijn, na het wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook een tijdje gehad maar heb toen een aantal keer amandelolie een nacht in laten trekken en de volgende dag er uit gewassen met een natuurlijke shampoo. Dit wekelijks herhaald en op een gegeven moment was het weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook snel vet haar en een gevoelig hoofdhuid. Ik gebruik al een hele tijd de gember shampoo van de body shop.
Alle reacties Link kopieren
bureaulampjes schreef:
06-05-2020 22:33
Ik heb ook snel vet haar en een gevoelig hoofdhuid. Ik gebruik al een hele tijd de gember shampoo van de body shop.
In veel producten van de body shop zitten toch veel toevoegingen. Zou kijken naar een hele pure shampoo die je hoofdhuid zo min mogelijk beschadigd. Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid en kan ook niet tegen alle natuurlijke producten, kan best even een zoektocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik de ketoconazol kreeg gebruikte ik naar tevredenheid een milde shampoo zonder parfum etc. Van dermolin. Deze ben ik gewoon verder gaan gebruiken maar heeft niet meer hetzelfde effect helaas.

Amandelolie heb ik nog liggen! Dit ga ik eens proberen.

Azijn heb ik nog niet geprobeerd na de ketoconazol, daarvoor wel (voor de schimmel maar werkte daar niet tegen).
Alle reacties Link kopieren
Proberen om je haar toch een paar dagen niet te wassen. Het is nu gewend aan het om de dag wassen. Wel het handigst om te doen als je een paar dagen vrij bent!
Ik heb ook last van snel vet haar.
Eens in de zoveel tijd bouw ik mijn wasbeurten af. Eerst 2 dagen niet wassen, dan wel, dan 3 dagen niet wassen, volgende dag wel, etc.
Dan blijft mijn haar weer langer vetvrij.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
06-05-2020 22:36
In veel producten van de body shop zitten toch veel toevoegingen. Zou kijken naar een hele pure shampoo die je hoofdhuid zo min mogelijk beschadigd. Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid en kan ook niet tegen alle natuurlijke producten, kan best even een zoektocht zijn.
Klopt inderdaad, bodyshop werkt ook niet voor mij helaas. Net als shampoos van dr organic.
Het liefst wissel ik helemaal niet van shampoo want deze (dermolin) deed zijn werk prima voor ik dat gedoe kreeg met die schimmel.

Heb nu bijna spijt dat ik die ketoconazol heb gebruikt :-( vind dit, die vette kop, bijna erger dan die schilfers.
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
06-05-2020 22:40
Proberen om je haar toch een paar dagen niet te wassen. Het is nu gewend aan het om de dag wassen. Wel het handigst om te doen als je een paar dagen vrij bent!
Ik probeer het echt maar het is zó erg, ik heb nog nooit zulk vet haar gezien :-(
Tuinbank schreef:
06-05-2020 22:43
Ik probeer het echt maar het is zó erg, ik heb nog nooit zulk vet haar gezien :-(
Houd vol! Je hoofdhuid heeft tijd nodig om er aan te wennen.
Goed dat ik dit lees want ik wilde juist naar de huisarts gaan voor deze shampoo maar als je haar daar heel vet van wordt... Misschien moet ik eerst nog andere dingen proberen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
06-05-2020 22:48
Goed dat ik dit lees want ik wilde juist naar de huisarts gaan voor deze shampoo maar als je haar daar heel vet van wordt... Misschien moet ik eerst nog andere dingen proberen.
Het staat als bijwerking wel bekend maar echt in klein percentage. Helaas ben ik daar een van.
Voor het doel werkt de shampoo prima. De schilfers zijn weg en de jeuk ook.
Ik had dit ook echt niet verwacht :-(
Alle reacties Link kopieren
Misschien even vragen aan de dermatoloog?
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
06-05-2020 23:21
Misschien even vragen aan de dermatoloog?
Die is nu onbereikbaar helaas. En het is wel bekend als bijwerking dus ik denk dat ik daar niet veel mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Maar omdat het een bekende bijwerking is, weet hij/zij misschien welk product je kunt proberen. Morgen even bellen kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het graag als je iets hebt gevonden dat werkt :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
06-05-2020 23:42
Ik hoor het graag als je iets hebt gevonden dat werkt :biggrin:
Zal ik zeker doen!
Nu een extra dag zonder haren wassen. Het ziet er niet uit maar hopelijk werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat 't ervoor?
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook last van. Seborroïsch eczeem. Wat bij mij helpt is mijn haar ALTIJD fohnen na het wassen. Als ik het aan de lucht laat opdrogen, krijg ik meteen weer korstjes enzo. Als er maar 1% kans op neerslag is, zorg ik dus ook altijd dat ik een paraplu of een jas met een muts bij me heb.
Ik gebruik nu de shampoo van vichy dercos voor droog haar. Dit is een oranje shampoo met de werkzame stof selenium. Hiermee is het bij mij onder controle te houden. (Niet weg, maar wel 90 % beter dan voorheen. Ik vind de shampoo wel duur, maar heb het er wel voor over, gezien het resultaat. Ik had er extreem veel last van, tot enorme haaruitval aan toe, omdat mijn hele hoofd vol zat met dikke plakkaten. (Die toen eerst losgeweekt met olijfolie ( hallo vet haar) Laatst shampoo van Redken gebruikt en daarna geen extra klachten gehad!

Veel succes ermee!! Hopelijk heeft iemand iets aan mijn verhaal
summer234 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 14:07
0.44% gewijzigd
Probeer eens een zachte biologische haarzeep. Iets als https://www.werfzeep.nl/nl/honingshampoo.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de apotheek vanochtend eens gemaild met de vraag of zij een oplossing hebben voor haar dat snel vet wordt. Ik dacht: ik ga daar eens informeren, voordat ik zelf dingen ga proberen.

Ik heb de afgelopen tijd namelijk Dermasence Selensiv gebruikt ivm schilfers (tgv seborroïsch eczeem / roos) en ik heb nu dus ook zulk vet haar. Ik had overigens aan de huisarts gevraagd om ketoconazol maar die was niet leverbaar, dus daarom kreeg ik Dermasence Selensiv. Ik heb van mezelf sowieso wel haar dat wat sneller zichtbaar vet wordt (heb blond, steil haar), maar momenteel dus wel erger dan normaal.

De schilfers e.d. zijn nagenoeg weg, maarja, vet haar. Als ik het nu zou wassen voelt het vanavond al niet echt meer lekker fris aan; morgenochtend zou het al zichtbaar vettig zijn en morgenavond is het gewoon vies.

Ik was al minstens 2 maanden mijn haar slechts 2x per week. Ik zou het het liefst vaker wassen, maar ik moet van mezelf even stug volhouden hoewel ik er nu dus wel gek van word :(

De apotheek had overigens geen oplossing. Ze gaven aan dat het over zou moeten gaan als ik de Dermasence alleen tijdelijk heb gebruikt (en dus niet chronisch ga gebruiken). Verder gaven ze aan dat de shampoo ook voor de schilferige hoofdhuid is en dat het daarom de hoofdhuid wat vetter maakt. Een oplossing hadden ze niet, behalve de suggestie dat ik misschien een shampoo kan kopen voor vet haar.

Ik ben denk ik alleen niet zo'n fan van shampoo voor vet haar. Misschien ga ik proberen om na te spoelen met verdunde appelciderazijn; dat kom ik nog wel veel tegen tijdens mijn internetzoektocht.

Moest toch even het hele verhaal kwijt! Zo vervelend als je loopt te klungelen met dit soort dingen!
rainydays wijzigde dit bericht op 20-05-2020 13:25
Reden: Typo
0.03% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien gek, maar je zou kunnen proberen om je haar niet meer te wassen met shampoo, maar met cremespoeling.
Ik doe dat al een tijdje, vanwege de curly girl methode die ik doe, en het heeft mij echt geholpen om minder jeuk te hebben. En omdat ik mijn haar niet meer met shampoo’s was (nou ja, bijna niet meer), is het ook minder uitdrogend voor mijn punten. En ja, bij mij krijg ik het vette prima uit mijn haar met cremespoeling. Wel goed op je hoofdhuid en bij je haarinplant masseren. En natuurlijk goed uitspoelen. Ik zou dan wel een cremespoeling zonder siliconen gebruiken. Lijkt mij namelijk dat je huid daar wel gevoelig op zou kunnen reageren (maar ik heb dat eczeem niet, dus ik weet t niet zeker).
Alle reacties Link kopieren
https://www.hbb24.nl/vichy-dercos-anti- ... FMQAvD_BwE

Deze gebruik ik
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
20-05-2020 13:24
Ik heb de apotheek vanochtend eens gemaild met de vraag of zij een oplossing hebben voor haar dat snel vet wordt. Ik dacht: ik ga daar eens informeren, voordat ik zelf dingen ga proberen.

Ik heb de afgelopen tijd namelijk Dermasence Selensiv gebruikt ivm schilfers (tgv seborroïsch eczeem / roos) en ik heb nu dus ook zulk vet haar. Ik had overigens aan de huisarts gevraagd om ketoconazol maar die was niet leverbaar, dus daarom kreeg ik Dermasence Selensiv. Ik heb van mezelf sowieso wel haar dat wat sneller zichtbaar vet wordt (heb blond, steil haar), maar momenteel dus wel erger dan normaal.

De schilfers e.d. zijn nagenoeg weg, maarja, vet haar. Als ik het nu zou wassen voelt het vanavond al niet echt meer lekker fris aan; morgenochtend zou het al zichtbaar vettig zijn en morgenavond is het gewoon vies.

Ik was al minstens 2 maanden mijn haar slechts 2x per week. Ik zou het het liefst vaker wassen, maar ik moet van mezelf even stug volhouden hoewel ik er nu dus wel gek van word :(

De apotheek had overigens geen oplossing. Ze gaven aan dat het over zou moeten gaan als ik de Dermasence alleen tijdelijk heb gebruikt (en dus niet chronisch ga gebruiken). Verder gaven ze aan dat de shampoo ook voor de schilferige hoofdhuid is en dat het daarom de hoofdhuid wat vetter maakt. Een oplossing hadden ze niet, behalve de suggestie dat ik misschien een shampoo kan kopen voor vet haar.

Ik ben denk ik alleen niet zo'n fan van shampoo voor vet haar. Misschien ga ik proberen om na te spoelen met verdunde appelciderazijn; dat kom ik nog wel veel tegen tijdens mijn internetzoektocht.

Moest toch even het hele verhaal kwijt! Zo vervelend als je loopt te klungelen met dit soort dingen!
Dankje voor je ervaring!
Lijkt wel alsof dat spul wat jij hebt gebruikt dezelfde (Blijvende?) bijwerking heeft.
Hier nog geen verschil. Het wordt nog steeds snel vet. Soms red ik het nét om 3 dagen niet te wassen, maar nu de temperatuur weer omhoog gaat en ik ook ga zweten is het weer terug bij af.
Moet echt weer om de dag wassen, anders is het gewoon echt té vet. Het voelt ook gewoon heel smerig aan op mijn hoofd.

Appelazijn heb ik in het verleden al eens geprobeerd, hielp toen niet voor mij helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven