Gezondheid alle pijlers

Reset.

15-05-2020 21:33 47 berichten
Een topic voor iedereen die de behoefte heeft om opnieuw te beginnen.

Ons leven begint nu.
To begint.

Huisarts deelde me mee dat ik afsteven op een hartinfarct.
Vanaf maandag de omslag.
Geen drank.
Geen nicotine.


En veel succes voor de anderen.
anoniem_64a73836ab974 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 10:56
17.06% gewijzigd
Oprechte tip: waarom die omslag niet NU maken? Uitstellen gaat het niet leuker maken en "nog even een paar dagen genieten" verbetert de situatie ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo, da's ellendig. En je bent boos. Op wie?

Ik moet wel lachen om de combinatie Ons leven begint nu. en Vanaf maandag de omslag.

Zelf zou ik behoorlijk moeten minderen met online-zijn, dat doet me geen goed.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
15-05-2020 21:34
To begint

Vanaf maandag

Waarom maandag pas?
Ik leef met je mee, ik zou ook goed sacherijnig worden van zo'n mededeling en vooral dat je moet. Eerst laten inzinken, nog even genieten van je oude leven en door naar het nieuwe. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Geen zelfdestructie meer vanaf maandag, genoteerd, maar wat doen we nou op zaterdag en zondag?
Mermedina schreef:
15-05-2020 23:27
Geen zelfdestructie meer vanaf maandag, genoteerd, maar wat doen we nou op zaterdag en zondag?

In sneltreinvaart afstevenen op dat hartinfarct..
Alle reacties Link kopieren
Gaat goedkomen hoor. Mijn man en ik leven al jaren zoals wat jij nu ziet als een sober en saai leven maar ik kan je geruststellen dat we ons op ons best voelen en echt genieten.
Succes!
Wat ga je als eerste aanpakken?
S-Groot schreef:
15-05-2020 21:55
Waarom maandag pas?
Een sneltrein staat niet in één keer stil ;-)

Succes Moirmel
Ik wou dat ik de omslag voor iemand anders kon maken. Mijn pa heeft die waarschuwingen al jaren in de wind geslagen en is vanochtend na een hartinfarct met de ambu naar het ziekenhuis gebracht. Waar ik nu niet heen mag, want corona.
Dus ik zit dom op viva en ik weet niet wat ik zal doen.

Maak de omslag, alsjeblieft. Neem die waarschuwingen serieus.
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig, ClumsyNinja. Heb je al iets gehoord?
nounou
Goed bezig! En inderdaad, zo saai is het niet hoor. Alles went.
S-Groot schreef:
15-05-2020 21:55
Waarom maandag pas?
Dit weekend gebruiken om motivatie te vinden.
De dood schrikt me niet af (leef al lang op extra jaren), alleen komt het nu ongelegen want vrouw en stiefzoon.

Daarnaast ook nadenken over hoe ik dit het best kan aanpakken zonder door te slaan. Vorige keer dat ik dit zelfdestructief gedrag tackelde, stortte ik mij op het werk en een verbouwing, met als resultaat dat ik na een half jaar niet meer opkeek van een werkweek van meer dan 70 uur, met ondergewicht kampte en bijna manisch was.
Dus deze keer iets zoeken dat langdurig vol te houden is.

@ClumsyNinja:
Hoop dat je snel bij je vader mag.
Moirmel schreef:
16-05-2020 13:58
Dit weekend gebruiken om motivatie te vinden.
De dood schrikt me niet af (leef al lang op extra jaren), alleen komt het nu ongelegen want vrouw en stiefzoon.

Daarnaast ook nadenken over hoe ik dit het best kan aanpakken zonder door te slaan. Vorige keer dat ik dit zelfdestructief gedrag tackelde, stortte ik mij op het werk en een verbouwing, met als resultaat dat ik na een half jaar niet meer opkeek van een werkweek van meer dan 70 uur, met ondergewicht kampte en bijna manisch was.
Dus deze keer iets zoeken dat langdurig vol te houden is.

@ClumsyNinja:
Hoop dat je snel bij je vader mag.
Misschien is begeleiding vragen een goed idee dan?
Veel succes iig!
Lenteui schreef:
16-05-2020 07:49
Wat ga je als eerste aanpakken?
https://www.youtube.com/watch?v=hFDcoX7s6rE

Alles.

Vanavond de drank buiten.
Morgenavond de tabak.
En maandag, drie dagen offline mijn lijf onder controle brengen.

Daarna wordt lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
16-05-2020 14:09
https://www.youtube.com/watch?v=hFDcoX7s6rE

Alles.

Vanavond de drank buiten.
Morgenavond de tabak.
En maandag, drie dagen offline mijn lijf onder controle brengen.

Daarna wordt lastiger.
Wat zijn je copingstrategiën? Wat ga je doen op een moeilijk moment?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
16-05-2020 08:34
Ik wou dat ik de omslag voor iemand anders kon maken. Mijn pa heeft die waarschuwingen al jaren in de wind geslagen en is vanochtend na een hartinfarct met de ambu naar het ziekenhuis gebracht. Waar ik nu niet heen mag, want corona.
Dus ik zit dom op viva en ik weet niet wat ik zal doen.

Maak de omslag, alsjeblieft. Neem die waarschuwingen serieus.
:hug:
@Mermedina:

Voor roken denk ik aan tandenpoetsen of bij aanhouden een koude douche.
Thuis dus, elders aan meditatie.

Voor de drank: lichamelijke activiteit. Heb zowel een loopparcours als een fietstocht met aardig wat heuvels.

Vooral zorgen dat de impuls een negatieve reactie krijgt.
Moirmel let er wel op dat je jezelf niet enorm gaat overvragen. Je kan misschien beter kleinere stappen zetten en op lange termijn je doel behalen, dan nu per direct alles stoppen en het jezelf zo moeilijk maken dat je faalt.

En schakel zoveel mogelijk hulp in. Hulp om te stoppen met roken via de huisarts, eventueel dietiste.
Of ga naar een goede sportschool waar ze je ook helpen met leefstijlbegeleiding, met in house dietiste e.d.
GreenLadyFern schreef:
16-05-2020 14:36
...
En schakel zoveel mogelijk hulp in. Hulp om te stoppen met roken via de huisarts, eventueel dietiste.
Of ga naar een goede sportschool waar ze je ook helpen met leefstijlbegeleiding, met in house dietiste e.d.
Sorry, maar dit soort menselijk contact zou alleen stress brengen.
Moirmel schreef:
16-05-2020 14:40
Sorry, maar dit soort menselijk contact zou alleen stress brengen.
Ligt eraan. Je hebt autisme toch? Je kan ook elearning doen bijvoorbeeld, of via het autisme centrum in je regio ondersteuning vragen, zodat het vanuit een andere invalshoek bekeken kan worden
Heb je iets bedacht om te doen in je vrije tijd? Iets wat niet samenhangt met gebruik?
Ik denk aan puzzelen knutselen klussen lezen Netflixxen gamen wandelen fietsen.
Een smintje kan je nemen als afleiding voor tabak en drank.

Praat met je vrouw en stiefkind over wat je wilt doen, en dat je het misschien lastig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
16-05-2020 14:29
@Mermedina:

Voor roken denk ik aan tandenpoetsen of bij aanhouden een koude douche.
Thuis dus, elders aan meditatie.

Voor de drank: lichamelijke activiteit. Heb zowel een loopparcours als een fietstocht met aardig wat heuvels.

Vooral zorgen dat de impuls een negatieve reactie krijgt.


Ik vind je wel hard voor jezelf. Je hebt toch geen straf? Kun je ook iets aardigers bedenken om de impuls te onderbreken? Het zou helemaal mooi zijn als het alternatief voor een sigaret leúker is, dan gaat het meer vanzelf. Kun je zoiets bedenken?

Heb je ook iets bedacht om jezelf te belonen als het lukt? Ik ken mensen die het uitgespaarde geld bewaren en er iets bijzonders mee gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven